Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #1 Skrevet 7. juni 2014 Her kan du snakke om angssymptomer. Men vi må. Eldste sønnen vår skal opereres på sykehus på andre siden av landet. Lillesøster får ikke komme inn på rommet hans på sykehuset så jeg må la henne være hjemme med bestemor. Hverken jeg eller pappaen klarer å være hjemme siden det er en ganske stor operasjon. Han må være innlagt i en uke til 10 dager etterpå. Mem hvordan skal jeg overleve dette? Vet lillemor er trygg hos bestemora. Sett henne hver dag siden hun var født. Og vet det er det beste for henne. Men ooofff. Jeg dør på meg. Og ikke bare det. Jeg skal overleve alt fireåringen skal igjennom samtidig. Skal love dere at mammahjertet mitt er frynsete mer enn noen gang. Hvordan overleve dette? Anonymous poster hash: 229ab...f3a
*Miss Marple* Skrevet 7. juni 2014 #2 Skrevet 7. juni 2014 Det blir nok tøft for dere alle, men det er utrolig hva man klarer når man må. Prøv å fokuser på det positive i at dere har en trygg voksenperson dere kan ha barnet hos (vi hadde aldri kunnet reise fra toåringen vår mer enn max et døgn uansett krise, det er rettmog slett ingen som kan stille opp lenger) og at det tross alt er en liten periode av et langt liv. Kanskje kan du reise hjem fra sykehuset noen dager før, kanskje det ikke er nødvendig at både du og far er der hele rekovalisensen? Lykke til med både operasjon og adskillelse.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #3 Skrevet 7. juni 2014 Takk for svar. Ja har tenkt på det og kommer nok til å dra hjem tidligere om det går bra med lillemann. Men synes dere dette høres ut som en bra måte å gjøre dette på? Eller burde jeg ta med lillemor? Hun kommer jo til å sitte øåst o vogna si eller bli bært. Hun kan jo ikke krype på gulvet i gangen på ett sykehus. Jeg lurer snn på om dette er galt av meg. Om hun kan "ta skade" av dette. .. Hi Anonymous poster hash: 229ab...f3a
Gjest ronja røverdatter Skrevet 7. juni 2014 #4 Skrevet 7. juni 2014 Det er vel ikke nødvendig at begge er der hele tiden? Etter at operasjonen er over og han er stabil, kan vel en dra hjem? Men må man, så må man. Og må lillesøster være hos bestemor, så må hun. Men jeg hadde nok heller tatt henne med. Dere er jo der begge to, så en kan vel være sammen med den lille og en med den store, så går det an å bytte på. Du overlever nok, vi klarer det vi må. Håper dere finner en god måte å gjøre dette på. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #5 Skrevet 7. juni 2014 Jeg har et barn som har vært lagt inn på andre siden av landet flere ganger, men bare en av oss foreldre får jo dekket reise og blir lagt inn sammen med henne. Men vi reiste også begge da hun skulle opereres, jeg ble lagt inn sammen med henne mens mannen bestilte et rom på pas4enthotellet. Vi hadde bare eldre barn hjemme så vi ble hele oppholdet begge to, men hadde vi hatt småbarn hjemme hadde pappaen reist hjem føre, så fort operasjonen var over. Skjønner godt at dere ønsker være der begge to de første dagene, men dere trenger kanskje ikke være der begge to hele oppholdet? Anonymous poster hash: 851e9...5a2
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #6 Skrevet 7. juni 2014 Det er vel ikke nødvendig at begge er der hele tiden? Etter at operasjonen er over og han er stabil, kan vel en dra hjem? Men må man, så må man. Og må lillesøster være hos bestemor, så må hun. Men jeg hadde nok heller tatt henne med. Dere er jo der begge to, så en kan vel være sammen med den lille og en med den store, så går det an å bytte på. Du overlever nok, vi klarer det vi må. Håper dere finner en god måte å gjøre dette på. Lykke til! Mener du HI skal ta lillesøster med på sykehus?? Du er klar over at det er _syke barn_ der? Noen er faktisk SKIKKELIG syke, og det er helt upassende å drassende med seg en vilter og frisk ettåring inn på en slik avdeling. HI, sønnen din kommer til å være kjempepjusk i flere dager, han kommer til å ha vondt og han skal slett ikke behøve å ta hensyn til lillesøster. Og det må de andre pasientene også få slippe! Du må ikke tro dere får enerom, i så fall blir det i max ett døgn. Kjære vene, jentungen har en oppegående bestemor, det kommer til å gå helt fint. Og når du først er der kommer du knapt til å ofre henne en bekymringstanke før sønnen din er bedre. Masse lykke til, det hørtes virkelig ikke noe kjekt ut. Anonymous poster hash: e0ad8...2dc
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #7 Skrevet 7. juni 2014 Stemmer i; ta absolutt ikke lillesøster med. 4-åringen fortjener fullt fokus i en slik situasjon. Vurder heller at en av dere drar hjem til minsten litt tidligere. I enkelte situasjoner må man velge det minste av to onder. Her er det helt klart viktigst at dere samles om eldstemann i noen dager. Lykke til!! Anonymous poster hash: 99bff...5ab
Gjest ronja røverdatter Skrevet 7. juni 2014 #8 Skrevet 7. juni 2014 Det er vel ikke nødvendig at begge er der hele tiden? Etter at operasjonen er over og han er stabil, kan vel en dra hjem? Men må man, så må man. Og må lillesøster være hos bestemor, så må hun. Men jeg hadde nok heller tatt henne med. Dere er jo der begge to, så en kan vel være sammen med den lille og en med den store, så går det an å bytte på. Du overlever nok, vi klarer det vi må. Håper dere finner en god måte å gjøre dette på. Lykke til! Mener du HI skal ta lillesøster med på sykehus?? Du er klar over at det er _syke barn_ der? Noen er faktisk SKIKKELIG syke, og det er helt upassende å drassende med seg en vilter og frisk ettåring inn på en slik avdeling. HI, sønnen din kommer til å være kjempepjusk i flere dager, han kommer til å ha vondt og han skal slett ikke behøve å ta hensyn til lillesøster. Og det må de andre pasientene også få slippe! Du må ikke tro dere får enerom, i så fall blir det i max ett døgn. Kjære vene, jentungen har en oppegående bestemor, det kommer til å gå helt fint. Og når du først er der kommer du knapt til å ofre henne en bekymringstanke før sønnen din er bedre. Masse lykke til, det hørtes virkelig ikke noe kjekt ut. Anonymous poster hash: e0ad8...2dc Jøss. er det syke barn der??? Wow, det visste jeg ikke, HI, har allerede sagt at hun ikke kan ta med barnet inn, så det har det vel aldri vært snakk om.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #9 Skrevet 7. juni 2014 Det er vel ikke nødvendig at begge er der hele tiden? Etter at operasjonen er over og han er stabil, kan vel en dra hjem? Men må man, så må man. Og må lillesøster være hos bestemor, så må hun. Men jeg hadde nok heller tatt henne med. Dere er jo der begge to, så en kan vel være sammen med den lille og en med den store, så går det an å bytte på. Du overlever nok, vi klarer det vi må. Håper dere finner en god måte å gjøre dette på. Lykke til! Mener du HI skal ta lillesøster med på sykehus??Du er klar over at det er _syke barn_ der? Noen er faktisk SKIKKELIG syke, og det er helt upassende å drassende med seg en vilter og frisk ettåring inn på en slik avdeling. HI, sønnen din kommer til å være kjempepjusk i flere dager, han kommer til å ha vondt og han skal slett ikke behøve å ta hensyn til lillesøster. Og det må de andre pasientene også få slippe! Du må ikke tro dere får enerom, i så fall blir det i max ett døgn. Kjære vene, jentungen har en oppegående bestemor, det kommer til å gå helt fint. Og når du først er der kommer du knapt til å ofre henne en bekymringstanke før sønnen din er bedre. Masse lykke til, det hørtes virkelig ikke noe kjekt ut. Anonymous poster hash: e0ad8...2dc Jøss. er det syke barn der??? Wow, det visste jeg ikke, HI, har allerede sagt at hun ikke kan ta med barnet inn, så det har det vel aldri vært snakk om. Vi har snakket om den løsningen også, men det blir mye stress, tror jeg, for både oss, lillesøster og storebror. Hun må enten sitte i vogna eller bli bært da hun ikke går enda. Hun får IKKE krype rundt på gulvet på Rikshospitalet. Største blir plaget med at vi springer att og fram ut av rommet hans. Og vi må sørge for at de begge får nok hele tiden. Tror det er bedre at lillemor får være i kjent tilværelse med sine ting og vi får konsentrere oss 100% om han som trenger det mest akkurat disse dagene. Selv om det er vanskelig. . Anonymous poster hash: 229ab...f3a
Gjest ronja røverdatter Skrevet 7. juni 2014 #10 Skrevet 7. juni 2014 Dersom dere begge må / vil være på sykehuset samtidig, så er det jo ingen løsning å ta den minste med. Hun tar sikkert ikke noe stor skade av å være hos bestemor disse dagene.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #11 Skrevet 8. juni 2014 Hadde latt henne bli hjemme eller tatt med både bestemor og jenta og lagt de inn på hotell. Da kunne dere alle vært samlet. Jeg hadde nok gjort sistnevnte, men jeg er helt alene med to barn og skulle jeg komme i samme situasjon ville nok besteforeldre fulgt for støtten også. Anonymous poster hash: fd42e...1da
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #12 Skrevet 8. juni 2014 Ja, ta med bestemor og jenta:) Anonymous poster hash: 75a70...9a3
Gjest Skrevet 8. juni 2014 #13 Skrevet 8. juni 2014 (endret) På riksen så har de foreldrehotell. Kanskje dere kan være der? For begge foreldrene får uansett ikke ligge på rommet til den syke. En er på dette hotellet☺ Endret 8. juni 2014 av Gjest
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #14 Skrevet 8. juni 2014 Hadde latt henne bli hjemme eller tatt med både bestemor og jenta og lagt de inn på hotell. Da kunne dere alle vært samlet. Jeg hadde nok gjort sistnevnte, men jeg er helt alene med to barn og skulle jeg komme i samme situasjon ville nok besteforeldre fulgt for støtten også. Anonymous poster hash: fd42e...1da Har vurdert dette også men mamma har ME og trenger å bruke det hun har av energi her. Blir alt for stessende for henne med reising og alt det innebærer. Jeg har spurt henne for lenge siden:p Anonymous poster hash: 229ab...f3a
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #15 Skrevet 8. juni 2014 Lillejenta di kommer til å ha det mye bedre hjemme hos bestemor enn å sitte i vogna på sykehuset. Tenk hvor mye oppmerksomhet hun kommer til å få hos bestemor. En av dere kan jo evt dra hjem etter operasjonen og når dere ser det går bra:) Masse lykke til. Dette kommer til å gå så bra sa Anonymous poster hash: 05f8f...078
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #16 Skrevet 8. juni 2014 Bestemor klarer å ta vare på etåringen! Du sier de har sett hverandre i et år! :-) dette går bra og de kommer til å kose seg. Syns kanskje du eller far kan reise hjem noen dager etter operasjonen. Det er lite vits i at to sitter ved sykesengen i ti dager. Anonymous poster hash: ce3fd...0ea
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #17 Skrevet 8. juni 2014 Kanskje bestemor kan ha jenten de første dagene og så kan en av dere dra hjem og evt hente henne (eller dete kan bytte på å være hjemme) hvis dere begge vil være hos storebror hele tiden. Jeg synes 7-10dager er lenge for en ettåring hvis man kan unngå det. Anonymous poster hash: dcd6f...8d3
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #18 Skrevet 8. juni 2014 Det blir veldig dyrt å reise fram og tilbake, men lander vell på at det blir som planlagt også får heller jeg reise hjem fredag hvis det går bra med største. Vi reiser i morgen til Oslo og han skal opereres på onsdags morgen. Takk for alle tips og råd. Dette blir tunge dager... På mange måter :/ Anonymous poster hash: 229ab...f3a
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #19 Skrevet 8. juni 2014 Det er vel ikke nødvendig at begge er der hele tiden? Etter at operasjonen er over og han er stabil, kan vel en dra hjem? Men må man, så må man. Og må lillesøster være hos bestemor, så må hun. Men jeg hadde nok heller tatt henne med. Dere er jo der begge to, så en kan vel være sammen med den lille og en med den store, så går det an å bytte på. Du overlever nok, vi klarer det vi må. Håper dere finner en god måte å gjøre dette på. Lykke til! Mener du HI skal ta lillesøster med på sykehus??Du er klar over at det er _syke barn_ der? Noen er faktisk SKIKKELIG syke, og det er helt upassende å drassende med seg en vilter og frisk ettåring inn på en slik avdeling. HI, sønnen din kommer til å være kjempepjusk i flere dager, han kommer til å ha vondt og han skal slett ikke behøve å ta hensyn til lillesøster. Og det må de andre pasientene også få slippe! Du må ikke tro dere får enerom, i så fall blir det i max ett døgn. Kjære vene, jentungen har en oppegående bestemor, det kommer til å gå helt fint. Og når du først er der kommer du knapt til å ofre henne en bekymringstanke før sønnen din er bedre. Masse lykke til, det hørtes virkelig ikke noe kjekt ut. Anonymous poster hash: e0ad8...2dc Jøss. er det syke barn der??? Wow, det visste jeg ikke, HI, har allerede sagt at hun ikke kan ta med barnet inn, så det har det vel aldri vært snakk om. Du skriver det jo selv; "Men jeg hadde nok heller tatt henne med." Og så kommer du med råd om hvordan de praktisk kan løse det om de gjør det på din måte. Tror du har minimal erfaring med sykehus og syke barn. Det skal du være glad for. Anonymous poster hash: e0ad8...2dc
*Miss Marple* Skrevet 8. juni 2014 #20 Skrevet 8. juni 2014 Det blir veldig dyrt å reise fram og tilbake, men lander vell på at det blir som planlagt også får heller jeg reise hjem fredag hvis det går bra med største. Vi reiser i morgen til Oslo og han skal opereres på onsdags morgen. Takk for alle tips og råd. Dette blir tunge dager... På mange måter :/ Anonymous poster hash: 229ab...f3a De beste ønsker til både liten og stor. Noen ganger er livet overveldende tungt og vanskelig, men hold ut så blir det bedre ❤️ Så heldige barn du har som har så mange i livene sine som vil de det beste. Lille kommer helt sikkert til å ha det bra hos mormor og eldste føler seg trygg og ivaretatt med både mamma og pappa ved sin side. Lykke til❤️
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #21 Skrevet 8. juni 2014 Hadde tatt med Bestemor og jenta på hotell ivertfall for noen dager. Anonymous poster hash: 165f9...bb9
Gjest ronja røverdatter Skrevet 8. juni 2014 #22 Skrevet 8. juni 2014 Det er vel ikke nødvendig at begge er der hele tiden? Etter at operasjonen er over og han er stabil, kan vel en dra hjem? Men må man, så må man. Og må lillesøster være hos bestemor, så må hun. Men jeg hadde nok heller tatt henne med. Dere er jo der begge to, så en kan vel være sammen med den lille og en med den store, så går det an å bytte på. Du overlever nok, vi klarer det vi må. Håper dere finner en god måte å gjøre dette på. Lykke til! Mener du HI skal ta lillesøster med på sykehus??Du er klar over at det er _syke barn_ der? Noen er faktisk SKIKKELIG syke, og det er helt upassende å drassende med seg en vilter og frisk ettåring inn på en slik avdeling. HI, sønnen din kommer til å være kjempepjusk i flere dager, han kommer til å ha vondt og han skal slett ikke behøve å ta hensyn til lillesøster. Og det må de andre pasientene også få slippe! Du må ikke tro dere får enerom, i så fall blir det i max ett døgn. Kjære vene, jentungen har en oppegående bestemor, det kommer til å gå helt fint. Og når du først er der kommer du knapt til å ofre henne en bekymringstanke før sønnen din er bedre. Masse lykke til, det hørtes virkelig ikke noe kjekt ut. Anonymous poster hash: e0ad8...2dc Jøss. er det syke barn der??? Wow, det visste jeg ikke, HI, har allerede sagt at hun ikke kan ta med barnet inn, så det har det vel aldri vært snakk om. Du skriver det jo selv; "Men jeg hadde nok heller tatt henne med." Og så kommer du med råd om hvordan de praktisk kan løse det om de gjør det på din måte. Tror du har minimal erfaring med sykehus og syke barn. Det skal du være glad for. Anonymous poster hash: e0ad8...2dc Eller kanskje jeg har det og kanskje har måtte løst en slik situasjon? Ikke alle som har barnevakt tilgjengelig bestandig. Jeg har ikke sagt med et ord at jeg vil ta barnet med på sykehuset, heller. Jeg sier at jeg ville tatt henne med. Jeg har sagt at den den lille ev. kan være hos den ene forelderen mens den andre er på sykehuset hos det syke barnet. Vel, heldigvis så det ut til at HI skjønte svaret mitt og svarte på det, og det er jo det viktigste.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #23 Skrevet 8. juni 2014 Takk dere som ønsker oss lykke til. Er helt ødelagt her jeg sitter. Barnaver i seng og i morgen når de våkner starter det hele. Trist og ødelagt jeg nå.. Får fokusere på at vi skal på tusenfryd i morgen med eldste. Tenker han skal få kose seg maks der før alvoret setter inn på tirsdag... Anonymous poster hash: 229ab...f3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå