Gå til innhold

Kjæresten vil ikke ha flere barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et barn på 8 fra før, og han et på 13. Vi har vært sammen i ca 7 mnd. Jeg har lyst på flere barn, så spurte ham derfor veldig tidlig i forholdet om han ønsket seg flere barn. Svaret var da ja. Vi har også snakket om det for et par måneder siden, og da sa han fortsatt at han ønsket seg flere barn i fremtiden.

Men nå har han ombestemt seg, og sier at han setter sånn pris på friheten at han ikke ønsker seg flere. Han sier også at han merker at han blir mer sliten bare ved å være sammen med min 8-åring, det er sånn han har funnet det ut. Vi bor ikke sammen ennå, men har hatt planer om å flytte sammen innen noen måneder.

Jeg har hele tiden følt at jeg ønsker flere barn. Jeg vil at barnet mitt skal få søsken, og jeg har lyst å oppleve en til graviditet, fødsel og småbarnstid... Samtidig setter jeg jo også pris på friheten som følger med når barnet blir eldre, og at jeg nå har barnefri annenhver helg.

Jeg vet jo at jeg må ta et valg. Konklusjonen min når jeg tenker igjennom situasjonen blir som regel at jeg vil at forholdet skal vare, men da føler jeg en sorg over at jeg ikke får flere barn... Samtidig er det jo ikke noen garanti for at jeg møter noen annen, og får barn senere, hvis jeg velger å gå.

Er det noen som har vært i en lignende situasjon? Hva valgte du?

Anonymous poster hash: eb957...a43
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke vært i samme situasjon. Men du vet jo hva du må gjøre, du må velge. Og du bør ta valget før dere flytter sammen. Er ønsket om barn så høyt at du ikke vil leve uten å få den muligheten bør du gå ut av forholdet. I verste fall risikerer du å sitte der å angre om noen år eller bli skikkelig bitter. Som du selv sier kan du risikere at du ikke møter en ny med det første, og kanskje derfor ikke får flere barn likevel. Men dette er ting du finne ut av nå som du er i tenkeboksen.

Lykke til med valget :)

Anonymous poster hash: b5098...2ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...