Gå til innhold

Til dere som alltid kritiserer barnevernet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naboene våre har blitt fosterforeldre til en nydelig gutt på 15 år. Det er så godt å se hvor bra han har det hos den nye familien sin! Han kommer ofte til oss og er sammen med barna våre.

Han har ofte behov for å prate og han føler tydeligvis stor tillitt til meg.

Ganske dramatiske ting han forteller om en kaotisk oppvekst med rusmisbruk og mange søsken... Jeg er glad for at vi har et barnevern i Norge som redder barn som han! Han har fått et nytt liv, med trygge rammer, og kan få være et barn igjen!

Ingen statlige organer er perfekte, men barnevernet gjør mye bra!

Anonymous poster hash: 47700...c6c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og sånn er det nok for de aller fleste. De tilfellene jeg kjenner og vet om, har definitivt barnet vært i fokus og det å bli tatt ut av hjemmet en nødvendighet. Det er snakk om grov omsorgssvikt men også rus. I alle tilfellene jeg vet om har det også blitt satt igang en rekke tiltak i familien før man må flytte barnet. At det er vanskelig for foreldrene og forstå at det er til barnets beste er jeg ikke i tvil om. At de ikke forstår at de har bedrevet omsorgssvikt er heller ingen overraskelse. Og at de kjemper med nebb og klør er forstålig. 

Anonymous poster hash: ac30e...242
Skrevet

Det er alltid en grunn. Foreldre som ikke eier selvinnsikt tror noe annet. Godt de blir fratatt barna. Ikke sunt å vokse opp med foreldre som er helt ute av seg selv. Hurra for barnevern :)

Anonymous poster hash: 84bf7...409

Skrevet

Jeg er selv barnevernsbarn, og har jeg noe kritikk til barnevernet, så er det heller at de noen ganger ikke gjør noe, der de burde ha gjort noe, eller bruker for lang tid på å få barnet ut. De brukte selv litt over 2 år på å få meg vekk hjemmefra, 2 års mareritt.

Og hva skulle vi ha gjort uten barnevernet?

Anonymous poster hash: 605f1...019
Skrevet

Det er min kritikk også, hvorfor i svarte tok de oss ikke før? Utover det, bare positivit. Jeg ble hørt, jeg ville ikke flyttes ut av byen min osv, og de ordnet det. 

Anonymous poster hash: b3afe...ac8
Skrevet

Min kritikk er også hvorfor de ikke tok oss ut. De tok oss ikke ut i det hele tatt, pekte på høy lønn og gode jobber, rene gulv og orden i sakene, men at vi satt innestengt på rommet i dagevis fordi vi ikke fikk lage lyd eller rote - det var ikke så nøye. Ville heller hatt fattige foreldre med omsorgsevne. De ble kontaktet av skolen da jeg var 11 år fordi jeg og søstrene mine hadde så sterk angst og var uten evne til å forholde oss til andre på en skikkelig måte, men de var ressurssterke og hadde alltid et godt svar på hvorfor det var skolens skyld at vi var slik. Jeg kritiserer hvordan barnevernet jobbet den gangen. Vet ikke hvordan de jobber i dag.

Anonymous poster hash: d953c...fc5
Skrevet

Min kritikk er også hvorfor de ikke tok oss ut. De tok oss ikke ut i det hele tatt, pekte på høy lønn og gode jobber, rene gulv og orden i sakene, men at vi satt innestengt på rommet i dagevis fordi vi ikke fikk lage lyd eller rote - det var ikke så nøye. Ville heller hatt fattige foreldre med omsorgsevne. De ble kontaktet av skolen da jeg var 11 år fordi jeg og søstrene mine hadde så sterk angst og var uten evne til å forholde oss til andre på en skikkelig måte, men de var ressurssterke og hadde alltid et godt svar på hvorfor det var skolens skyld at vi var slik. Jeg kritiserer hvordan barnevernet jobbet den gangen. Vet ikke hvordan de jobber i dag.

Rene golv er ikke alt! Slapp dere aldri unna?

Anonymous poster hash: c9cf2...b87

Skrevet

16 år ba jeg om hjelp til meg og min søster fordi vår mor mishandlet oss. Psykisk og fysisk.

I 16 år snakket moren vår seg ut av det.

Så de er elendige i jobben sin!

Anonymous poster hash: 22bf5...ed9

Skrevet

Rene golv er ikke alt! Slapp dere aldri unna?

Anonymous poster hash: c9cf2...b87

Jeg ble flyttet på hybel av moren min da jeg var 16 år. Hun betalte husleie og gav meg penger til mat så jeg skulle slippe å komme hjem. Hun orket ikke å forholde seg til mine problemer med selvskading og bulimi, så da sendte hun meg heller bort. Nektet å ta i mot hjelp fra barnevernet, fordi det ville ødelegge ryktet deres. Da jeg flyttet, slapp jeg unna, men det tok ti år før jeg greide å forholde meg normalt til folk. I begynnelsen var jeg redd for å gå på badet i mitt eget hjem fordi jeg var vant til at jeg hadde den faste halvtimen på et bestemt tidspunkt da jeg fikk lov å bruke badet. Utenom det tisset jeg i et glass som jeg tømte ut vinduet, og jeg hadde et lager med mat i skapet siden jeg ikke fikk lage mat utenom det faste måltidet som alltid var klokken fem.

Uansett ble foreldrene mine ansett for å være fantastiske foreldre. Barnevernet var så vidt innom i hjemmet og så seg rundt før de henla saken, men de snakket aldri med oss barna alene. Jeg turte ikke å si noe når foreldrene mine var der. 

Skrevet

HAHAHA! Barn har det best hos foreldrene sine :),hvis det ikke er noe UTROLIG galt. Flere jeg vet om som har blitt tatt fra uten grunn

Anonymous poster hash: 4fcec...1cb
Skrevet

Glad det finnes noen som tar av seg barn som ikke har det godt,men barnvernet gjør feil en sjelden gang i blant de også,er jo bare mennesker

Gjest Antarctica
Skrevet

HAHAHA! Barn har det best hos foreldrene sine :),hvis det ikke er noe UTROLIG galt. Flere jeg vet om som har blitt tatt fra uten grunn

Anonymous poster hash: 4fcec...1cb

Flere, faktisk?

Og uten grunn - eller uten en grunn som DU kan se?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...