Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #1 Skrevet 7. juni 2014 Har en ettåring som i lek med andre barn er slem. Ler imens h*n slår, klyper, eller river... Er det vanlig? Har ingen søsken. Jeg tok bort hånda, sa nei, må være snill. Gjentatte ganger. Merket at ettåringen ble frustrert og søkte trøst (sutra), men fortsatte. Til slutt tok jeg h*n ut av situasjonen og sa at hvis du skal være slem, må du sitte her og satte h*n i en stol ved siden av meg. Visste ikke hva jeg skulle gjøre. H*n ga seg ikke! Er det vanlig at de er sånn? Var h*n sjalu fordi det var en annen baby/barn tilstede? Hva er riktig å gjøre i sånne situasjoner? (Svigerfar forsøkte, med et hånlig tonefall, å si at jeg skulle la ungen min være, at h*n skulle få holde på, at det var lek. Det var ikke lek!). Anonymous poster hash: 051ee...964
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #2 Skrevet 7. juni 2014 Ja, det er vanlig at barn uten språk kan klype, slå og dytte. Det er ikke like vanlig at en mor kaller en 1åring for slem. Anonymous poster hash: 393f8...677
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #3 Skrevet 7. juni 2014 Synes det er helt ok at du fjernet ungen, men ikke kall ham slem. Vis heller hvordan det skal gjøres, og funker det ikke så fjern ungen en stund før du prøver igjen. Da skjønner de at hvis de gjør som du gjør får de leke, klyper de får de ikke leke. Svigerfaren din kan kysse seg bak. Anonymous poster hash: d5c75...523
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #4 Skrevet 7. juni 2014 Barn må lære seg lekekodene,de er ikke født med de,husk det. Han visste helt sikker tikke hvordan han skulle oppføre seg i denne situasjonen,så han gjorde det han trodde var rett.Han er IKKE slem,han vet bare ikke bedre,og dette må han få lov til å lære seg gjennom lek med andre barn. Slapp av,de er litt voldsomme disse småttisene,men de lærer hele tiden! Anonymous poster hash: 6d998...a99
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #5 Skrevet 7. juni 2014 Ja den perioden hadde både sønnen min og kusinen hans. Når vi var ilag så følte jeg at vi gjorde jo omtrent ikke annet enn å megle og kjefte! De dyttet,bitet og klypet hverandre ganske mye en periode. Husker også at når vi var i åpen barnehage så satt jeg med hjertet i halsen hver gang han nærmet seg en annen unge,for han var omtrent alltid stygg med de. Nå er de 2.5 år å leker så fantastisk fint ilag! Nå kan vi endelig sitte i sofaen ilag å snakke ilag mens barna leker på golvet uten å være stygge med hverandre. Anonymous poster hash: 994d2...d2a
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #6 Skrevet 7. juni 2014 Hahaha, for en ti g å henge seg opp i, at jeg "kalte han slem" Det ER slemt å klype og rive, det kan barnet likesågodt lære seg først som sist. Forskjellen på slem og snill. Anonymous poster hash: 051ee...964
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #7 Skrevet 7. juni 2014 Hahaha, for en ti g å henge seg opp i, at jeg "kalte han slem" Det ER slemt å klype og rive, det kan barnet likesågodt lære seg først som sist. Forskjellen på slem og snill. Anonymous poster hash: 051ee...964 Du kan ikke kalle barnet slem uten å vite hva barnets intensjon er og uten å vite barnets foreståelse. For alt du vet kan barnet kopiere andre barn sin oppførsel og tro at det er slik man oppfører seg (uten at så små barn skjønner begrepet "oppføre seg". Barn i den alderen er ikke snille eller slemme. Anonymous poster hash: 393f8...677
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #8 Skrevet 7. juni 2014 Hahaha, for en ti g å henge seg opp i, at jeg "kalte han slem" Det ER slemt å klype og rive, det kan barnet likesågodt lære seg først som sist. Forskjellen på slem og snill. Anonymous poster hash: 051ee...964 Det er handlingen som er slem, ikke gutten. Stor forskjell på å si at noe er slemt gjort og du er slem. Fokuser på handling og ikke på personlige egenskaper når du skal irettesette og veilede. Anonymous poster hash: 9dafe...7a3
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #9 Skrevet 7. juni 2014 Ja, det er vanlig at barn uten språk kan klype, slå og dytte. Det er ikke like vanlig at en mor kaller en 1åring for slem. Anonymous poster hash: 393f8...677 Å GUD BEDRE Anonymous poster hash: 9a9f8...cdc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå