Gå til innhold

hvilken mann velger jeg....hjelp meg jenter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I flere år hadde jeg ett forhold til en mann som jeg elsker over alt på denne jord,når vi hadde det bra var alt fantastisk...men hadde og tøffe perioder med ett par brudd...var sammen ca 5 år..forlovet noe av tiden...han kjøpte en leil og planen var at jeg og ungene skulle flytte inn....for ett halvt år siden sa han at han ikke ville mer...uten dypere forklaring...visste det var noe,men fant aldri ut hva,der og da

Nå nylig har vi begynt å snakke igjen,han har sagt grunnen...han var ikke klar for familieliv...nå har han solgt leil..og flytter til byen igjen i en mindre leil...

I løpet av dette halve året har jeg møtt en flott mann jeg elsker,og som elsker meg enda høyere.sexen erbra,men ikke slik som med exen min som var himmelsk...

Denne nye mannen er superseriøs,snill,familieklar og flyttbar.behandler meg som en prinsesse

Nå har jeg da begynnt å snakke med exen...og kjenner at alle følelser er der fortsatt...han sier han elsker meg men fortsatt ikke er klar for familieliv....vil det være mulig at dettte kommer etterhvert...jeg aner ikke...

Skal jeg gå for trygghet og en som jeg elsker eller den store vanskelige kjærligheten?

Anonymous poster hash: b9274...b23

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den var vrien. Det kan hende han aldri blir klar for familieliv, samtidig tror jeg ikke du blir helt lykkelig uten å følge hjertet.

Du bør bryte helt med den mannen som holder deg på is, så får du ta det derfra.

Anonymous poster hash: 107ed...805

Skrevet

Opplagt valg: velg han som behandler deg og barna best. Gjør ingen forhastede beslutninger.

Anonymous poster hash: 7b939...2fd

Skrevet

Hadde ikke tenkt meg om. Elsker du han trygge så velger du han fremfor en umoden fjomp som uansett kun utnytter deg. Våkn opp!

Anonymous poster hash: 97526...e74

Skrevet

Det hadde IKKE vært et vanskelig valg for meg!!! Ungene kommer først - og da kunne jeg aldri vært sammen med en som ikke var klar for familieliv. Det er jo det du tilbyr ham. Jeg hadde heller ikke valgt han andre trygge, fordi jeg tror ikke jeg kan elske en samtidig som jeg elsker en annen.. Konklusjon: jeg hadde ikke valgt noen av de,. men barna mine..

Anonymous poster hash: 125a1...abd
Skrevet

En eks får bare en ny mulighet hos meg. Høres som din har fått mange.

Hadde ikke giddet satse enda en gang.

Selvom dette føles som ekte kjærlighet. Er det verdt det å bli skuffet IGJEN?

Anonymous poster hash: 674c4...1b9

Skrevet

En eks er en eks av en grunn! Hadde helt klart valgt han som gir meg trygghet, du sier jo at du elsker han.

Anonymous poster hash: dd244...a91

Skrevet

Trygghet er viktigst for meg, da særlig pga barna. De fortjener stabilitet og trygghet i hverdagen, ikke en kjæreste som kommer og går, som gjør mor lei seg annethvert år, og som aldri blir noe mer enn "pulekjærester", fordi kjæresten aldri blir klar for familieliv. 

Du skriver at du elsker han trygge også, så jeg ville gått for den trygge mannen - eller ingen av dem. I hvert fall IKKE eksen. Aldri.

Anonymous poster hash: d664d...15b
Skrevet

Om han ikke ble klar for familieliv på fem år og heller ikke er det etter å ha vært borte fra dere tviler jeg på om han noen gang blir det.

Hadde absolutt satset på den trygge som godtar at du har familie fra før.

Anonymous poster hash: 50a03...a08

Skrevet

Takk for innspill jenter:-)

Skrevet

Ingen av dem. Hadde ventet til en jeg virkelig elsket dukket opp!

Skrevet

Det høres ut som om kjærligheten din til eksen var ganske ensidig når det kom til stykket. Han elsket deg ikke nok til å dele livet med deg. Han valgte deg bort.

Dere hadde "himmelsk" sex.... og det er nok det som gjør at han nå har tatt kontakt med deg igjen. Han har "sikret" seg ved å skaffe seg en enda mindre leilighet, noe som også bare bekrefter at han IKKE VIL være sammen med deg. Han vil ikke dele livet med deg - fordi du har barn fra før.

Hjelper ikke med "himmelsk" sex når mannen ikke elsker deg nok til å dele livet med deg, da er det "bare" sex, som kanskje er "himmelsk" teknisk sett, men som følelsesmessig er rimelig ensidig fra din side.

Din eks er egentlig ganske frekk, han dumper deg fordi du har barn fra før. Så sikrer han seg slik at han "ikke har plass" til barn i livet sitt ved å kjøpe en mindre leilighet. Så tar han opp igjen kontakten med deg, gir deg noen fine ord - men han vil fremdeles ikke dele livet sitt med deg.

Denne mannen utnytter dine følelser for ham!!!

Han vet hvilke knapper han skal trykke på for å få deg myk. Han vet hvor god sex dere hadde.

Han vil ha sexen tilbake, men han er ikke villig til å forholde seg til hele deg - kvinne OG mor.

Han vil bare ha kvinnen! Han er ikke interessert i hele pakka som inkluderer barna dine.

Så våkne opp og se din eks ut fra hans handlinger - ikke ut fra det du følte for ham eller hvor god sexen var. Handling sier mer enn ord, og din eks sine handlinger taler IKKE for ham!

Jeg hadde valgt den nye mannen om jeg var deg. En mann som behandler deg og barna slik dere fortjener å bli behandlet. Sexlivet kan bedres og fornyes hele livet. Så hvis dere tenner på hverandre og egentlig har god sex, så er det opp til dere begge å gjøre den enda bedre.

En god, snill mann som behandler deg og barna dine godt. En mann du elsker og som elsker deg og barna dine?

Eller en mann som i beste fall elsker deg på en egoistisk og umoden måte?

Jeg hadde ikke vært i tvil.

Kutt all kontakt med din eks og fokuser på den nye mannen. Så lenge du holder kontakten med din eks så har din eks et tak på deg og du vil ikke greie å fokusere nok på ditt nye forhold.

Din eks ville ikke ha deg, og han vil fremdeles ikke ha deg og barna - hvorfor lar du ham da være en del av livet ditt og slik risikere å ødelegge det fine du har med den nye mannen?

Anonymous poster hash: 45cbf...55c
Skrevet

Jeg valgte den trygge.

Hender av og til jeg savner den store lidenskapen og de store følelsene som jeg hadde med eksen, men jeg savner ikke utryggheten og det at han aldri ble klar for å slå seg 100% til ro. Han elsket meg, det tvilte jeg aldri på, men han hadde også et stort behov for frihet.

Har nå vært sammen med han trygge i mange år, og har aldri angret. Han er en flott mann og familiefar, vi har det godt sammen på alle måter. Vi kan bli gamle sammen, oppleve ting sammen, etterhvert bli besteforeldre sammen osv. Det er et rolig, trygt og godt samliv.

Eksen har jeg kuttet helt ut, slettet han fra facebook, null kontakt. Jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at det ikke er bra for meg å ha kontakt med han...

Anonymous poster hash: e26e8...4b9
Skrevet

Hadde kuttet ut begge. Det er helt tydelig at du ikke har truffet den rette enda. Da hadde du ikke vært i tvil.

Skrevet

Hadde brutt kontakten med eksen. Jeg har vært der du er. Valgte dessverre eksen fordi vi har barn sammen. Skulle aldri gjort det, det varte ikke lenge og det ble enda mer kaos. Nå har dere kanskje ikke barn sammen, men min erfaring er uansett at en eks er en eks for en grunn. Ikke kast bort det gode for det som allerede har vært.

Og sexen kan jo bli bedre etterhvert? ;-)

Anonymous poster hash: 7b59e...e9f

Skrevet

Gå for den nye! HELT KLART!

Den forrige fyren har fått sin sjanse. Sjansen er forspilt! 

Du kan velge å gå inn døren hvor det står "Lykkelig" eller du kan velge å gå inn døren der det står " Muligvis lykkelig. Muligvis hjertesorg"

Anonymous poster hash: 5d544...96d
Skrevet

Igjen tusen takk jenter:-) gode råd og jeg elsker jo den nye mannen:-)

Skrevet

Kan man elske 2 menn samtidig???

MÅÅÅ du ha en mann???

Anonymous poster hash: c4288...8c8

Skrevet

Ja jeg elsker begge 2 samtidig....

Hi

Skrevet

Kjære deg, gå for den nye!

Du sier du elsker ham. Da bestemmer du deg for å lukke det gamle kapitlet med eksen. Bestem deg! Ikke drøm og vinge følelsesmessig. Vi kan styre våre følelser i mye større grad enn vi tror.

Gresset er grønnest på den siden du vanner det!

Ta en avgjørelse og stå ved den. Tenk at du har funnet en mann du elsker og tar deg i mot med åpne armer med den "bagasjen" du har med deg. 

Jeg sier halleluja, kjør på!

Lykke til!

Skrevet

Hvis du virkelig elsker begge så velger du selvsagt den du er sammen med

Anonymous poster hash: c4288...8c8

Skrevet

"Gresset er grønnest på den siden du vanner det"..

Den var fin! Den tror jeg det er viktig å ha i bakhodet uansett hvor man er i livet gitt :)

Skrevet

Ja....jeg tror nok jeg må bestemme meg for at fortid er fortid...uansett...

Hi

Skrevet

Gå for følelsene, ta din eks. Da vet du hva du får. Og sannsynligvis vil familieønske endre seg.

Anonymous poster hash: 084b1...568
Skrevet

Jeg er enig i dem som sier at du ikke burde velge noen av dem. Det at du i det hele tatt vurderer noe som burde vært et opplagt valg, altså nr 2, sier meg at du burde lete videre.

Anonymous poster hash: df28b...d69

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...