Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #1 Skrevet 8. juni 2014 Synes hun her tar Norge og nordmenn rimelig på kornet. Vi har det tross alt ikke så aller verst likevel? http://www.vg.no/nyheter/meninger/forsker-feminist-og-finne-om-norge-i-verdens-rikeste-land/a/23225451/ Anonymous poster hash: 6d5b8...651
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #2 Skrevet 8. juni 2014 Bortsett fra brødskalkene og det å takke kjente jeg meg (heldigvis) ikke igjen Anonymous poster hash: 72084...9ec
☆☆☆ Skrevet 8. juni 2014 #3 Skrevet 8. juni 2014 Brødskalkar er ikkje mat, ellers føler eg at eg har mitt på det tørre. Eg syndar nok på andre punkt enn akkurat desse. Men at tendensane er der rundtom, heilt klart! Kan komme heim til foreldra mine og tru dei er heime fordi alt lys og tv er på (for ikkje å snakke om open dør), og det viser seg dei har vore borte i timesvis og ikkje kjem heim på ei stund heller.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #4 Skrevet 8. juni 2014 Mye av det stemmer med hva vi gjør i Norge, men det er ikke alt som er så spesielt for Norge, mye av det går igjen mange steder folk har mye penger for eksempel. Anonymous poster hash: dd241...f78
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #5 Skrevet 8. juni 2014 Dette var jo egentlig bare morsomt! Jeg følte meg truffet av flere punkter, og der jeg ikke følte meg truffet så kjenner jeg flere som helt klart burde. Absolutt ikke en urimelig fremstilling av Norge etter min mening. Anonymous poster hash: 640d2...e11
Blåfrua Skrevet 8. juni 2014 #6 Skrevet 8. juni 2014 Tja, enig i noe. Men å takke, der er vel muligens amerikanerne noen hakk foran oss? Ellers slår jeg alltid av lyset. Elsker brødskalker. Men kan nok la varmepumpen stå på selv om dører og vinduer er åpne. Disse punktene gjelder nok ikke bare nordmenn.
AvMåneskinnGrorDetNADA Skrevet 8. juni 2014 #7 Skrevet 8. juni 2014 Etter å ha bodd 10 år i Spania hvor strømpriser ikke ligner grisen, kan jeg med hånden på hjertet si at her er det kun lys på de(t) rom(mene) vi er i akkurat da. De fleste synes vi har det kaldt hjemme, da vi pleier å ha mlm 18 og 20 grader. I mai slåes all varme av, og vi slår det ikke på igjen før september. Brødskalkene er det første mine unger springer til på i butikken - spesielt hvis vi ikke har vært hjemme og spist først Min latinske mann sier at vi nordmenn sier takk og væresgod til absolutt alt Og har begynt å legge merket til det selv også. Slik som spanjoler f.eks. sier perdon el por favor over hele fjøla Nr 10 er veldig riktig. Trekker på smilebåndet hver gang det er et innlegg her om hva må vi ha med oss på ferie til syden av bleier og solkrem og mat og jeg vet ikke hva. Og gud forby hvis man trenger lege/sykehus. Puppehysteriet er også noe som er riktig. Mine to første fødte jeg i Spania, og det ammehysteriet som er her går over alle grenser. Så yes, hun har fanget opp ganske så godt oss nordmenn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå