Gå til innhold

Vi har noen av de mest velutstyrte barna i feltet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor like ved fellesområdet, der det sykles og skates og alle barna møtes. Det er lett for våre barn å bytte mellom skateboard og sykkel. Dessuten har vi tre barn, og de har rikelig med leker. De deler med andre i feltet når de alle er ute på veien og lekeplassen like ved vårt hus. Det synes jeg er helt greit.

Det jeg ikke synest er greit er når våre blir ropt inn til middag, eller vi skal avgårde på noe, og hele nabolaget suser rundt på våre sukler, brett, stylter etc.

Bør nabo barna forstå at de setter den leken de da holdt på med fint inn i vår oppkjørsel eller hage? At det ikke er offentlige leker vi har. De er i småskole alder?

Jeg føler meg som den kjefte smella som må si at hei, nå må du sette fra deg x sin sykkel, da x ikke skal vere med å leke mere....

De fleste har jo eget utstyr, de må bare gå litt lenger for å bytte, og en problemstilling er når nabo barn har besøk fra andre som ikke har med egen sykkel etc.

Hvordan er dette i deres felt, hva er reglene dere har rundt dette?

Anonymous poster hash: 99def...32b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ville jeg ha sagt til barna at de måtte gi beskjed om at lekene skal inn i deres område igjen.

Anonymous poster hash: 333ec...20f

Skrevet

Her tar foreldrene det som en selvfølge at ting får stå i fred hvis lekens eier ikke er til stede.

Foreløpig er våre barn sjeldent ute alene, men det blir nok sånn fremover.

Anonymous poster hash: 4d50b...ad6

Skrevet

Vi må alltid gi beskjed om at nå skal vi inn/dra og at vi må få tilbake tingene våre.

Ungene tenker ikke over slikt når de enda er små. 

Anonymous poster hash: 16ad7...7e4
Skrevet

Da har jeg et spørsmål (sorry for å kuppe tråden) Hva med leker som oppbevares på fellesområder? Der vi bor har en av leil mange morsomme leker stående utenfor inngangsdøra. De er selvfølgelig spennende for andre barn. De har også god plass til å sette de på sin egen terrasse, altså privat. Ville dere tenke st det var greit å bruke de? Til sammenligning tar jeg det som en selvfølge at våre leker sol ligger i sandkassa blir brukt av andre.

Anonymous poster hash: 59348...52c

Skrevet

Da har jeg et spørsmål (sorry for å kuppe tråden) Hva med leker som oppbevares på fellesområder? Der vi bor har en av leil mange morsomme leker stående utenfor inngangsdøra. De er selvfølgelig spennende for andre barn. De har også god plass til å sette de på sin egen terrasse, altså privat. Ville dere tenke st det var greit å bruke de? Til sammenligning tar jeg det som en selvfølge at våre leker sol ligger i sandkassa blir brukt av andre.

Jeg ville ikke sett på tingene deres som står plassert utenfor døren som felles, men ville kanskje skrevet til styret om dette da det i de fleste borettslag ikke er lov til å bruke slike plasser til privat oppbevaring.

Leker som er på selve lekeplassen og i sandkassa er fritt til å bruke mens man er der, men skal ligge igjen når man går.

Skrevet

Jeg tror dere da selv må sette tingene slik at de ikke er tilgjengelige for andre. Små barn skjønner ikke hvorfor det ikke er mulig å låne om de gjorde det 5 minutter før.

Anonymous poster hash: 4335c...880
Skrevet

Jeg ville ikke sett på tingene deres som står plassert utenfor døren som felles, men ville kanskje skrevet til styret om dette da det i de fleste borettslag ikke er lov til å bruke slike plasser til privat oppbevaring.

Leker som er på selve lekeplassen og i sandkassa er fritt til å bruke mens man er der, men skal ligge igjen når man går.

Når jeg sier døren så er det altså fellesferien til blokken det er snakk om. De har skillevegg til sin terrasse der (1. etg), og da mener jeg at de kunne satt det "innafor" om de ikke ville at andre skulle bruke det? Jeg har feks en trehjulssykkel der som jeg "regner med" blir brukt..

Skrevet

Når jeg sier døren så er det altså fellesferien til blokken det er snakk om. De har skillevegg til sin terrasse der (1. etg), og da mener jeg at de kunne satt det "innafor" om de ikke ville at andre skulle bruke det? Jeg har feks en trehjulssykkel der som jeg "regner med" blir brukt..

Jeg forsto at det var utenfor felles dør og derfor jeg skrev at jeg nok ville skrevet til styret om det.

Her i borettslaget er det ikke lov til å sette personlige ting slik ( Trondheim).

Her er det faktisk ikke lov til å sette ting utenfor egen dør i felles gang heller for de som bor slik  ( forskjellige leiligheter og rekkehus her)

Skrevet

Uansett om lekene står utenfor felles inngang eller i en hage så har mine barn blitt lært opp til at det er andre som eier det, så man kan ikke bare låne det uten å spørre . Normalt oppegående foreldre skjønner vel det . Ting blir ikke felleseie selvom det står på en fellestomt.

Anonymous poster hash: 4a4e4...a80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...