Gå til innhold

Hva har dere servert til middagen i dåp? Kan vi...

Anbefalte innlegg

Skrevet

servere taco, uten at det bli helt rart? :P

Vi tenker å gjøre det slik, med mye forskjellig tilbehør. Tanker er at det er noe garantert alle vil spise, både store og små, og det er enkelt å tilberede ;)

Anonymous poster hash: 22e05...95f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt er lov synes jeg da. Men kommer det mange eldre feks? Ikke sikkert de synes det er så stas med taco? :)

Skrevet

Vi serverte rømmegrøt med spekemat :D OG risengryn til barna:)

Skrevet

Selvfølgelig!! Men kanskje "luxus-taco..." Skjell, lefser, kylling, kjøttdeig, scampi, all verdens dipper - og jeg hadde vært en lykkelig gjest!

Anonymous poster hash: ae71a...ffa

Skrevet

Ja, vi tenkte å ha mye forskjellig! Skulle vi servert noe mere typisk, så hadde det endt opp med at vi MÅTTE ha karbonader og div i tillegg. Nå kan vi slippe det :)

Det er to oldemødre, og besteforeldrene er alle unge nok ;)

Men jeg har før servert taco til bestemor og bestefar...det var svært godt mottatt! :D

Anonymous poster hash: 22e05...95f

Skrevet

Vi serverte gryterett i første dåp og svinesteik til dåp nr 2. Til tross for flere gjester i dåp 2 kom vi ut billigere med maten. Knapt en 1000,- lapp for mat + drikke til 22 gjester :)

Anonymous poster hash: 6c59a...fbd
Skrevet

Vi hadde lasagne og det var veldig godt mottatt!

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Selvfølgelig kan du servere taco i dåp.Og selvfølgelig kan "eldre" mennesker spise taco.  Hva tror dere om eldre mennesker i dag?  Om de ikke kan spise taco har det ikke med alder, men med holdninger å gjøre.  

Skrevet

Selvfølgelig kan du servere taco i dåp.Og selvfølgelig kan "eldre" mennesker spise taco.  Hva tror dere om eldre mennesker i dag?  Om de ikke kan spise taco har det ikke med alder, men med holdninger å gjøre.

Holdninger og ikke smak faktisk?

Anonymous poster hash: 1aa61...c09

Skrevet

Taco i dåp synes jeg blir kjempe rart egentlig. Hadde heller bare kjøpt en haug med rundstykker og smurt på masse godt pålegg. Blir ikke så mye søl for folk med fine klær på heller.

Anonymous poster hash: 19da9...884
Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Holdninger og ikke smak faktisk?

Anonymous poster hash: 1aa61...c09

Smak også, selvfølgelig.  Men det har ikke med alder i seg selv å gjøre.

Skrevet

Syns man kan servere det meste jeg. Det eneste med taco er at det er lett og søle med, og kanskje derfor er litt dumt ved en sånn anledning der folk har på seg bunad. Men det er veldig godt da :) vi var ganske så tradisjonelle og hadde koldtbord.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet (endret)

Syns man kan servere det meste jeg. Det eneste med taco er at det er lett og søle med, og kanskje derfor er litt dumt ved en sånn anledning der folk har på seg bunad. Men det er veldig godt da :) vi var ganske så tradisjonelle og hadde koldtbord.

Akkurat det er jeg enig i, så da må dere i alle fall ha godt med servietter tilgjengelig.

Endret av ronja røverdatter
Skrevet

Taco er utrolig sølete mat. Be folk om å ikke ta på seg finstasen om dere skal servere taco.

Anonymous poster hash: 57970...52b
Skrevet

Herlighet da. Taco er nå ikke så grisete , det er jo bare til å ikke fylle i altfor mye og holde seg over fatet. Og klarer en ikke å lavære å grise, så kan de sikkert få kniv og gaffel.

Hadde blitt super glad for taco med godt utvalg :) ingen som sier at en må servere det og deg i dåp mens det og det ikke er lov.

Anonymous poster hash: c48de...058

Skrevet

Taco i dåp synes jeg blir kjempe rart egentlig. Hadde heller bare kjøpt en haug med rundstykker og smurt på masse godt pålegg. Blir ikke så mye søl for folk med fine klær på heller.

Anonymous poster hash: 19da9...884

Gammal er du da?

80 år? :-D rundstykker er drit kjedelig å få i en dåp. Hvorfor ikke bare servere brødskiver liksom.

Og taco og søl, det går fiiiiint å spise taco uten å søle.

Anonymous poster hash: 2c1ca...396

Skrevet

Det jeg ikke liker ved tanken på taco i dåp er at det er så grisete å spise. Det er ingen god kombinasjon med bunad og annet pentøy som ikke kan hives rett i vaskemaskinen etterpå.

En annen ting er at det blir mye dyrere mat enn for eksempel stek ol.

Anonymous poster hash: 1742c...2dc
Skrevet

Nei, hadde jeg fått servert taco i en dåp hadde jeg nok stusset litt. Ikke at det ikke smaker godt, men dåp er da mer en en hverdag hvor en serverer hverdagsmat? Har dere ikke så mye å rutte med ville jeg heller valgt en stek, billigere og passer bedre. 

Anonymous poster hash: 4c01b...af8
Skrevet

Hadde faktisk stusset litt om det ble servert taco. Regner med dere mener "norsk" taco, med boksmais og torosalsa?? Hadde det vært skikkelig meksikansk taco med hjemmelagd salsa, maistortillas osv hadde jeg derimot dødd av lykke (nesten). Har vært i Mexico og taco der er noe litt annet enn det skvipet som serveres i Norge.

Anonymous poster hash: c1765...cab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...