Ugl@ ruger... Skrevet 7. juni 2014 #1 Skrevet 7. juni 2014 Kjøpte bobil i dag... Gleder meg til å hente den neste helg og reise på helgetur. Litt sommerfugler i magen...det er jo en stor avgjørelse å ta...litt småkvalm. Mulig jeg selger båten, ser for meg steden uansett blir lite brukt nå som vi blir å dra på bobilturer i helgene, Men, svigerfar sa det enkelt, har dere lyst på det og råd til det, så kjøp. Vi lever en gang og det er bedre å gjøre noe utav drømmene og gripe mulighetene i stedenfor å utsette til senere. Klok mann denne svigerfar min. Neste sommer blir vi å reise flere på tur til Frankrike, gutta får oppleve krigsminnesmerker og vi damene får kose oss med vinsmaking og fransk mat. 😊 Får starte med å lære meg noen franske gloser. Får nok litt hjelp av min belgiske svoger der håper jeg. ;-)
amandine Skrevet 7. juni 2014 #2 Skrevet 7. juni 2014 Gratulerer! Har vært på sånn snegletur med hus på ryggen en eneste gang, i mitt forrige liv, det var smashing! Nå reiste jeg med en hått australsk surfer og min lidenskapelige franskmann ( tenk at jeg har gjort noe sånt!?! Virkelig en annen verden). Ay ay for noen minner! God tur!!
Ugl@ ruger... Skrevet 7. juni 2014 Forfatter #3 Skrevet 7. juni 2014 Gleder meg enormt. Blir kortere turer i sommer, men vi kommer til å bruke den året rundt. Er jo vinterdekk og skikkelig varmeapparat. Vi har jo venner og familie rundt om, blir kjekt å kunne reise på besøk uten å måtte "bo opp på" folk. Blir Atlanterhavsveien neste helg...flott uansett vær der. :-)
moota m storebror&lillebror Skrevet 7. juni 2014 #4 Skrevet 7. juni 2014 Så gøy Vi kjøpte campingvogn for snart 2 år siden. Var i Kroatia med den ifjor og skal igjen i år. Mannen pendler og bor i campingvogna og barna og jeg reiser inn til han hver helg vi har mulighet. Det er kjempegreit
Musemorbr / Skrevet 8. juni 2014 #5 Skrevet 8. juni 2014 Så herlig! Har foreldre og besteforeldre med hver sine bobiler. De pleier ofte å ta spontane helger sammen. Det er ikke bare de lange ferieturene bobiler duger til. Jeg drømmer om en campingvogn en dag i fremtiden. Helst før barna blir tenåringer og camping med foreldre er tortur.
Ugl@ ruger... Skrevet 8. juni 2014 Forfatter #6 Skrevet 8. juni 2014 Så gøy Vi kjøpte campingvogn for snart 2 år siden. Var i Kroatia med den ifjor og skal igjen i år. Mannen pendler og bor i campingvogna og barna og jeg reiser inn til han hver helg vi har mulighet. Det er kjempegreit Vi lurer på å ta en tur til Kroatia etterhvert. Hørt det er bra opplagt for campingturisme der.
*Miss Marple* Skrevet 8. juni 2014 #7 Skrevet 8. juni 2014 Jeg drømmer om en bobil ❤️ Bare pakke alt hjemme og kjøre ivei. Stoppe (nesten) hvor man vil og ta ting på sparket. Men siden jeg er alene om drømmen blir det nok ikke noe av litt lite sjarm i å legge ut på oppdagelsesreise alene. Ønsker dere en haug med flotte opplevelser.
moota m storebror&lillebror Skrevet 8. juni 2014 #8 Skrevet 8. juni 2014 Så gøy Vi kjøpte campingvogn for snart 2 år siden. Var i Kroatia med den ifjor og skal igjen i år. Mannen pendler og bor i campingvogna og barna og jeg reiser inn til han hver helg vi har mulighet. Det er kjempegreit Vi lurer på å ta en tur til Kroatia etterhvert. Hørt det er bra opplagt for campingturisme der. Det er veldig bra campingturisme Kroatia. Fine store campingplasser på 'strendene' og god service og bra vedlikehold og renhold. Vi har vært 5 ganger med telt og 1 med campingvogn og skal ned igjen i år med campingvogn. De bygger stadig ut veinettet så det er gode veier og skilter etterhvert de fleste steder
Ugl@ ruger... Skrevet 8. juni 2014 Forfatter #9 Skrevet 8. juni 2014 (endret) Så gøy Vi kjøpte campingvogn for snart 2 år siden. Var i Kroatia med den ifjor og skal igjen i år. Mannen pendler og bor i campingvogna og barna og jeg reiser inn til han hver helg vi har mulighet. Det er kjempegreit Vi lurer på å ta en tur til Kroatia etterhvert. Hørt det er bra opplagt for campingturisme der.Det er veldig bra campingturisme Kroatia. Fine store campingplasser på 'strendene' og god service og bra vedlikehold og renhold. Vi har vært 5 ganger med telt og 1 med campingvogn og skal ned igjen i år med campingvogn. De bygger stadig ut veinettet så det er gode veier og skilter etterhvert de fleste steder Mannen skal jo ha pappaperm i hele juli neste år, så vi vurderer å være på tur mesteparten av tiden da, spørs om det blir Kroatia, kombinasjon bobil og strandliv er forlokkende. Han kunne tenkt seg å loffe nedover sakte, bruke en uke pr vei, en uke der nede. 3 ukers ferie er jo topp. Endret 8. juni 2014 av Ugl@ ruger...
moota m storebror&lillebror Skrevet 8. juni 2014 #10 Skrevet 8. juni 2014 Så gøy Vi kjøpte campingvogn for snart 2 år siden. Var i Kroatia med den ifjor og skal igjen i år. Mannen pendler og bor i campingvogna og barna og jeg reiser inn til han hver helg vi har mulighet. Det er kjempegreit Vi lurer på å ta en tur til Kroatia etterhvert. Hørt det er bra opplagt for campingturisme der.Det er veldig bra campingturisme Kroatia. Fine store campingplasser på 'strendene' og god service og bra vedlikehold og renhold. Vi har vært 5 ganger med telt og 1 med campingvogn og skal ned igjen i år med campingvogn. De bygger stadig ut veinettet så det er gode veier og skilter etterhvert de fleste steder Mannen skal jo ha pappaperm i hele juli neste år, så vi vurderer å være på tur mesteparten av tiden da, spørs om det blir Kroatia, kombinasjon bobil og strandliv er forlokkende. Han kunne tenkt seg å loffe nedover sakte, bruke en uke pr vei, en uke der nede. 3 ukers ferie er jo topp. Vi var 5 uker på tur ifjor. Det ble 4 uker og 1 dag der nede. Men jeg kjører nokså hardt. Vi brukte 1 natt ned før vi begynte med campingvogn og nå 2 netter ned. Vi har 2 faste plasser vi reiser til hver år. Fine små plasser. Sol og campingliv er bare herlig! Vi bestiller colorline til Danmark og tar resten på sparket. I fjor bestilte vi hjemtur der nede når vi var leie. Mannen driver for seg selv og tar ut ferie så lenge som han tar seg råd til og jeg får hjemme på aap så har i utgangspunktet 4 uker med lønn. Barna elsker det også
Dr. Fyll Skrevet 8. juni 2014 #11 Skrevet 8. juni 2014 Gratulerer, campinglivet er herlig Bare det å kunne bo i bobilen når man besøker venner og familie er jo hverdagsluksus på høyt nivå.
Ugl@ ruger... Skrevet 8. juni 2014 Forfatter #12 Skrevet 8. juni 2014 Høres helt herlig ut. Vi har vært på bobiltur og tok da Colorline fra Kristiansand, noen dager i DK, Innom Tyskland og hjem via DK og Sverige på diverse plasser. Kjempe opplegg. Bøir å utforske områdene rundt her nå i sommer siden jeg har termin i august, men vi tar ikke sjansen på å dra lengre enn Sverige i år.
moota m storebror&lillebror Skrevet 8. juni 2014 #13 Skrevet 8. juni 2014 Vi tok også turen rundt Sverige og over Øresundsbroen første året vi reiste ned. Det er nokså langt fra ca Stavanger, men vi er glad i å kjøre bil så det gikk veldig godt I fjor og i år reiser vi med broren til mannen med familien og det er kjekt Campingvogna våres står i alle fall ikke til pynt, det synes jeg er kjekt
Ugl@ ruger... Skrevet 8. juni 2014 Forfatter #14 Skrevet 8. juni 2014 Vi bor på nordvestlandet, så blir lang tur å kjøre, men vi kommer til å ta selve reisa ned som endel av opplegget, vi er rimelig spontane av oss. Sjekker nok ut campingplasser på forhånd.
moota m storebror&lillebror Skrevet 9. juni 2014 #15 Skrevet 9. juni 2014 Ja det er en lang tur, men jeg elsker å kjøre med campingvogn så det er bare litt av turen Vi har også sjekket ut campingplasser på forhånd, vi liker best små plasser der det ikke vrimler av folk og nordmenn. Da føler vi virkelig at vi er på tur
Ugl@ ruger... Skrevet 9. juni 2014 Forfatter #16 Skrevet 9. juni 2014 Ser fine ut de minicampingene der nede. Vi tenker litt at vi starter og så ser vi hvor langt vi orker og hvordan ungene tar turen. Ender den i DK så er det ok, tar det på sparket litt. Setter av 4 uker til turen, men snur hvis vi eller ungene er leie...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå