Gå til innhold

Klarer jeg dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

2 barn i barnehagealder, og gravid igjen. Lønn 25 000 før skatt, sykemeldt frem til fødselen om 6 måneder. Boliglån 2,2 mill, sammen med mannen min da. Hvis vi skilles, hva får jeg av stønader? hadde jeg klært meg med 3 barn? Regner med at samværet ville vært 50/50... Vikariatet går ut om 5 mndr, så jeg har ingen jobb å vende tilbake til.

Ps: Beklager rotet, er ganske stresset og fortvilet nå

Anonymous poster hash: 54c07...7ea
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det tror jeg faktisk ikke du hadde klart.

Da måtte du i sa fall hatt veldig lite utgifter til bolig.

Anonymous poster hash: 082b2...2b5
Skrevet

Du har jo ikke akkurat så mye annet valg?

Anonymous poster hash: ab0c5...8fd

Skrevet

Men hva med OS, barnebidrag, barnetrygd? Og så har vi rekkehus sammen, kanskje vi måtte ha solgt det? Uff, aner ikke :-(

Hi

Skrevet

Tar du abort om flertallet her sier nei? For en innstilling, er ekteskapet i ferd med å ryke får dere ikke 3 barn sammen i utgangspunktet? Siden du drar skilsmisse opp i dette.

Har da ikke hørt at folk må bo på gata i norge pga skilsmisse og 3 barn?

2,2 mill er ingen ting, og blir man alene selges vel huset evt kjøper han deg ut. Og du kjøper noe billigere.

Anonymous poster hash: 8b605...d38

Skrevet

Men hva med OS, barnebidrag, barnetrygd? Og så har vi rekkehus sammen, kanskje vi måtte ha solgt det? Uff, aner ikke :-(

Hi

Så lenge man har 50/50 får man ingen ting av stønader.

Dere måtte enten ha solgt eller den ene kjøpe ut den andre om en av dere hadde hatt midler til det.

Anonymous poster hash: 082b2...2b5

Skrevet

Tar du abort om flertallet her sier nei? For en innstilling, er ekteskapet i ferd med å ryke får dere ikke 3 barn sammen i utgangspunktet? Siden du drar skilsmisse opp i dette.

2,2 mill er ingen ting, og blir man alene selges vel huset evt kjøper han deg ut. Og du kjøper noe billigere.

Hvor står det at jeg skal ta abort?? Og det er vel ikke ditt problem hva som har gjort at ekteskapet holder på å gå i stykker!! jeg har mine grunner og trenger ikke å forklare noe som helst ovenfor deg, og ikke minst om hvordan jeg ble gravid, så spar deg!! 

Skrevet

Hvor står det at jeg skal ta abort?? Og det er vel ikke ditt problem hva som har gjort at ekteskapet holder på å gå i stykker!! jeg har mine grunner og trenger ikke å forklare noe som helst ovenfor deg, og ikke minst om hvordan jeg ble gravid, så spar deg!!

Nei du SKRIVER ikke abort, men du spørr om du klarer det? Eneste muligheten er å klare det eller ta abort. Dust.

Skrevet

Nei du SKRIVER ikke abort, men du spørr om du klarer det? Eneste muligheten er å klare det eller ta abort. Dust.

IDIOT

Skrevet

Med så små barn, så tar du ikke 50/50! For at du skal få Os, stønad til b.tilsyn, ekstra b.trygd og andre goder, så må du ha de fast.

Ble alene med 3 små en gang i tiden jeg, og klarte det. Måtte være strukturert i hverdagen mht økonomi. Lånte penger til dep, som blei betalt tilbkae da oppgjøret var i havn :)

Skrevet

Med så små barn, så tar du ikke 50/50! For at du skal få Os, stønad til b.tilsyn, ekstra b.trygd og andre goder, så må du ha de fast.

Ble alene med 3 små en gang i tiden jeg, og klarte det. Måtte være strukturert i hverdagen mht økonomi. Lånte penger til dep, som blei betalt tilbkae da oppgjøret var i havn :)

Takk for svar. Ja, regner med at jeg skal ha de fast, siden faren jobber en del, tror ikke han hadde klart det

Skrevet

Når situasjonen er som den er, så tenk løsninger og muligheter.

Jeg forstår at det virker veldig usikkert at du ikke har en jobb å gå tilbake til etter permisjonen. Men da bruker du tid i permisjonen til å søke jobber. Det ordner seg. Om du en kortere periode trenger støtte fra nav før du får jobb likevel, så greier du deg. Men vær aktiv jobbsøker i permisjonstiden, så tenker jeg det ordner seg med jobb også.

Som Kelly T sier så må du med så små barn ha dem fast. Ikke bare for barnas skyld så de slipper å flytte hele tiden, men også pga det økonomiske.

Allier deg med familie og venner som kan hjelpe deg i begynnelsen etter minste har kommet. Hvis du har lite nettverk rundt deg, så kontakt HomeStart om dette finnes der du bor og søk om du kan få hjelp av dem. Søk allerede nå, da det kan være litt ventetid før de har kapasitet. Kan være lurt å ha noen som stiller litt ekstra opp gjennom og på slutten av svangerskapet også hvis det er slik at du er mye dårlig.

Du greier dette. Det kan bli trangt økonomisk en periode fremover, og det kan bli slitsomt. Men du greier dette! Det ordner seg på ene eller andre måten.

Lykke til! :)

Anonymous poster hash: e9af7...4a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...