Gå til innhold

Gipsen til guttungen sitter så løst...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har hatt gipsen i to uker, og la merke til i kveld at den er så løs. Jeg får fint pekefingeren min ned imellom.

Skal den være slik, gir jo ikke mye støtte da?

han hadde en større og mye tyngre i to uker før han fikk denne. Den virket mye strammere.

Noen med peiling?

Anonymous poster hash: 81293...9ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du usikker så stikk innom legevakten og få dem til å bedømme den.

Vanskelig å si uten å se den. Man mister jo muskelmasse ganske raskt også, og da vil gipsen sitte løsere enn den gjorde til å begynne med.

Anonymous poster hash: 5565c...b12
Skrevet

Området der gipsen er, mister jo muskelmasse pga foten/armen ikke blir brukt.

Kanskje det bare er det? Og det er helt normalt .

Skrevet

tror det er vanlig. jeg hadde gips på benet i 6 uker som barn, og jeg greide å stikke inn fingeren. var et par ganger jeg falt og dermed bøyde kneet bittelitt inni gipsen. det var kjempevondt, men gikk bra.

Anonymous poster hash: 69249...5ec
Skrevet (endret)

Han har nok da byttet fra kalk til plastikk, ikke sant? den de rullet på... Når den første gipsen legges, er det den hvite kalk gipsen, den legges først fordi det da er en åpning på siden i tilfelle hevelser. Den neste gipsen er fastere/trangere, og uten åpning. Den legges når det ikke er fare for hevelse.

Men, det er alikevel slik at den kan legges for løst, eller at muskelen svinner og den siste hevelsen blir vekk.

Det er viktig at gipsen sitter fast og skikkelig. Den skal ikke kunne dras opp og ned, så du bør sjekke det opp synes jeg.

hilsen en som har lagt noen gips masker=)

Endret av nasse nøffen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...