Gå til innhold

Fikk så vondt i hjertet mitt idag :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi sluttet m smokk for 3 uker siden og d har gått veldig fint, første natten var verst!

Jenta leker på rommet sitt mens jeg rydder badet v siden av. Hører plutselig en veldig sår gråt, den traff meg langt inni hjertet.. Der satt jenta mi på gulvet med en smokk som hadde gjemt seg i lekene. Hun var helt i oppløsning og ristet når hun gråt... Satte meg på gulvet og tok henne på fanget og m

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og gråt sammen m henne... Uffa meg :(

Anonymous poster hash: 24961...c41

Skrevet

Huff da. Så trist, måtte felle en tåre.

Anonymous poster hash: 0d53e...f01

Skrevet

Oj... Dramatisk.

Var ingen som skrev dramatisk, men å finne ungen sin oppløst i tårer , lei seg og fortvilet,

river faktisk i hjertet ditt.

Skjønner følelsen til HI veldig godt.

Trodde ikke du var sånn, eelis, hadde virkelig et annet inntrykk av deg.

Glemt anonymknappen?

Skrevet

Huff, stakkar liten :( det er jo en slags sorg å miste noe som betyr kos og trygghet.

Hvor gammel er hun?

Hva gjorde du etterpå? Jeg vet ikke om jeg hadde klart å ta den fra henne igjen, selv om det nok er det riktige å gjøre.

Skjønner godt at det stikker i hjertet <3

Anonymous poster hash: ac3e0...94b

Skrevet

Oj... Dramatisk.

Var ingen som skrev dramatisk, men å finne ungen sin oppløst i tårer , lei seg og fortvilet,

Glemt anonymknappen?

Nope.

Skrevet

Uhm.. Ok. Det var da en voldsom reaksjon på dere begge..

Skrevet

Satt du deg ned å gråt med henne?

Tror det var den siste reaksjonen jeg ville komt med i en slik situasjon.

Anonymous poster hash: e7e41...d6c

Skrevet

Uffda... Men hvordan gikk det til slutt da? Jeg er vel ikke så sikker på at det var særlig smart å gråte sammen med henne, ble hun ikke bare mer forvirret av det?

Skrevet

Du mener ikke seriøst at du satte deg ned og gråt sammen med barnet ditt?! Skjønner at hun som er et barn blir opprørt og lei seg, men det er da du som trygg voksen skal opptre rolig og behersket og forklare på en fin måte at, jeg skjønner du blir lei deg, men nå er du jo stor jente og har klart deg fint uten smokk, ikke sant?

Selv om ting er kjrmpestort og dramatisk for et barn, så kan ikke du som voksen gjøre det enda mer dramatisk og trist.

Anonymous poster hash: d0229...5a8

Skrevet

Satt du deg ned å gråt med henne?

Tror det var den siste reaksjonen jeg ville komt med i en slik situasjon.

Anonymous poster hash: e7e41...d6c

Komt???

Anonymous poster hash: 57bc0...f83

Skrevet

Jeg gråt vel ikke sånn, men et par tårer. Jeg ble så satt ut av hennes reaksjon.. Vi snakket om hvor fint d hadde gått å slutte m smokk osv. Hun er jo i grunn veldig stolt over det. Hadde et fint øyeblikk vi :)

Skrevet

komisk og tragisk at du gråt sammens med henne,hjelper sikkert

Anonymous poster hash: a6533...37e
Skrevet

Tror ikke barnet har vondt av å se mor felle et par tårer i en situasjon som er trist for barnet.

Det er lov å bli lei seg, også på andres vegne.

Greit å kunne ha med seg , det er sånn man bygger tillit, utvikler sympati/empati.

Hvis man aldri viser følelsene sine , hvordan lære barnet å takle sine?

Skrevet

Tror ikke barnet har vondt av å se mor felle et par tårer i en situasjon som er trist for barnet.

Greit å kunne ha med seg , det er sånn man bygger tillit, utvikler sympati/empati.

Jo, men om barnet er tydelig opprørt så bør man ikke bidra til æ gjøre barnet enda mer opprørt. Og for meg så er det snodig at et voksent menneske begynner å gråte pga dette.

Anonymous poster hash: d0229...5a8

Skrevet

Det er sunt for ungeer og se foreldre vise følelser. Da lærer de at det er greit å vise dem. Om man klarer og forklare og snakke om at mamma ble lei seg også, så ser jeg ingen problem med at man ikke kan vise følelser.

Jeg er alene mamma, og eldste datteren min savner pappaen sin hele tiden. Flere ganger jeg har tatt til tårene når hun gråter hjerteskjærende etter pappaen sin. Hun har sett meg gråte menge ganger dette siste året. Og så lenge vi kan prate om ting så går det meste bra. Jeg vil lære hun at det er helt greit og bra å vise følelser, og lære henne å sette ord på ting. Det lærte ikke jeg...

Selv når jeg blir fryktelig sint på henne og jeg får dårlig samvittighet kan jeg si unnskyld og vi kan prate om det.

Det er DRAMATISK for små barn å bli fra tatt kos og trygghet som her tydeligvis er smokken. Det var vel ikke i bunn og grunn fordi hi datter gråt, men måten hun gråt på.

Jeg er sååå mye mer følsom etter å ha fått barn.

Anonymous poster hash: 82776...761
Skrevet

så trist , godt dere holder fokus på det positive:-)

En ting, jeg er så forbanna lei sånne kjærringer som MÅ PÅ DØD Å LIV kommentere skrivefeil her inne. Fader ta altså.

Ta dere sammen !!!

Skrevet

Oj... Dramatisk.

Glemt anonymknappen?

"Trodde ikke du var sånn"...

Nå skrev vel ikke akkurat eelis noe virkelig grusomt akkurat... :roll:

Anonymous poster hash: 27fbd...2fa

Skrevet

Oj... Dramatisk.

Var ingen som skrev dramatisk, men å finne ungen sin oppløst i tårer , lei seg og fortvilet,river faktisk i hjertet ditt.Skjønner følelsen til HI veldig godt.Trodde ikke du var sånn, eelis, hadde virkelig et annet inntrykk av deg.Glemt anonymknappen?

"Trodde ikke du var sånn"...Nå skrev vel ikke akkurat eelis noe virkelig grusomt akkurat... :roll:Anonymous poster hash: 27fbd...2fa
Nei, er det noen som har sagt det?

Trodde ikke hun slang med nebbet sånn, med nick,

Verre var det ikke , vi har en annen samtale i en annen tråd, så tror ikke eelis tok det så hardt ;)

Skrevet

Oj... Dramatisk.

Var ingen som skrev dramatisk, men å finne ungen sin oppløst i tårer , lei seg og fortvilet,river faktisk i hjertet ditt.Skjønner følelsen til HI veldig godt.Trodde ikke du var sånn, eelis, hadde virkelig et annet inntrykk av deg.Glemt anonymknappen?

"Trodde ikke du var sånn"...Nå skrev vel ikke akkurat eelis noe virkelig grusomt akkurat... :roll:Anonymous poster hash: 27fbd...2fa
Nei, er det noen som har sagt det?

Trodde ikke hun slang med nebbet sånn, med nick,

Verre var det ikke , vi har en annen samtale i en annen tråd, så tror ikke eelis tok det så hardt ;)

Skal jeg slenge med nebbet skal det jaggu gjøres ordentlig, altså med nick ;)

Nå har jo HI forklart litt mer av hva som skjedde og jeg skjønner at det kanskje ikke var så dramatisk som det først hørtes ut. Men jeg skal nå uansett stå for det jeg sier, og jeg tar meg slett ikke nær av at andre er uenig med meg :)

Skrevet

Jeg forstår ikke helt:) begynte hun å grine fordi hun fant smokken og ble så lei seg siden hun ikke kunne sutte på den mer? Eller misforstår jeg:)

Anonymous poster hash: 570bc...fd1

Skrevet

I tilfeller som dette hjelper det ikke at mor gråter sammen med barnet. Det er her man skal bruke sin empati, hvor  man legger til side sine følelser, men viser at man anerkjenner barnets følelser. Man skal med andre ord ikke legge sine følelser i barnets situasjon, da dette kan være veldig forvirrende.

Ja, det er sårt når jenta får en sorgreaksjon, men trøst, ikke gråt sammen.

Anonymous poster hash: 94194...719

Skrevet

Tror ikke barnet har vondt av å se mor felle et par tårer i en situasjon som er trist for barnet.Det er lov å bli lei seg, også på andres vegne.Greit å kunne ha med seg , det er sånn man bygger tillit, utvikler sympati/empati.Hvis man aldri viser følelsene sine , hvordan lære barnet å takle sine?

I tilfeller som dette hjelper det ikke at mor gråter sammen med barnet. Det er her man skal bruke sin empati, hvor  man legger til side sine følelser, men viser at man anerkjenner barnets følelser. Man skal med andre ord ikke legge sine følelser i barnets situasjon, da dette kan være veldig forvirrende. Ja, det er sårt når jenta får en sorgreaksjon, men trøst, ikke gråt sammen. Anonymous poster hash: 94194...719
Hva vet du om det hjalp eller ikke i dette tilfellet?

Hun sa hun felte et par tårer, trøstet jenta, de hadde en fin stund sammen.

Tror ikke hi var ute etter psykoanalyser, heller bare lufte hodet litt etter en trist setting.

Skrevet

Jeg forstår ikke helt:) begynte hun å grine fordi hun fant smokken og ble så lei seg siden hun ikke kunne sutte på den mer? Eller misforstår jeg:)Anonymous poster hash: 570bc...fd1

Skjønner ikke jeg heller...! Skulle heller tro at reaksjonen var glede over gjensynet i stedet for sorg?

Men så har jeg liten erfaring med barn som bruker smokk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...