Gå til innhold

hvordan legger dere 2 åringene deres?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer dere å legge dem o senga-si god natt- og gå ut.. eller må dere holde dem i hånda osv til de sovner. ?

 

Anonymous poster hash: d8d3a...0af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leser bok/eventyr først , så godt natt og går ut:)

Skrevet

Holder ikke i hånda, men er inne hos dem til de har sovnet. De kaster av og til smokk og bamse på gulvet og da gir jeg dem det tilbake. Hender de vil ha en slurk vann også. Jeg synes det er viktig å være hos dem til de har sovnet,

 

Anonymous poster hash: e17c7...ce5

Skrevet

Synger sang, sier takk for en fin dag, mamma elsker deg, god natt - og går ut.

 

Noen ganger roper/sutrer hun og da går jeg inn, gir klem og sier natta. Gjentas til det er stille :) som regel er legging gjort på to minutt og når hun har behov for mer får hun det.

Skrevet

Steller på badet og pusser tenner. Finner fram kosedyret og kosekluten, går på rommet, synger en nattasang og sier god natt min skatt, sov godt i natt. Og så går jeg ut igjen

 

Anonymous poster hash: 0e38b...145

Skrevet

Steller på badet og pusser tenner. Finner fram kosedyret og kosekluten, går på rommet, synger en nattasang og sier god natt min skatt, sov godt i natt. Og så går jeg ut igjen

 

Anonymous poster hash: 0e38b...145

Og det er sjelden protester. Gråter hun får hun oppmerksomhet. Er så sjelden.

 

Anonymous poster hash: 0e38b...145

Skrevet

Synger sang, sier takk for en fin dag, mamma elsker deg, god natt - og går ut.

Noen ganger roper/sutrer hun og da går jeg inn, gir klem og sier natta. Gjentas til det er stille :) som regel er legging gjort på to minutt og når hun har behov for mer får hun det.

Stort sett samme her.

 

Anonymous poster hash: 08430...17a

Skrevet

Først vinker vi god natt til pappas bil som står utenfor vinduet. Fast rutine på dette, veldig viktig. Så synger vi Trollmor-sangen. Om han blir tidlig trøtt blir det bok for å dra ut tiden. Som regel leker han med en eller flere leke i sengen før han sovner, det er helt greit da vi svært sjeldent må opp til et visst klokkeslett.



Anonymous poster hash: 3ab19...149
Skrevet

Leser bok, synger sang, natta med kyss og kos :)

 

Anonymous poster hash: 47636...9bd

Skrevet

Har alltid gått rett ut igjen når barna mine har lagt seg. De har sovnet på et blunk.

Skrevet

Mine to deler rom. De er 2 og 5 år. De legger seg samtidig. Da er det stell, legge de i hver sin seng, de får velge en sang hver/ eller lese i en bok. Så er det god natt og jeg går ut :) De sovner veldig kjapt begge to. Er veldig deilig at de sovner greit på kveldene!

 

Anonymous poster hash: edc39...4e4

Skrevet

Synger en sang, sier god natt og går ut.

 

Fra fødsel av og null problem.

 

Anonymous poster hash: 4ae65...4a3

Skrevet

Hvordan har dere klart å få til det? Mine barn skriker så fort jeg går ut av rommet og blir helt fortvila. Så jeg blir sittende leenge på rommet før de sovner. Nå sovner eldste selv, men måtte bli 3 år før det gikk greit

Skrevet

Pysjer, så får han kose flaske i armkroken foran tv. Pusser, legger, leser eventyr og natta. Hender at jeg må sitte der til han sovner, men stort sett så bare sovner han.



Anonymous poster hash: c8ef5...6c3
Skrevet

Hvordan har dere klart å få til det? Mine barn skriker så fort jeg går ut av rommet og blir helt fortvila. Så jeg blir sittende leenge på rommet før de sovner. Nå sovner eldste selv, men måtte bli 3 år før det gikk greit

Starter med å innføre faste rutiner fra de er 3 måneder gamle. Vi har aldri gjennomført gråtekurer, men vært 100 % konsekvente. Samme rutine hver kveld.

 

 

 

Anonymous poster hash: 1d1cf...4c4

Skrevet

Har sittet inne hos alle tre mens de har vært så små. De har protestert hvis ikke, og jeg har ikke orket å ta den kampen.

 

Det går over etter hvert. Men det beste hadde selvfølgelig vært om man hadde sluppet å sitte der.

 

Anonymous poster hash: 7ebb2...cdb

Skrevet

tar på ny bleke og pysj, pusser tenner. Bærer ham inn i senga og sier god natt. 2 år og 3 mnd. Ikke noe mer enn det :) 

Skrevet

Synger sang, sier takk for en fin dag, mamma elsker deg, god natt - og går ut.

 

Noen ganger roper/sutrer hun og da går jeg inn, gir klem og sier natta. Gjentas til det er stille :) som regel er legging gjort på to minutt og når hun har behov for mer får hun det.

Samme prosedyre her. Fungerer veldig godt!

Skrevet

Er der til han sovner. Han trenger dette tydeligvis på kvelden, eldste derimot kunne bare legges og så gå ut fra rommet. Barn er forskjellig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...