Gå til innhold

Sier du "engel" om levende eller døde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er vokst opp med foreldre og besteforeldre som kalte oss barna for "små engler" eller "engler med skit på vinga`n". Har aldri hørt, før her inne, at man kaller døde barn for engler. I mine øyne er små levende barn små engler. Englebarn :)

Hva sier du? Engler om levende eller døde?

Anonymous poster hash: 67afa...833
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Døde. Uten unntak og lenge før bim/dib.

Skrevet

Jeg kaller ofte mitt døde barn for engelen min, men jeg kan også bruke begrepet englebarn om levend barn. Det kommer an på settingen.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Levende.

Skrevet

Levende.

Er oppvokst med det samme som deg, HI.

Anonymous poster hash: 725ea...840

Skrevet

Begge deler.

Anonymous poster hash: cde17...7f6
Skrevet

Enten noen som er døde eller levende som er over kanten prektige.

Anonymous poster hash: cdec8...c9f
Skrevet

Engler er engler....

Anonymous poster hash: 8580c...0ea

Skrevet

Døde.

Liker ikke det uttrykket brukt på levende barn. Har ei søster som hele tiden sier til babyen sin ;" er du mamma sin engel?". Får gåsehud av det- syns det er grusomt😳

Skjønner jo at det er min oppfattelse som er annerledes enn min søster, men slik er det bare. Liker heller ikke at små barn blir "dresset" opp med englevinger.

Anonymous poster hash: d4aaa...382

Skrevet

Sjelden jeg bruker det ordet, men kan si "du er en engel" dersom noen har gjort meg en tjeneste el.

Gjest @---;-
Skrevet

Sjelden jeg bruker det ordet, men kan si "du er en engel" dersom noen har gjort meg en tjeneste el.

Signerer denne. Eller som "en reddende engel" 😊

Skrevet

Bruker det lite, men kun om levende dersom jeg gjør det. Jeg er ikke religiøs, og synes det er veldig rart å skulle kalle døde for engler (dessuten vet jeg nok om kristendommen til å vite hva engler er, og det er IKKE døde mennesker!).

Anonymous poster hash: 5e566...1a7
Skrevet

Bruker det lite, men kun om levende dersom jeg gjør det. Jeg er ikke religiøs, og synes det er veldig rart å skulle kalle døde for engler (dessuten vet jeg nok om kristendommen til å vite hva engler er, og det er IKKE døde mennesker!).

Det er jo greit nok, men engler er vel ikke levende mennesker heller ;-)

Anonymous poster hash: 799d3...cf8

Skrevet

Det er jo greit nok, men engler er vel ikke levende mennesker heller ;-)

Anonymous poster hash: 799d3...cf8

Skrevet

Jeg bruker gjerne ordet engel om noen som er snill og god, barn eller voksen, "du er en engel!"

Men fordi jeg ikke er religiøs eller overtroisk tror jeg ikke noen blir engler etter sin død, dessverre,

Anonymous poster hash: cfa56...f1e

Skrevet

Levende. Uttrykket englebarn om døde barn har jeg bare lest her inne.

Skrevet

Engler er fabelvesner som opptrer i bibelen som Guds sendebud.

Engler finnes, i likhet med eksempelvis gnomer, troll, tusser og enhjørninger, ikke på ordentlig og er hverken å regne som levende eller døde.

Skrevet

Jeg kan gjerne si at sønnen min er en liten engel.

Da mener jeg at han er lett å ha med å gjøre.

Anonymous poster hash: 92223...d79
Skrevet

For meg er en engel en fantastisk person som dessverre er død.

Skrevet

Bruker vel egentlig ikke ordet, kan hende jeg sier det om levende som i "reddende engel"..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...