Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #1 Skrevet 7. juni 2014 Jeg er en dame på 33 år som har 3 barn. De siste årene har jeg blitt mer og mer plaget med urinlekkasje. I starten merket jeg det bare når jeg nøs og når jeg hoppet på trampoline. Men nå kommer det om jeg jogger, hopper eller er aktiv. Når jeg har tisset på do og hvis jeg sitter litt lenger på do så kommer det plutselig en liten skvett til, og slik kan det komme med ca 1-2 min mellomrom. Er dette normalt? Er dette noe som vil bli tatt seriøst hos en lege, eller vil jeg bare få bedkjed om at jeg må leve med det? Jeg føler det hemmer meg i hverdagen og i lek med barna. Er alltid redd det skal komme en skvett om jeg ikke passer på. Andre som har det slik? Anonymous poster hash: 83ade...18a
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #2 Skrevet 7. juni 2014 Operer deg. Enkel operasjon. Tar ca 10-15 min. Helt genialt. De fleste blir helt tette etterpå. Absolutt å anbefale👍👍. Google TVT. Anonymous poster hash: ee737...e88
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #3 Skrevet 7. juni 2014 Vet ikke om hvor mange år det er siden du har fått barn? Jeg fikk beskjed om at det kan ta en del år etter en barnefødsel før alt er helt på plass igjen (tror det var ca tre år). Lest også at knipeøvelser er gull verdt. Er plaget selv. Når jeg nyser og hoster især under graviditet. Og tiden etterpå var det ikke bare litt skvett, men rene syndefloden. Så en blir jo veldig hemmet. Har fått beskjed om at en kan operere. Men at en burde dra til en gynekolog som kan mye om dette og få det utredet. Fikk også beskjed om at det finnes en ting en plasserer i skjeden som presser mot veggen der urinrøret er som støtter opp litt og hindrer urinskvetting. Krysser fingrene for at knipeøvelser er nok og at problemet mitt forsvinner helt etter en del år etter fødselen og bare er graviditets-fødselrelatert og kan knipes bort. Utrulig flaut og ubehagelig problem. Fikk beskjed om at en kan få tena lady på blå resept da, men det er ikke en varig løsning for meg gitt... Anonymous poster hash: c50e2...30d
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #4 Skrevet 7. juni 2014 Operer! Jeg gjorde det i 2010, har ikke lekket en dråpe side :-D Enkel operasjon, utrolig resultat! Anonymous poster hash: 70295...0c0
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #5 Skrevet 7. juni 2014 Operer! Jeg gjorde det i 2010, har ikke lekket en dråpe side :-D Enkel operasjon, utrolig resultat!Anonymous poster hash: 70295...0c0 Jeg også, har ikke angret en dag! Eneste jeg angrer på er at det tok meg 4 år før jeg tok mot til meg og dro til legen for å få henvisning til urolog, kunne ha spart meg mange tårer og buksevask hvis jeg hadde gjort det før! Anonymous poster hash: be7bf...2d1
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #6 Skrevet 27. november 2015 Hva kreves for at jeg kan få operasjon.Jeg har vært på sykehuset nå.Hun mente jeg burde henvises til fysioterapi først som skal hjelpe meg med å lære å knipe riktig. Jeg lekker når jeg trener.Jeg har sluttet å trene grunnet det.Jeg ønkser operasjon men hva må jeg prøve ut før jeg får det?Er det noen undersøkelser på sykehuset som må tas før jeg får operasjon.? Anonymous poster hash: be3f0...573
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #7 Skrevet 27. november 2015 Hva kreves for at jeg kan få operasjon.Jeg har vært på sykehuset nå.Hun mente jeg burde henvises til fysioterapi først som skal hjelpe meg med å lære å knipe riktig. Jeg lekker når jeg trener.Jeg har sluttet å trene grunnet det.Jeg ønkser operasjon men hva må jeg prøve ut før jeg får det?Er det noen undersøkelser på sykehuset som må tas før jeg får operasjon.? Anonymous poster hash: be3f0...573 Operasjon eller ikke - du må trene opp bekkenbunnmuskulaturen din! Så gi deg selv et halvt til et år på å trene deg opp. Flott at sykehuset går for riktig trening for bekkenbunnmuskulaturen din først! Da vil du også ha bedre resultat av en ev. operasjon senere. Svært mange trenger ikke opereres hvis de trener seg opp. Anonymous poster hash: 32aa3...f0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå