Gå til innhold

Sol og baby :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjeeeder oss så fælt om dagen.. Føler hele tiden når vi er ute at vi må stresse! Kan ikke gjøre ditt, kan ikke gjøre datt på grunn av sola :( har en ettåring, og lest at de ikke skal være i sola.

Det er for varmt til å dekke til kroppen med klær også. Så kan ikke være ute og kose oss i timesvis osv, ender opp med at alt bare er stress. Hvis ungen er i sola i mer enn 5-10 min, så mååå vi finne skyggen... Og skygge er det ikke lett å oppholde seg i med utålmodig ettåring (som ikke går, men krabber).

Og det er ikke mye skygge her heller. Så er mye inne og kjeder oss. Hvis man smører med sf 30, hvor lenge tåler de å være i sola da? Dekker toppen med solhatt.

Anonymous poster hash: 9277b...065

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har snurt godt og dekket til med hatt og klær. I den alderen må de jo nødvendigvis være i sola. Kan ikke stenge dem inne heller. Det blir jo hysteri

Anonymous poster hash: c7cd4...4b7

Skrevet

Tynne langerma bomullsklær og solhatt, så er du ganske trygg vil jeg påstå. En løs og ledig bomullsbukse eller linbukse funker også. Lyse farger så ikke varmen blir for intens. 

Hendene tåler sol bedre enn resten av kroppen, og det er jo bare å putte på slike solbriller med strikk bak. 

Anonymous poster hash: bf108...a63
Skrevet

Men det blir så varmt med langermet når det er 22+ ute.

Skrevet

Det blir varmere med null armer når sola steiker.. Men hvis du ikke vil prøve en gang får du kose deg innendørs da.

Skrevet

Det blir varmere med null armer når sola steiker.. Men hvis du ikke vil prøve en gang får du kose deg innendørs da.

Jeg har prøvd ;)

Og nei, vi koser oss ikke innendørs. Det er et h*lvete hver dag :)

Skrevet

Solhatt og solfaktor 30. Smør ofte. Kom dere ut. Ingen har dødd av sol! Hysteria lane!

Anonymous poster hash: cd27d...05d

Gjest Julia1984
Skrevet

Vi er på stranden med 1 åringen og det er maaange både yngre og eldre her. Synes det hørte ut som du er en smule hysterisk! Smør godt og regelmessig med faktor 50. Ta på en løs t-shirt midt på dagen. Solhatt. Her er det som sag mange som både krabber og stabber rundt i bare bleia.

Kom deg ut!!

Skrevet

Nei, bruker solfaktor 30 :) de har ikke den vi bruker i 50, som jeg har sett i allefall da!

Skrevet (endret)

Holder med solfaktor 30.... Kjære vene, man sitter da ikke inne i denna varmen. Kom deg ut og gi ungen din D vitaminer!

Endret av Gjest
Skrevet

Kjøre vene. Det kryr av både 1 åringer som går rundt i bare bleia og babyer som kryper rundt nakne. Slutt å være så hysterisk. Smør med solkrem regelmessig. Ha på en t skjorte innimellom for å få en pause. Sommeren blir laaang og kjedelig for barnet ditt om du skal være inne pga sol

Anonymous poster hash: 2a0e2...883

Skrevet

Aldri sett sol og godvær som noe problem egentlig. I går var vi noen timer på stranda med vår 1 uke gamle baby. Babyen sov i vogna som sto i skyggen og var litt oppe på armen på teppe i skyggen mens storesøster badet og koste seg. I dag har vi koset oss i hagen, slang ut et teppe i skyggen og lille fikk ligge å sprelle litt med bar stump mens store lekte og løp i spredern. Vi bruker parasoll, kalesjeforlenger på vogna og skjermer lille uten at alle må sitte inne.

Skrevet

Solhatt og body +. Smøres med solfaktor 30.

Synd at du er så hysterisk at du ødelegger sommeren!

Min sitter ikke stille lenge nok så null stress. Sol er sundt!

Anonymous poster hash: 6c383...c1f

Skrevet

Så små barn bør alltid bruke solfaktor 50. Med mindre barnet er mulatt eller veldig mørk i huden. På apoteket har de flere typer for barn med 50, hvorav flere uten parabener og parfymer.

Alt av solskader og soling før man er 18 er øker farene betraktelig for hudkreft senere (Norge er på hudkrefttoppen i verden)

Andre tips:

Ikke vær ute, iallefall ikke i sola mellom kl 11 og 14, for brenner sola mest

Bruk parasoll, solskjerm, caps, opphold dere i skyggefulle områder, gå tur i skogen osv. Deilig å være i skyggen i varmen! Bruk løse svale klær

Anonymous poster hash: 939b3...590

Skrevet

Putt ettåringen i meisen og gå en tur i skogen, svalt og fint. Tar med badetøy så er det bare å hive seg uti hvis sjansen byr seg!

Anonymous poster hash: c92f9...d27

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi har vært ute i hele dag, naken, med hatt på hodet. Smører godt med faktor 30.

Skrevet

Vært ute hele dagen med ettåring. Splitter naken i hagen (barnet altså), koser seg i badebassenget sitt. Bruker solhatt og faktor 50. Kunne sikkert brukt 30, men DET er mitt hysteriske punkt ;)

Ikke antydning til brent. Storfornøyd unge som ligger og sover nå :)

Tar pause når sola er på det sterkeste. Da hadde barnet en dupp uansett, mens mamman solte seg :)

Elsker sommeren :) Ikke noe verre i år enn i fjor da hun var nærmest nyfødt midt på sommeren.

Skrevet

Vi har vært ute i hele dag, naken, med hatt på hodet. Smører godt med faktor 30.

Ser for meg hele gjengen med bare hatt!

Anonymous poster hash: a186c...fc9

Skrevet

Hvorfor er dere inne? MÅ jo ut i denne varmen. En ettåring tåler fint litt sol. Kom dere ut!

Anonymous poster hash: 994bb...669

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ser for meg hele gjengen med bare hatt!

Anonymous poster hash: a186c...fc9

Haha, ja det hadde vært noe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...