Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #1 Skrevet 7. juni 2014 Nå skriver jeg et kort innlegg for å høre deres mening, jeg er i et forhold som går dårlig, vi har vært ilag nå ca 4 år. Har et barn sammen. Jeg er lei av at han blir så fort sint og ikke kan kontrollere tonen sin når han blir sint, irritert. Og i de siste to årene har jeg opplevd at han blir mer og mer kontrollende når det gjelder penger og økonomien, han skal absolutt styre alt. Og er det noe jeg ikke forteller (feks hva jeg har brukt penger på osv) blir han utrolig sur! Nå i dag, sa jeg at jeg ikke orker mer... Han gikk for å ta vesken min og ta bankkortene mine (fordi jeg hadde brukt"litt for mye" på mat denne uken ca 300 kr mer enn til vanlig) og jeg prøvde å stoppe han, da helt plutselig dyttet han meg og slo meg i armen. Jeg ble helt satt ut, visste ikke om jeg skulle le eller gråte. Nå innser jeg at denne fyren kan ikke være noe bra, det kan bare bli verre. Har vært i voldig forhold før og er livredd for å gå igjennom det samme igjen.. Hvordan hadde dere reagert på det? Er fremdeles øm på armen og kan nok forvente meg et blåmerke i morgen der.. Anonymous poster hash: 6833c...543
LillaGorilla♥♥ Skrevet 7. juni 2014 #2 Skrevet 7. juni 2014 Helt, helt uakseptabelt. Gå, før det eskalerer. Og få ungene du evt har vekk fra noe slikt.
<3 2G <3 Skrevet 7. juni 2014 #3 Skrevet 7. juni 2014 Siden du allerede er såpass klar over hvor dette kan ende så vil jeg anbefale deg å pakke saker til deg og barnet og reise. Har du familie eller venner som kan hjelpe deg litt?
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #4 Skrevet 7. juni 2014 Ja, jeg har ingen jeg kan dra til akkurat nå, men jeg kan dra herfra om ca noen uker, skal bestile biletter og bare dra. Huff..Drar hjem til familien min, jeg er litt redd akkurat nå. Anonymous poster hash: 6833c...543
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #5 Skrevet 7. juni 2014 Du lever allerede i et voldelig forhold. Vold er ikke alltid fysisk vold, men makt, kontroll, psykisk vold, materiell vold og latent vold. Vold rommer mye og du lever i et voldelig forhold. Kom deg bort!! Anonymous poster hash: 532b3...24b
frk Nilsen Skrevet 7. juni 2014 #6 Skrevet 7. juni 2014 Gå fra han fort som F! Det blir nok dessverre ikke bedre, nå har han krysset en grense og det gjør det enklere å slå deg igjen. At han skal ta kortene dine og kontrollerer deg er mer enn god nok grunn!
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #7 Skrevet 7. juni 2014 Ser ut som denne mannen blir verre og verre. Og du skal ikke måtte være redd for hva den som liksom skal være der for deg kommer til å gjøre med deg en gang . Hadde tatt med meg barnet og flyttet langt vekk før noe skjer. Anonymous poster hash: 58930...3f1
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #8 Skrevet 7. juni 2014 Ok takk for svar, skal se hva jeg kan få gjort. Jeg tror nok det er best også, det pleier å bli sånn at vi blir "venner igjen" så skjer det igjen, men det er første gang han har faktisk gjort noe fysisk mot meg... Det er skremmende og jeg er såpass klar over at det ikke er akseptabelt,. Finner meg ikke i det! Anonymous poster hash: 6833c...543
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #9 Skrevet 7. juni 2014 Du sier du kommer til å få blåmerke etter at han slo deg. Det bør du få dokumentert. Jeg hadde gått innom politistasjonen og snakket med dem. Du sier at du er redd og ser ikke at du kommer deg unna før om noen uker. Hvis du bare tar deres felles barn bort fra denne mannen uten intensjon å komme tilbak uten å varsle på forhånd kan du risikere problemer. Det kan gi ham noen gode kort på hånden. Derfor er det viktig at du får dokumentert dette slik at det blir forståelig at du drar. Han høres ut som om han kan finne på å kjempe for barnet mer for å gå mot deg enn egentlig for barnet... Har jeg forstått det at han nå har tatt dine penger og dine bankkort? I så fall hadde jeg dratt til et krisesenter NÅ! Anonymous poster hash: a1569...201
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #10 Skrevet 7. juni 2014 Få det dokumentert og snakk med politiet. Det at han er maktsyk kan han lage problemer for deg med barnet hvis du "stikker av". Derfor bør du sikre deg og barns sikkerhet ved å snakke med politiet først. Gjør det fortest mulig, ikke om en uke!! Anonymous poster hash: 4a45b...fce
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #11 Skrevet 7. juni 2014 Har du snakket med ham om dette? Er han selv klar over at han har fått større kontrollbehov? Har han endret seg på andre måter? Viser han noe anger, og er han redd for å miste deg? Har dere det fint på andre måter? Er han en god pappa? Mange spørsmål her, men jeg synes det er vanskelig å svare uten mer informasjon. Å dytte og slå er selvfølgelig helt, helt uakseptabelt, og noe som aldri skal skje i et forhold. Du må selv føle på dette, og dersom du er redd, synes jeg du skal ha lav terskel for å i det minste flytte ut en periode. Går det an å snakke med ham, ville jeg forklart at dette er uakseptabel oppførsel og at du kommer til å gå fra ham dersom han ikke søker hjelp. Jeg har selv en mann som tidligere fort ble sint. Han var aldri fysisk, men kunne bli høylytt og brå. Mannen min synes det var ubehagelig selv og likte ikke å miste kontrollen på den måten. Han søkte hjelp hos psykolog, og har blitt mye, mye flinkere til å styre sinnet sitt. Vi har det veldig bra nå. Så det er mulig, men du vet bedre enn oss om dette virker som en mulighet. Anonymous poster hash: 83108...f3d
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #12 Skrevet 7. juni 2014 Har du snakket med ham om dette? Er han selv klar over at han har fått større kontrollbehov? Har han endret seg på andre måter? Viser han noe anger, og er han redd for å miste deg? Har dere det fint på andre måter? Er han en god pappa? Mange spørsmål her, men jeg synes det er vanskelig å svare uten mer informasjon. Å dytte og slå er selvfølgelig helt, helt uakseptabelt, og noe som aldri skal skje i et forhold. Du må selv føle på dette, og dersom du er redd, synes jeg du skal ha lav terskel for å i det minste flytte ut en periode. Går det an å snakke med ham, ville jeg forklart at dette er uakseptabel oppførsel og at du kommer til å gå fra ham dersom han ikke søker hjelp. Jeg har selv en mann som tidligere fort ble sint. Han var aldri fysisk, men kunne bli høylytt og brå. Mannen min synes det var ubehagelig selv og likte ikke å miste kontrollen på den måten. Han søkte hjelp hos psykolog, og har blitt mye, mye flinkere til å styre sinnet sitt. Vi har det veldig bra nå. Så det er mulig, men du vet bedre enn oss om dette virker som en mulighet. Anonymous poster hash: 83108...f3d Jeg er normalt tilhenger av å snakke sammen og kommunisere i et forhold! Men her mener jeg His samboer har gått for langt. Han har tråkket over en grense som gjør at kommunikasjon eventuelt bør komme i etterkant av His handling. Samboeren har nå blitt fysisk, i slik grad at Hi får blåmerker. I tillegg har samboeren tatt His veske og bankkort. Det vil også si at han isolerer henne, og kontrollerer hennes bevegelser! Da har samboeren gått langt - langt lenger enn hva som er akseptabelt! Langt lenger enn hva som er akseptabelt for å sette seg ned med ham for å prate. Så lenge Hi har egne bankkonti og egne bankkort så er det faktisk tyveri når samboer tar hennes bankkort! Når samboer i tillegg til nå å være fysisk voldelig tar hennes bankkort for å kontrollere hennes bevegelser, da er det ikke tiden til å sette seg ned for å snakke sammen. Da er det tiden for å komme seg unna!!! Om samboeren forstår alvoret i det etter at Hi har gått fra ham er det opp til ham å gjøre det som skal til for at han skal forstå hva han har gjort og hvordan han kan hindre dette fra å skje i fremtiden. Samboeren er selv ansvarlig for å skaffe seg faglig hjelp for sitt sinne og kontrollbehov. Det har tydeligvis vært et problem over tid i forholdet at samboeren er kontrollerende. Han har ikke lært av tidligere erfaringer, tvert imot øker hans reaksjoner når han blir sint. Nå står han ikke tilbake for hverken fysisk vold eller tyveri. Hva blir det neste? His ansvar er å komme seg unna en voldelig og kontrollerende mann som ikke vil være bra for barnet. Om samboeren skaffer seg behandling og greier å mestre egne følelser i fremtiden kan Hi vurdere om hun vil fortsette forholdet. Men nå, når hun står uten penger, da må hun komme seg unna. Da er politi og krisesenter løsningen. Anonymous poster hash: a1569...201
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #13 Skrevet 7. juni 2014 Har du snakket med ham om dette? Er han selv klar over at han har fått større kontrollbehov? Har han endret seg på andre måter? Viser han noe anger, og er han redd for å miste deg? Har dere det fint på andre måter? Er han en god pappa? Mange spørsmål her, men jeg synes det er vanskelig å svare uten mer informasjon. Å dytte og slå er selvfølgelig helt, helt uakseptabelt, og noe som aldri skal skje i et forhold. Du må selv føle på dette, og dersom du er redd, synes jeg du skal ha lav terskel for å i det minste flytte ut en periode. Går det an å snakke med ham, ville jeg forklart at dette er uakseptabel oppførsel og at du kommer til å gå fra ham dersom han ikke søker hjelp. Jeg har selv en mann som tidligere fort ble sint. Han var aldri fysisk, men kunne bli høylytt og brå. Mannen min synes det var ubehagelig selv og likte ikke å miste kontrollen på den måten. Han søkte hjelp hos psykolog, og har blitt mye, mye flinkere til å styre sinnet sitt. Vi har det veldig bra nå. Så det er mulig, men du vet bedre enn oss om dette virker som en mulighet. Anonymous poster hash: 83108...f3d Jeg er normalt tilhenger av å snakke sammen og kommunisere i et forhold! Men her mener jeg His samboer har gått for langt. Han har tråkket over en grense som gjør at kommunikasjon eventuelt bør komme i etterkant av His handling. Samboeren har nå blitt fysisk, i slik grad at Hi får blåmerker. I tillegg har samboeren tatt His veske og bankkort. Det vil også si at han isolerer henne, og kontrollerer hennes bevegelser! Da har samboeren gått langt - langt lenger enn hva som er akseptabelt! Langt lenger enn hva som er akseptabelt for å sette seg ned med ham for å prate. Så lenge Hi har egne bankkonti og egne bankkort så er det faktisk tyveri når samboer tar hennes bankkort! Når samboer i tillegg til nå å være fysisk voldelig tar hennes bankkort for å kontrollere hennes bevegelser, da er det ikke tiden til å sette seg ned for å snakke sammen. Da er det tiden for å komme seg unna!!! Om samboeren forstår alvoret i det etter at Hi har gått fra ham er det opp til ham å gjøre det som skal til for at han skal forstå hva han har gjort og hvordan han kan hindre dette fra å skje i fremtiden. Samboeren er selv ansvarlig for å skaffe seg faglig hjelp for sitt sinne og kontrollbehov. Det har tydeligvis vært et problem over tid i forholdet at samboeren er kontrollerende. Han har ikke lært av tidligere erfaringer, tvert imot øker hans reaksjoner når han blir sint. Nå står han ikke tilbake for hverken fysisk vold eller tyveri. Hva blir det neste? His ansvar er å komme seg unna en voldelig og kontrollerende mann som ikke vil være bra for barnet. Om samboeren skaffer seg behandling og greier å mestre egne følelser i fremtiden kan Hi vurdere om hun vil fortsette forholdet. Men nå, når hun står uten penger, da må hun komme seg unna. Da er politi og krisesenter løsningen. Anonymous poster hash: a1569...201 #11 her. Jeg er helt enig med deg. Jeg sier også at dette er helt uakseptabelt og aldri skal forekomme. Jeg sier også at hun bør flytte ut, og tenker også at hun bør handle nå, og at mannen eventuelt må bevise en endring i adferd før hun flytter tilbake. Det jeg mener er at det er hun selv som vet best hvordan forholdet er ellers, om mannen selv føler han har et problem og hva hun selv ønsker, og ville bare si at man KAN endre negativ adferd dersom man selv ønsker det. Anonymous poster hash: 83108...f3d
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #14 Skrevet 7. juni 2014 Har du snakket med ham om dette? Er han selv klar over at han har fått større kontrollbehov? Har han endret seg på andre måter? Viser han noe anger, og er han redd for å miste deg? Har dere det fint på andre måter? Er han en god pappa? Mange spørsmål her, men jeg synes det er vanskelig å svare uten mer informasjon. Å dytte og slå er selvfølgelig helt, helt uakseptabelt, og noe som aldri skal skje i et forhold. Du må selv føle på dette, og dersom du er redd, synes jeg du skal ha lav terskel for å i det minste flytte ut en periode. Går det an å snakke med ham, ville jeg forklart at dette er uakseptabel oppførsel og at du kommer til å gå fra ham dersom han ikke søker hjelp. Jeg har selv en mann som tidligere fort ble sint. Han var aldri fysisk, men kunne bli høylytt og brå. Mannen min synes det var ubehagelig selv og likte ikke å miste kontrollen på den måten. Han søkte hjelp hos psykolog, og har blitt mye, mye flinkere til å styre sinnet sitt. Vi har det veldig bra nå. Så det er mulig, men du vet bedre enn oss om dette virker som en mulighet. Anonymous poster hash: 83108...f3d Jeg er normalt tilhenger av å snakke sammen og kommunisere i et forhold! Men her mener jeg His samboer har gått for langt. Han har tråkket over en grense som gjør at kommunikasjon eventuelt bør komme i etterkant av His handling. Samboeren har nå blitt fysisk, i slik grad at Hi får blåmerker. I tillegg har samboeren tatt His veske og bankkort. Det vil også si at han isolerer henne, og kontrollerer hennes bevegelser! Da har samboeren gått langt - langt lenger enn hva som er akseptabelt! Langt lenger enn hva som er akseptabelt for å sette seg ned med ham for å prate. Så lenge Hi har egne bankkonti og egne bankkort så er det faktisk tyveri når samboer tar hennes bankkort! Når samboer i tillegg til nå å være fysisk voldelig tar hennes bankkort for å kontrollere hennes bevegelser, da er det ikke tiden til å sette seg ned for å snakke sammen. Da er det tiden for å komme seg unna!!! Om samboeren forstår alvoret i det etter at Hi har gått fra ham er det opp til ham å gjøre det som skal til for at han skal forstå hva han har gjort og hvordan han kan hindre dette fra å skje i fremtiden. Samboeren er selv ansvarlig for å skaffe seg faglig hjelp for sitt sinne og kontrollbehov. Det har tydeligvis vært et problem over tid i forholdet at samboeren er kontrollerende. Han har ikke lært av tidligere erfaringer, tvert imot øker hans reaksjoner når han blir sint. Nå står han ikke tilbake for hverken fysisk vold eller tyveri. Hva blir det neste? His ansvar er å komme seg unna en voldelig og kontrollerende mann som ikke vil være bra for barnet. Om samboeren skaffer seg behandling og greier å mestre egne følelser i fremtiden kan Hi vurdere om hun vil fortsette forholdet. Men nå, når hun står uten penger, da må hun komme seg unna. Da er politi og krisesenter løsningen. Anonymous poster hash: a1569...201 #11 her. Jeg er helt enig med deg. Jeg sier også at dette er helt uakseptabelt og aldri skal forekomme. Jeg sier også at hun bør flytte ut, og tenker også at hun bør handle nå, og at mannen eventuelt må bevise en endring i adferd før hun flytter tilbake. Det jeg mener er at det er hun selv som vet best hvordan forholdet er ellers, om mannen selv føler han har et problem og hva hun selv ønsker, og ville bare si at man KAN endre negativ adferd dersom man selv ønsker det. Anonymous poster hash: 83108...f3d Da er vi enige. Jeg tolket det som om du mente hun burde snakke med ham først. Jeg er enig i at negativ adferd kan endres hvis man selv ønsker det og er villig til å gjøre det som må til for å endre seg. Anonymous poster hash: a1569...201
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå