Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #1 Skrevet 8. juni 2014 Har fått forespørsel om å overta en katt (hannkatt), eller i allefall å ha den i en periode mens eieren er bosatt i utlandet. Har passet den en del fra før og føler jeg har fått et godt forhold til den. Men jeg er gravid og skeptisk til å ha katt når babyen kommer, ser for meg at jeg ikke kan slippe babyen av syne og at katten plutselig hopper opp i vugga... Noen med katterfaring? Vil det være lurt å si nei? Og hvordan har katter reagert på deres baby? Anonymous poster hash: d06db...3a6
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #2 Skrevet 8. juni 2014 Min katt har reagert veldig bra! I begynnelsen var jeg nervøs og fulgte med hele tiden - jeg visste jo ikke hvordan den ville reagere. Synes det var greit å ha en lekegrind da. Etter 1-2 måneder var jeg ikke nervøs mer, for katten viste ikke et fnugg av irritasjon. Den er omtrent helt uinteressert. Ei venninne av meg sin katt var mer aggresiv mot babyen. Dette var en ganske så energisk villebass av en pus da. Du kan jo passe den, og bare forsikre deg om at du har mulighet til å la være om det ikke går. Advarer forresten mot at ammetåke + huske å fylle på mat og vann er en uheldig kombo. Anonymous poster hash: b2c6f...fa3
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #3 Skrevet 8. juni 2014 Min katt er rolig fra før av. Når babyen kom la ikke katten merke til ungen med engang. Ungen beveget seg, katten gikk sakte bort for å se på hva dette var for noe rart. Katten Titten på ungen, å gikk sakte tilbake. Nå later katta som om ungen ikke eksisterer, den har null interesse av han. Så det gikk supert. Hender katta går litt omvei om ungdom ligger på gulvet, den tar liksom en ekstra sving fordi sønnen min. Anonymous poster hash: 77729...d10
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #5 Skrevet 8. juni 2014 Her er det 2 katter som ikke bryr seg og en som er " barnepike". er med på alt fra stell til kos. Legger seg aldri på baby men gjerne nær. Har ikke tilgang på soverom Og er aldri alene. Dette er 3 baby de har i hus har gått veldig fint. Anonymous poster hash: cd328...f5e
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #6 Skrevet 8. juni 2014 Si nei!!! Det er stress med baby og katt. Hår... mas... den blir lite prioritert også når du har babyen.... trust me. Vi har katt. Kjempe glad i den, men hadde aldri skaffet mens jeg var gravid. ( fikk den to år før). Anonymous poster hash: 79906...ddf
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #7 Skrevet 8. juni 2014 Her elsker katten babyen! Skal være nær hele tiden og elsker å bli knadd og slått på av baby Har aldri vært aggressiv, men lar den selvfølgelig ikke være alene med baby. Har tid til kos til pus også Anonymous poster hash: 66ce4...eae
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #8 Skrevet 9. juni 2014 Takk for svar Fint at det har gått bra for de fleste da Må tenke litt til på dette, mannen er nemlig ikke interessert i å ha katten nemlig, mens jeg synes det er fryktelig koselig, så jeg har jo lyst Lurer også på dette med allergi, er det større fare for å utvikle det hvis man blir eksponert for det? Ooooog dette med smitte fra katt til gravide (toksoplasmose?), hvordan har dere håndtert det? Er det stor fare for at det skjer eller er det litt hysteri ute å går? Anonymous poster hash: d06db...3a6
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #9 Skrevet 9. juni 2014 Nå mens jeg er gravid har mannen ansvar for kattedoen, for sikkerhetsskyld:) Ellers gikk det fint med førstemann, nå har vi tre katter og regner med det går bra med neste også Anonymous poster hash: 0cd23...8d1
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #10 Skrevet 9. juni 2014 Takk for svar Fint at det har gått bra for de fleste da Må tenke litt til på dette, mannen er nemlig ikke interessert i å ha katten nemlig, mens jeg synes det er fryktelig koselig, så jeg har jo lyst Lurer også på dette med allergi, er det større fare for å utvikle det hvis man blir eksponert for det? Ooooog dette med smitte fra katt til gravide (toksoplasmose?), hvordan har dere håndtert det? Er det stor fare for at det skjer eller er det litt hysteri ute å går? Anonymous poster hash: d06db...3a6 Ikke skaff dere dyr om dere ikke er enige om det! Anonymous poster hash: 14db0...a6e
magica fra tryll Skrevet 9. juni 2014 #11 Skrevet 9. juni 2014 Jeg har 5 katter og hund og har hatt 3 babyer;) Er jo bare koselig det:)
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #12 Skrevet 9. juni 2014 Jeg har katt og har lyst til å holde den så langt fra babyen som overhode mulig. Drar inn flott og annen skitt 😖 Anonymous poster hash: 99dd0...0ef
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #13 Skrevet 9. juni 2014 Pus var 19år da først ungen kom, så jeg var spent. Den har aldri vært glad i unger, og regnet ikke med at det ble noe bedre. Hele graviditeten lå katta på magen min, da vogna kom i hus skulle den ligge der. Den gikk til angrep hver ang vi flyttet den, så med bekkenløsning la jeg ett teppe i vogna slik at den ikke ble full av hår. Pappan til ungen tok med ett klesplagg hjem fra sykehuset når ungen var født. Han ble angrepet og har arr enda, så var nesten redd for å komme hjem med ungen. Men så fort ungen var innenfor døra, ble katta til barnepasser. Katta var alltid rett i nærhetn av ungen. Sov ungen i stua sov pus ved siden av, gikk vi tur i gata lå katta under vogna. For når ungen kom hjem, ville ikke pus opp i vogna lengre. Den la seg under. Må vel ha sett litt rar ut der jeg gikk med en pus under vogna. Soverommet gikk den aldri inn på utover om ungen gråt. Da satt den ved siden av senga og mjaua for at jeg skulle komme. Veldig glad for at jeg hadde pus, ungene fikk stor glede av den. Eldste som var tre år da den døde snakker fortsatt masse om den. Rart hun husker så mye detaljer syns jeg. Eldste er også kronisk syk, så pus var en god venn gjennom det. Den eneste som klarte å roe henne når hun hadde det vondest. Rart hvordan dyr er. Nå har vi to puser, den ene er sær og rar, det er igrunn den andre også men en skikkelig god pus. Nå er det vennen til eldste og de henger sammen i tykt og tynt. Når hun er dårlig er de klistret til hverandre, pus nekter å forlate henne. Så her har vi alle stor glede av pusekattene. Anonymous poster hash: a1341...cf2
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #14 Skrevet 9. juni 2014 Har flere katter og ingen av de har vist så mye interesse til babyen. Har alltid passet godt på da og aldri latt babyen ligge alene hvis ikke kattene er ute. De får heller ikke lov til å gå inn på soverommet så lenge barnet er lite så dørene er igjen der. Men som sagt så har de aldri brydd seg så mye. Nå som barnet er litt større så løper de stort sett unna. Kun den ene som legger seg på fanget hans for å kose. Anonymous poster hash: 75d70...611
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #15 Skrevet 9. juni 2014 Vi har 3 katter og har hatt 3 babyer i hus. Aldri noe problem. Pusene går hvor de vil og ligger hvor de vil. De er ikke utestengt fra noe rom i huset. Anonymous poster hash: 50bbe...1a3
MammantilNurket Skrevet 9. juni 2014 #16 Skrevet 9. juni 2014 Vi har katter og en baby. Det går veldig bra og vi har bare gjort oss positive erfaringer
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #17 Skrevet 9. juni 2014 Si nei!!! Det er stress med baby og katt. Hår... mas... den blir lite prioritert også når du har babyen.... trust me. Vi har katt. Kjempe glad i den, men hadde aldri skaffet mens jeg var gravid. ( fikk den to år før). Anonymous poster hash: 79906...ddf Hår må man regne med når man har katt. Men mas? Du må slippe katten inn og ut, gi mat og drikke samt litt kos. Ellers er katten selvstendig. Den lufter seg selv, trengs ikke vaskes. Du må ordne "barnevakt" da du skal på ferie, men ellers er det ingen jobb med katt :-) Anonymous poster hash: 77729...d10
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #18 Skrevet 9. juni 2014 Jeg har katt og baby Går veldig bra Men kommer ann på katten Anonymous poster hash: 86307...11b
MiniMuffin♥Lille J i magen Skrevet 9. juni 2014 #19 Skrevet 9. juni 2014 Vi har katt, og venter første baby om noen dager. Er ganske spent på hvordan pus vil takle det, han har vært skeptisk til andre babyer som har vært på besøk, men venner seg nok til den som skal bo her fast. Han får ikke lov til å ligge i vugga eller vogna, og har ikke tilgang til soverommet, ellers gjør han som han vil foreløpig
Miamimom Skrevet 9. juni 2014 #20 Skrevet 9. juni 2014 Mine fire katter har ikke reagert på barna ;-)
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #21 Skrevet 9. juni 2014 Takk for svar Fint at det har gått bra for de fleste da Må tenke litt til på dette, mannen er nemlig ikke interessert i å ha katten nemlig, mens jeg synes det er fryktelig koselig, så jeg har jo lyst Lurer også på dette med allergi, er det større fare for å utvikle det hvis man blir eksponert for det? Ooooog dette med smitte fra katt til gravide (toksoplasmose?), hvordan har dere håndtert det? Er det stor fare for at det skjer eller er det litt hysteri ute å går?Anonymous poster hash: d06db...3a6 For å bli smittet av toksoplasmose av katten, så må du få smitten inn i munnen. Altså kattebæsj i munnen. Det skal jo litt til å bli smittet, men det kan skje. Du er ikke immun da? Sjekk blodprøvene fra første svangerskapskontroll. Babyshop selger kattenett både til vogn, seng og vugge. Anonymous poster hash: a9e44...9d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå