Gå til innhold

Ang. alder og hull i ørene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 3 år vil gjerne ha øredobber. Søsteren på 6 år er forbildet og hun har hull i ørene.

Hun forstår godt at det gjør litt vondt og at man må rense/vaske ørene hver dag.

Er det greit å gi 3-åringen øredobber?

Anonymous poster hash: 0665a...741

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JA!

Anonymous poster hash: cd73c...4c9

Skrevet

Jeg ville ventet. Hos 6-åringen her ble det verk da den hang seg opp i genseren så det ble et rykk i øredobben før det var helt grodd.

Var ille nok å få renset og stelt et vondt øre på en 6-åring.

Anonymous poster hash: 120d1...34d

Skrevet

Jeg ville ventet. Jeg synes ikke et barn på 3 år skal få piercing verken her eller der.

Anonymous poster hash: a3637...fc5
Skrevet

Mi er 4 år og skal få når hun begynner på skolen. Blir ikke aktuelt før det, selv om mange av jentene i barnehagen har hull i ørene.

Anonymous poster hash: e63fa...820

Skrevet

Tror mange steder opererer med aldersgrense på hull i ørene, på lik linje med andre piercinger.

Ikke nødvendigvis samme alder, men gjerne at barna må være i skolealder før de får lov.

Men om man på død og liv skal pierce ungen før den tid så er det sikkert steder so. Gjør det uansett alder.

Du kjenner nok selv barnet ditt best, men tror ikke ei på tre forstår at det gjør vondt og at det må renses osv selv om hun blir det fortalt. Hun er nok litt vel liten til egentlig å kunne ta den vurderingen og avgjørelsen selv. :)

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

En treåring skal aldri få ta den avgjørelsen, hun har ikke noen som helst forutsetning for å forstå hva det går ut på.  Og treåringer skal ikke ha hull i ørene heller, mener jeg.

Skrevet

Jeg ville ventet til hun var minst 5 år.

Anonymous poster hash: 01692...93f
Skrevet

Nei!

Her er aldersgrensen 18 år. Da er de myndige å kan bestemme selv.

Anonymous poster hash: 13816...88a

Skrevet

Nei!

Seriøst?

Anonymous poster hash: cb913...67c

Skrevet

18 år for hull i ørene? Det har jeg aldri hørt om.

Skrevet

Jeg ville ventet 10 år til. Det vi har tenkt at det kan være hyggelig når hun skal begynne på ungdomsskolen.

Anonymous poster hash: 51f3a...fc2

Skrevet

Nei!

Det synes jeg var veldig stengt da... Skolealder er greit. En treåring med hull i ørene synes jeg ser rart ut. Som mange andre skriver, hun er heller ikke stor nok til å skjønne hva det innebærer

Anonymous poster hash: b5890...349

Skrevet

Nei!

Her er aldersgrensen 18 år. Da er de myndige å kan bestemme selv.Anonymous poster hash: 13816...88a

Seriøst? Anonymous poster hash: cb913...67c
Med min velsignelse, ja. Det er stygt! Jeg gir ikke min velsignelse til farging av håret, tatoveringer eller scarifications heller.

Skrevet

Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor folk engang vurderer å ta hull i ørene på så små barn.

Anonymous poster hash: e655e...968

Skrevet

På min jobb er det 6 års grense. Det er fordi vi vil vite at det er barnet selv som har lyst og ikke mor som har "overtalt" barnet. Vi vil også at de skal forstå viktigheten med å ikke pille på dobben i grofasen og at andre ikke skal gjøre det heller.

Skrevet

Jeg fikk hull når jeg var 6mnd og kommer til å gjøre det samme med datteren min.

Anonymous poster hash: 9f8a0...172
Skrevet

I barnehagen der jeg jobber har nesten alle jentene fått hull i ørene når de har blitt 6 år. Syns egentlig det er helt greit. 

Jeg syns ikke barn under 6 år skal ha hull i ørene, men jeg vet det er vanlig blant mange. Har hatt mange små på småbarnsavdelingen med hull i ørene. 

Anonymous poster hash: 594dd...227

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...