Gå til innhold

Noen som har lest Min Kamp bøkene av Knausgård?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: af71c...b37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har lest alle. Hva tenkte du på?

Skrevet

Bare om de er verdt å lese! Jeg løp no uansett ned (eller kjørte,hehe) på biblioteket og leide meg den første i serien, så får vi se da, om den er så god som det sies!

Anonymous poster hash: af71c...b37

Skrevet

Jeg strevde meg gjennom nesten hele første, så klarte jeg ikke mer. Leste og leste og ventet på at det skulle ta seg opp, men det gjorde det aldri. Det er liksom en dagbok over en helt ordinær barndom. Gjesp.

Anonymous poster hash: 70d89...d64
Skrevet

Synes den første var grei nok, nummer to likte jeg kjempegodt, nummer tre var grei, og er halvveis i nr fire nå.

Anonymous poster hash: 81c21...92d

Skrevet

Jeg liker bøker med litt mer driv for å si det sånn, usigelig kjedelige altså....

Han kan finne på å bruke fire sider på å forklare hvorfor han valgte å gå med den ene skjorta fremfor den andre den dagen.

Jeg jobber i bokbransjen og måtte liksom vite noe om dem, leste første boka og har lest litt her og der, skumlest litt, tatt et kapittel og hoppet over noen kapittel osv i resten av serier. Gav meg ingenting.

Greit at det er en grundig og velskrevet "dokumentar" på hvordan et helt ordinært liv er i vår tid, sikkert spennende å lese om 200 år fordi det gir en grundig beskrivelse av hverdager. Men som underholdning for noen som har levd et akkurat like ordinært liv selv, pyton kjedelig ;)

Anonymous poster hash: 7b501...155
Skrevet

Jeg har lest alle. Synes de er ujevne, men likte første boka godt, forholdet til faren er hjerteskjærende og det er driv i fortelleingen. Siste bok også god, essayistisk blandet med nærbilder av dagliglivet, og et metablikk over hele prosessen med å gi ut bøkene.

Interesant at han som mann bruker masse ord på "de nære" ting som kvinner så ofte blir så kritisert for å skrive om.

Problematisk, etisk sett,  at han bruker ekte mennesker, men jeg må si jeg har hatt glede av bøkene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...