Gå til innhold

måtte le litt av min mor på fredag:-p

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun holder på å slanke seg. Bruker 5:2 dietten. På fredag hadde hun fastedag. Maten var grei nok, spiste kalorifattig mat. Men når kvelden kom drakk hun iallefall 6(!!) glass rødvin på kvelden!:-p som hun selv sa:rødvin er det eneste jeg unner meg, så den skal jeg ha på fredagskvelden. Det nytter ikke å snakke til henne å komme med råd, men tenkte for meg selv at det ble for dumt å drikke så mye vin og samtidig kalle det en fastedag:p blir spennende å høre fremover om hun går ned i vekt i det heletatt:-p

Anonymous poster hash: 4aa8a...027

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:fnise:

Anonymous poster hash: c0fca...279
Skrevet

Hvis hun fortsetter slik så kommer hun nok snart frem til at 5:2-dietten ikke fungerer :P

Anonymous poster hash: 5ae3b...4d9
Skrevet

Haha. Idiotisk og gøyalt.

Som min venninne som skulle slanke seg. Nektet å bytte ut hel melk med lett i latten. Det smakte ikke det samme. Noe skulle hun unne seg. Nektet å gi opp bolle på tirsdag og torsdagsmøte på jobb. Noe får man unne seg. Nektet å slutte med majones på skiva. Var så lite og noe skulle man unne seg.

Ser sikkert tegninga. Fortsatte å unne seg alt og overraskende nok var hun sur fordi hun ikke gikk ned. 😂

Anonymous poster hash: d9c55...7de

Skrevet

Er jo alt dette som jeg lo av:p det går ikke an å holde på gamle vaner når man skal ned i vekt:p mamma er jo generelt sunn og aktiv, men takker være vinen har hun bare gått opp i vekt de siste 5 årene(har slanket seg like lenge):-p jaja, hun må bare holde på:-p

Hi

Skrevet

Er jo alt dette som jeg lo av:p det går ikke an å holde på gamle vaner når man skal ned i vekt:p mamma er jo generelt sunn og aktiv, men takker være vinen har hun bare gått opp i vekt de siste 5 årene(har slanket seg like lenge):-p jaja, hun må bare holde på:-p

Hi

Poenget med 5:2-dietten er jo at man med to "fastedager" i uken kobler inn kroppens fettforbrenning.

Når moren din tilfører så stor mengde karbohydrater med sin vin så vil ikke denne fettforbrenningen koble inn. I tillegg vil den store karbohydratmengden gjøre at blodsukkeret hennes blir høyt, kroppen sprøyter inn insulin - som er et fettlagringshormon som hemmer tap av fett.

Kjøp siste utgave av Helsemagasinet vitenskap og fornuft, de har en fin artikkel om 5:2, hvorfor den fungerer osv.

Skrevet

Hi

Poenget med 5:2-dietten er jo at man med to "fastedager" i uken kobler inn kroppens fettforbrenning.

Når moren din tilfører så stor mengde karbohydrater med sin vin så vil ikke denne fettforbrenningen koble inn. I tillegg vil den store karbohydratmengden gjøre at blodsukkeret hennes blir høyt, kroppen sprøyter inn insulin - som er et fettlagringshormon som hemmer tap av fett.

Kjøp siste utgave av Helsemagasinet vitenskap og fornuft, de har en fin artikkel om 5:2, hvorfor den fungerer osv.

Dette vet jeg, for har gått ned 13 kg med 5:2 dietten selv;) men det går ikke an å si noe til henne, for det er som å snakke til en vegg!:-p

Det er jo derfor alt dette er så vittig!:-p

Hi

Skrevet

Dette vet jeg, for har gått ned 13 kg med 5:2 dietten selv;) men det går ikke an å si noe til henne, for det er som å snakke til en vegg!:-p

Det er jo derfor alt dette er så vittig!:-p

Hi

He-he... jaja, da får hun fortsette å kose seg med rødvinen sin ;)

Om ikke annet så er hun i hvert fall fornøyd mens hun drikker den ;)

Bra jobba av deg med vektnedgangen :D

Skrevet

Hi

Det høres alvorlig talt ut som om moren din kan ha andre problemer med vinen enn bare det at hun går opp i vekt av det.

Anonymous poster hash: db09c...f67

Skrevet

Hi

Det høres alvorlig talt ut som om moren din kan ha andre problemer med vinen enn bare det at hun går opp i vekt av det.

Du får prøve å si det til henne du da vettu. vin et par ganger i uka, litt ekstra i godt selskap er da ikke alkoholproblemer!?

Skrevet

Hi

Du får prøve å si det til henne du da vettu. vin et par ganger i uka, litt ekstra i godt selskap er da ikke alkoholproblemer!?

Jeg får prøve å si det til henne? Det var utrolig dumt foreslått, for jeg vet jo ikke hvem hun er. Og jo, høres ut som om hun har et problem. Si det til henne du, som en god datter. 

Skrevet

Har du tips til sider man kan lese om 5:2 dietten ?:)

Skrevet

Tipper den vinen gikk rett i fletta siden hun hadde spist så lite. :P Ikke bra å drikke på tom mage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...