Gå til innhold

Hvilken solfaktor bruker du nå?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvordan hudtype har du?

Blir du lett brun?



Anonymous poster hash: d1f6d...0b0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Faktor? 

 

Nei, blir ikke brun. Er lys, men ikke rødt hår lys. 



Anonymous poster hash: 3bd57...f5d
Skrevet

20 i ansiktet og 6 på resten av kroppen. Blir lett brun og typisk middelhavhud :)

Skrevet

Bruker ikke faktor. Blir lett brun

 

Anonymous poster hash: 6c0b2...f28

Skrevet

Bruker barna sin solkrem, så da blir det 30 og 50 da:P Den som står nermest. Blir ikke brun, men blir iallfall ikke brent heller! Hehe

Skrevet

Jeg og barna blir lett brune og sjeldent brent. Jeg smører barna med 45 og meg selv med 30. Velger høy faktor fordi jeg ikke er typen som smører barna hver time og etter hvert bad. Jeg smører dem grundig en gang, og det holder hele dagen, de blir aldri brent:-)

 

Anonymous poster hash: 36cc4...24d

Skrevet

15. Pleier å bruke 6 i slutten av sommeren. Blir veldig brun, er brunette, men jeg blir fort solbrent på starten av sommeren så trenger høy faktor.

 

Anonymous poster hash: 3fdc4...d90

Skrevet

Ingen ting. Ikke brukt solkrem på 30 år og blir aldri brent.

 

Barna bruker 20. Like hvit i huden som sin far.

 

Anonymous poster hash: 0d1c3...cfd

Skrevet

Brukar 30, men har vore brent på armane grunna at eg ikkje har smurt på halvfine dagar spm plutselig har blitt fine.

 

Er bleik med tendens til å bli brent. Men utover sommaren blir eg brun.

Skrevet

Startet med solfaktor 20 i syden for to uker siden, så 15, nå i dag har jeg brukt solfaktor 6, blir aldri brent.

 

Anonymous poster hash: 01303...01d

Skrevet

Bruker 10 på alle. Det er 25 i sminken min. Jeg blir ikke særlig brun, men det gjør mannen og barna. Jeg blir omtrent like brun som de i løpet av sommeren som de blir i løpet av den første dagen. 

Skrevet

40, bruker det eller 30 hele sommeren. Blir ikke lett brun, men det er kanskje ikke så rart med så høy faktor. Blir ikke så lett brent heller, men vil ikke ha rynker og solskader.

 

Anonymous poster hash: 98b36...aa8

Skrevet

15 nå! Barna bruker 30!

 

Jeg går nok ned til 10 litt utpå sommeren..

 

Anonymous poster hash: 3eb25...43d

Skrevet

Er faktor 20 i dagkremen min, bruker sjelden noe ellers på kroppen. Men har ME og takler varme og sol ekstremt dårlig, sitter som regel inne eller i skyggen om sommeren...

 

Barna bruker 20 på hele kroppen.



Anonymous poster hash: 00e72...bd9
Skrevet

 

Faktor 30 (dagkrem) i ansikt og på hals, 10 på beina og 20-30 på resten av kroppen om jeg soler meg. Som høygravid sitter jeg mest under en svær parasoll, men ansiktet smøres fast hver morgen.

 

Barna bruker 30. Svigers bruker 50-de er livredde for sol og bleke som laken, spiser ikke spesielt mye fisk heller, så snart får de vel rakitt som følge av d-vitaminmangel....



Anonymous poster hash: 8a3af...c07
Skrevet

Ingenting.

Det er sikkert dumt, men ingen i familien bruker solkrem på vanlige hverdager, bare om vi ligger på stranda i timesvis eller går lenge på fjellet. Akurat nå tror jeg ikke vi har solkrem i huset.

 

Anonymous poster hash: 47bec...38e

Skrevet

Bruker ungene sin. Ca 30 her hjemme, og 40-50 i Spania.

Skrevet

I dag har jeg brukt 10 uten å bli brent. Id-pudderet mitt har visst faktor 15.

Barna bruker 50.

 

Anonymous poster hash: 1b025...8d4

Skrevet

Blir litt forbauset over at det er noen som aldri bruker solkrem her.

 

Anonymous poster hash: 01303...01d

Skrevet

Har aldri brukt solkrem i Norge, har aldri blitt brent. Er 35 år og har ikke en rynke.

 

Anonymous poster hash: 680a2...e53

Skrevet

Solkrem er ikke bare for å ikke bli brent der og da, men like mye for å holde borte de farlige uv-strålene som på sikt kan gi hudkreft.

Dere som aldri smører dere er vanvittig dumme og bør våkne opp. Hudkreft er ilke pent.

Du som bare smører barna hvis dere skal på stranda burde bli ristet litt i tillegg.

 

Anonymous poster hash: ab5a6...5a8

Skrevet

Solkrem er ikke bare for å ikke bli brent der og da, men like mye for å holde borte de farlige uv-strålene som på sikt kan gi hudkreft.

Dere som aldri smører dere er vanvittig dumme og bør våkne opp. Hudkreft er ilke pent.

Du som bare smører barna hvis dere skal på stranda burde bli ristet litt i tillegg.

 

Anonymous poster hash: ab5a6...5a8

På den andre siden er det ikke uproblematisk å bruke solkrem heller:

http://www.nrk.no/livsstil/solkrem-kan-vaere-skadelig-1.6636109

http://www.dagbladet.no/2013/07/11/nyheter/sol/forbrukerradet/solkrem/helse/28147409/

 

Solkremer kan gi kreft, redusere forplantningsevnen og skade miljøet.

 

Anonymous poster hash: 47bec...38e

Skrevet

50 i aniktet og på hals hele året (har ingen rynker) 25-30 på kroppen hvis jeg sitter ute



Anonymous poster hash: 6d938...3b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...