Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #1 Skrevet 9. juni 2014 Jeg har lagt om kostholdet helt, og spiser bare salater, frukt, fisk og kjøtt. Jeg går ned ca 1 kg pr uke, og lurer nå på når vektnedgangen stopper? Det kan jo ikke gå i null, så er det når fettprosenten når et visst nivå eller hva? Jeg har tenkt å holde på dette kostholdet for alltid. Jeg er 163 høy og normalt bygd. Nå veier jeg 65 kg, og før graviditeter 52 kg. Anonymous poster hash: 58cfb...79a
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #2 Skrevet 9. juni 2014 Når du selv er fornøyd, så må du tilføre litt mer karbohydrater i kosten i tillegg, du vil ikke legge på deg av den grunn! Også Skeie ut en gang i uken, litt mer enn det du gjør nå (hvis du gjør det da) Du må prøve deg fram og finne en balanse som kroppen din blir fornøyd med:-) Anonymous poster hash: f46d3...1d3
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #3 Skrevet 9. juni 2014 Jeg har lagt om varig og evig pga helsa. Når stopper egentlig vektnedgangen da? Den kan jo ikke gå i null heller. Jeg lurer virkelig altså. Hva trigger at vekta stopper? Er det når fettprosenten er nådd en viss %-sats av kroppen? Før koste jeg meg med sjokolade, nå skeier jeg ut med sorte oliven og nøtter. Det er virkelig verdt det. Cravingen er borte og jeg har mer energi. HI Anonymous poster hash: 58cfb...79a
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #4 Skrevet 9. juni 2014 Ingen som vet? Trodde det var mange slankere her. Jeg lurer virkelig på dette altså. HI Anonymous poster hash: 58cfb...79a
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #5 Skrevet 9. juni 2014 Dytter for deg. Dette lurer jeg også på! Anonymous poster hash: 9fe2c...b5e
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #6 Skrevet 9. juni 2014 Så lenge du ligger i underskudd på kalorier, vil ikke vektnedgangen stoppe før du evnt blir innlagt og sondeforet. Men om du øker inntaket til å stemme med det du forbrenner ila en dag, vil nedgangen stabilisere seg. Anonymous poster hash: 0339a...102
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #7 Skrevet 9. juni 2014 Det kommer an på hvor mye du spiser og hvor mye du forbrenner. Spiser du bare noen salatbiter og et fiskestykke om dagen, altså mye mindre enn kroppen trenger, så slutter ikke vektnedgangen før du går i bakken og kollapser. Det er det som skjer når du f.eks har anoreksia, kroppen blir så mager at den tærer på viktige organer, den svikter til slutt rett og slett. Da dør du, med en vekt på 30-40 kg... Men om du spiser nok, altså nok kalorier til å holde kroppen sunn og frisk, da vil den etterhvert lande på en normalvekt og holde seg der så lenge du ikke er i kaloriunderskudd. Har du et aktivitetsnivå hvor du bruker 2000 kalorier i døgnet og spiser 2000 kalorier i døgnet vil vektnedgangen stoppe etterhvert, men spiser du 1000-1200 kalorier vil etterhvert vekten bli så lav at du blir syk av det. Anonymous poster hash: 27ac5...0e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå