Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #1 Skrevet 8. juni 2014 Jeg har en datter på 3 år som er blitt ganske bortskjemt. Hun er vant til at jeg gir etter, og det har resultert i en utrolig maste unge, som får det hun peker på. Problemet er at hun blir så vrang og sint når hun ikke får det hun vil ha... jeg prøver å stå på mitt når jeg sier nei, men hun gir seg ikke, og da ender det med at jeg gir meg dessverre. Noen som er i samme båt? Og noen som har noen gode råd? Anonymous poster hash: 9cd5c...2f7
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #2 Skrevet 8. juni 2014 Eneste gode rådet jeg har er at nei betyr nei.Har du først sagt nei, men gir etter etter mye om og men og mas og hun får det som hun vil lærer hun bare en ting og det er at mas, hyl, skrik og grin det fungerer. Mamma sier tilslutt ja.Skjønner at ikke det er lett og at det blir veldig slitsomt, men sånn er det bare.. Anonymous poster hash: 3b069...d8e
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #3 Skrevet 8. juni 2014 Du må rett og slett bare lære både henne og deg selv at hu ikke er verdens midtpunkt. Har du sagt nei, så er det nei. Synes du at hun blir sint og tassete, så ikke stå der med henne og bli enda mer fortvilet. Gå bort, sett deg ned med en bok, gjør noe helt annet og la henne hyle og trasse fra seg uten å skjenke henne en tanke. Du må selvsagt gi beskjed om at du gjerne vil snakke med henne og være med henne når hun har roet seg ned, og at du er klar til å gi trøst når hun trenger det, men utover det så er det bare til å koble ut. Prøv å late som om du hadde hatt 1-2-3 andre barn til som trengte deg, og gi henne tid og oppmerksomhet deretter Det er ikke normalt, eller sunt, for en 3-åring å bestemme og få all tiden til mamma. Husk på at jo mer du gir etter, jo mer utrygg blir hun på deg som voksen. For dersom ikke du bestemmer og tar kontroll, hvem skal da beskytte henne? Anonymous poster hash: da106...873
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #4 Skrevet 8. juni 2014 Veldig enkelt: Barnet slutter å være bortskjemt, når du slutter å skjemme henne bort. Du gjør henne en bjørnetjeneste, og hun kommer til å bli direkte mislikt hvis hun vokser opp så trass og er vant med å tro at hun er det viktigste i verden. NEI BETYR NEI! Og ignorer skrikingen. Anonymous poster hash: ac1c1...317
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #5 Skrevet 8. juni 2014 La henne skrike på rommet, hent henne ut når hun er rolig. Nei er nei, og du lager en drittunge slik du holder på. Anonymous poster hash: 52e0a...267
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå