hysterika Skrevet 7. juni 2014 #1 Skrevet 7. juni 2014 Jeg er veldig dårlig på hagearbeid, og totalt uninspirert. Hva kan jeg gjøre for at hagen skal se ok ut uten at jeg trenger å slie meg ut? Plenen er ikke lenger en plen, har to bed som ikke har en klar avgrensning til plenen, MASSE ugress og er redd naboene skal klage. Hjelp!
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #2 Skrevet 7. juni 2014 Du betaler først el landskapsarkitekt for å tegne, deretter en anleggsgartner for å lage og vedlikeholde hagen. Anonymous poster hash: 5d3ac...408
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #3 Skrevet 7. juni 2014 Er det ikke bare å så litt nye gressfrø og sette på sprederen da? Bare å slenge de utover. Så planter du noen herdige (stauder/flerårig) busker tett i tett i beddene. Da trenger du ikke å gjøre noe annet å sette på sprederen og vanne annenhver dag hele sommeren + klippe gresset...er du ekstra lat så kjøper du en sånn liten automatisk plenklipper som gjør jobben for deg. Veldig vedlikeholdsfritt og ikke så dyrt. Dropper du blomstene foran så kan du få noe som ligner dette: http://www.moid.no/wp-content/uploads/massupload/885525gardening-tips-for-spring.jpg Slenger du på litt stein rundt beddene så få du en fin finish også: https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSgQ7E-i7sA4Ye-tkjU3mUSGNqdF7GDpFQCO7E-0rMR4kqh3R4X Anonymous poster hash: 0c566...9b2
Følelsesvims Skrevet 7. juni 2014 #4 Skrevet 7. juni 2014 Lag en platting? Så kan du heller ha sesongblomster i krukker. En i feltet her har rett og slett singel på hele "plenen", det er og en måte å gjøre det på
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #5 Skrevet 7. juni 2014 Plenen må gjødsles vår og høst, da blir den fin og sterk nok til å holde mose borte. Bedene kan du luke og fjerne alt i. Så kjøper du en bunndekkende plantesort (eller flere ulike) på hagesentret og planter der. Da er du ugressfri videre fremover. For å lage kant mellom bedene og plenen kan du enten anlegge en liten sti i grus mellom dem, eller enda enklere kjøpe en kantsperre på hagesentret og banke ned i bakken. Da holder både planter og plen seg der de skal være. Anonymous poster hash: e336b...dc6
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #6 Skrevet 7. juni 2014 Det aller lureste man kan gjøre når hagen vokser deg over hodet er å flytte til leilighet. Anonymous poster hash: 8a8fa...e75
oslofrk Skrevet 7. juni 2014 #7 Skrevet 7. juni 2014 Bingo! Det aller lureste man kan gjøre når hagen vokser deg over hodet er å flytte til leilighet. Anonymous poster hash: 8a8fa...e75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå