Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #1 Skrevet 9. juni 2014 Far: Tjener mest men jobber lange dager i hverdagen. Flink til å finne på ting med ungene i helger og ferier. Lite tid til å hjelpe til med lekser, kjøre på trening ol. Lite flink til å ha med ungene i det daglige. Mulighet for aupair eller liknende for hjelp i det daglige. Mor: Tjener litt mindre men jobber hjemmefra. Har mest å gjøre med barna på hverdagene og gjør mest av det daglige (leksehjelp, foreldremøter, oppfølging av trening osv). Jobber mye i helgene og feriene. Finner sjelden på ting med ungene. Flink til å ha med ungene på daglige gjøremål. Anonymous poster hash: b01b1...988
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #3 Skrevet 9. juni 2014 Den som har best tid til barna, forutsetter at økonomien er god nok til å gi de det som trengs. Anonymous poster hash: 79e94...232
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #4 Skrevet 9. juni 2014 Hvorfor ikke begge? Anonymous poster hash: 9f076...48d
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #5 Skrevet 9. juni 2014 Hvorfor ikke begge? Anonymous poster hash: 9f076...48d Kommer til å bo langt fra hverandre. Anonymous poster hash: b01b1...988
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #6 Skrevet 9. juni 2014 Hva vil du vi skal svare? Deg eller far? Anonymous poster hash: a3133...ec4
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #7 Skrevet 9. juni 2014 Mor. Men hos far i feriene. Anonymous poster hash: 58434...2b6
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #8 Skrevet 9. juni 2014 det kommer helt an på hvem som flytter unna og hvem som blir igjen der de bor nå. Hvis far blir igjen, så mener jeg barna bør bo hos far, han vil lære seg å hjelpe med lekser og kjøre til trening når mor ikke tar over kontrollen. Hvis mor blir igjen, så mener jeg barna bør bo med henne, helger og ferier ordner seg. Hvem som tjener mest synes jeg ikke bør ha noe som helst å si, og bare fordi mor nå er flinkest til det daglige som lekser og kjøre til trening bør heller ikke ha noe å si, far vil kanskje ha vansker med å takle det til å begynne med siden han er så vant til at mor ordner opp, men han vil sikkert takle det helt perfekt etterhvert! Anonymous poster hash: 646d8...5a4
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #9 Skrevet 9. juni 2014 Barna bør bo hos den som blir igjen på hjemplassen. Om begge flytter vil jeg heller mer mot at barna følger far, og har samvær med mor. Anonymous poster hash: bda81...6a1
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #10 Skrevet 9. juni 2014 Barna bor med mor Anonymous poster hash: c896c...e23
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #11 Skrevet 9. juni 2014 Hva i alle dager er det som feiler en del av damene her inne?! Har lagt merke til at hver gang dette temaet blir tatt opp så er det noen som mener at far er den som bør ha hovedomsorgen for barna, koste hva det koste vil!! Ut fra det HI skriver så har ikke far tid til å følge opp barna i hverdagen, verken med lekser eller fritidsaktiviteter, men likevel så mener du at barna bør bo hos far?? Hvorfor? Barna bør bo hos den som blir igjen på hjemplassen. Om begge flytter vil jeg heller mer mot at barna følger far, og har samvær med mor. Anonymous poster hash: bda81...6a1 Anonymous poster hash: 281ad...43f
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #12 Skrevet 9. juni 2014 Hva i alle dager er det som feiler en del av damene her inne?! Har lagt merke til at hver gang dette temaet blir tatt opp så er det noen som mener at far er den som bør ha hovedomsorgen for barna, koste hva det koste vil!! Ut fra det HI skriver så har ikke far tid til å følge opp barna i hverdagen, verken med lekser eller fritidsaktiviteter, men likevel så mener du at barna bør bo hos far?? Hvorfor? Barna bør bo hos den som blir igjen på hjemplassen. Om begge flytter vil jeg heller mer mot at barna følger far, og har samvær med mor. Anonymous poster hash: bda81...6a1 Anonymous poster hash: 281ad...43f Jeg mener det fordi mor sjelden finner på ting med barn og fordi hun jobber i helger og i feriene. Hadde det vært far som jobbet i helger og i ferier, og var "lat" på det å finne på noe med barna så ville jeg svart at barna burde følge mor. Jeg ser ikke på kjønn, men på hvem som har best forutsetninger og utfra det HI skriver så mener jeg at far har det. Anonymous poster hash: bda81...6a1
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #13 Skrevet 9. juni 2014 Men far har lange dager så da går det jo mye i det samme? Mor til daglig og far i helger og ferier. Anonymous poster hash: fc91f...d7c
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #14 Skrevet 9. juni 2014 Hva med at mor har de i ukedagene og far litt mer i helgene? Anonymous poster hash: a394a...ad5
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #15 Skrevet 9. juni 2014 Det viktigste er å ha masse tid sammen med barna å være med de i hverdagen. Det må ikke alltid skje så mye. Mener helt klart at mor bør ha hovedomsorgen, siden barna må få være med på aktiviteter sammen med andre barn i uka om de ønsker det for å være del av et sosialt fellesskap og fordi det ikke er nødvendig med en masse aktiviteter i helgene, barna har faktisk godt av helger der de kan kjede seg litt. Dessuten kan jo faren finne på ting de helgene han har de. Ville heller ikke gått for 50/50 deling, siden jeg mener det er best for barna å ha en fast base. Anonymous poster hash: a394a...ad5
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #16 Skrevet 9. juni 2014 Disse emnene viser hvor lite klokt dette forumet er noen ganger. Overlat en slik avgjørelse til dere selv evt fagfolk Anonymous poster hash: 5fc6a...f71
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #17 Skrevet 9. juni 2014 Disse emnene viser hvor lite klokt dette forumet er noen ganger. Overlat en slik avgjørelse til dere selv evt fagfolk Anonymous poster hash: 5fc6a...f71 Det gjelder ikke meg. Er bare interessert i hvordan dere vurderer det. Anonymous poster hash: b01b1...988
PrinsesseHengepupp Skrevet 9. juni 2014 #18 Skrevet 9. juni 2014 Hos tante Guri for hun har hest og kaniner, serverer dessert hver dag og syns leggetider er oppskrytt. Bør ikke foreldre, evt i samarbeid med jurister og/eller barn avgjøre hva som blir den beste løsningen for alle parter? Ikke en gjeng navlebeskuende høner på et nettforum.
smiia Skrevet 9. juni 2014 #19 Skrevet 9. juni 2014 Hva i alle dager er det som feiler en del av damene her inne?! Har lagt merke til at hver gang dette temaet blir tatt opp så er det noen som mener at far er den som bør ha hovedomsorgen for barna, koste hva det koste vil!! Ut fra det HI skriver så har ikke far tid til å følge opp barna i hverdagen, verken med lekser eller fritidsaktiviteter, men likevel så mener du at barna bør bo hos far?? Hvorfor? Barna bør bo hos den som blir igjen på hjemplassen. Om begge flytter vil jeg heller mer mot at barna følger far, og har samvær med mor. Anonymous poster hash: bda81...6a1 Anonymous poster hash: 281ad...43f Jeg mener det fordi mor sjelden finner på ting med barn og fordi hun jobber i helger og i feriene. Hadde det vært far som jobbet i helger og i ferier, og var "lat" på det å finne på noe med barna så ville jeg svart at barna burde følge mor. Jeg ser ikke på kjønn, men på hvem som har best forutsetninger og utfra det HI skriver så mener jeg at far har det. Anonymous poster hash: bda81...6a1 Ok, så i hverdagen er det viktigere å ha evnen til å finne på morsomme ting med barna, enn å følge dem opp i forhold til det praktiske? Legg også merke til at HI skriver han har begrenset tid til dem i hverdagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå