Gå til innhold

Trenger svar FORT ang syk baby.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi fikk vaksine igår og har nå 39 i feber. Hun har også vært hard i magen i en uke, kommer bare noen harde klumper hver dag.

Så jeg lurer bare på om jeg kan gi henne en parasett stikkpille selv om hun er hard i magen?

Jeg er sikkert hysterisk, men jeg ser for meg at pillen vil "dytte" den harde avføringen lenger opp i systemet så det blir smerter :S

Hilsen ei som aldri har hatt sykt barn før nå :P

Anonymous poster hash: fbc4d...364

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke paracet. Barn tåler litt feber etter vaksine.

Anonymous poster hash: f36e3...151

Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Hvorfor ikke gi henne paracet mixtur? Den virker mye bedre enn stikkpiller pga bedre tilgjengelighet for opptak i tarmen samt mer korrekt dosering.

Skrevet

Trenger ikke Paracet pga 39 i feber. Er allmenntilstanden dårlig er det noe annet. Gjør ingenting å gi stikkpille pga hard mage/avføring. Påvirker ikke på noen måte. Stikkpillen smelter.

Skrevet

Man skal helst ikke gi barn paraset etter en vaksine. 

Anonymous poster hash: a2b05...213
Skrevet

Hvorfor kan dere ikke svare på spørsmålet hun stiller? Han ønsker å gi paracet stikkpille og hun har antagelig ikke mikstur i hus - kan hun sette en stikkpille i stumpen på en med hard mage?

Jeg hadde nok gjort det, det kan tilogmed tenkes at det hjelper på med å få bæsjen ut. Men jeg er ingen lege og svarer kun ut fra egen erfaring.

Anonymous poster hash: 4624c...9a5

Skrevet

Man skal helst ikke gi barn paraset etter en vaksine.  Anonymous poster hash: a2b05...213

Dersom babyen er påvirket av feberen, slapp og spiser dårlig, er det mye bedre å gi paracet enn å la være.

Skrevet

Hæ? Hvorfor det ?

Hilsen spl

Anonymous poster hash: 38b6b...dcf

Skrevet

Dersom barnet ditt gir uttrykk for ubehag ved feber kan du fint gi paracet.Om de har feber pga vaksine eller ikke har ingenting å si. Rent sludder at man ikke skal gi paracet etter vaksine !

Anonymous poster hash: ba749...59d

Skrevet

m

Skummelt med folk som svarer på ting de ikke aner noe om!

Med alle mine fire barn har helsesøster (forskjellige hver gang) sagt at man skal gi paracet om barnet blir utilpass og får feber.

Anonymous poster hash: 4624c...9a5

Skrevet

Hvorfor i all verden skriver man her i stedet for å ringe lege hvis man er SÅ bekymra for barnet sitt ???????

Anonymous poster hash: a33d2...943
Skrevet

Hun viser veldig ubehag, svetter, gråter og vil ikke ha mat.

Jeg ga henne en pille nå, gikk veldig fint. :)

Takk til de som svarte på spm mitt! :)

Skrevet

Hvorfor i all verden skriver man her i stedet for å ringe lege hvis man er SÅ bekymra for barnet sitt ???????

Jeg hørtes kanskje litt overbekymret ut på overskriften ja :P Hadde det hastet veldig hadde jeg jo ringt lege...

Skrevet

Regnet med det, ble bare litt forskrekka.....

Godt det går bedre nå :-)

Skrevet

Ikke sludder, da mitt tredje barn skulle ha vaksine fikk jeg beskjed om at man ikke skulle gi paraceth ved feber og vaksine.

Skrevet

Hvorfor kan dere ikke svare på spørsmålet hun stiller? Han ønsker å gi paracet stikkpille og hun har antagelig ikke mikstur i hus - kan hun sette en stikkpille i stumpen på en med hard mage?

Jeg hadde nok gjort det, det kan tilogmed tenkes at det hjelper på med å få bæsjen ut. Men jeg er ingen lege og svarer kun ut fra egen erfaring. Anonymous poster hash: 4624c...9a5

Stikkpiller anbefales ikke ved forstoppelse da det kan være avføring i rektumampullen. Derfor jeg foreslo mixtur. Det er vel kanskje ikke så vanskelig å gå tak i. Hilsen lege.

Anonymous poster hash: 0b205...e5c

Skrevet

Nei det er ikke rent sludder, men tro hva du vil.  http://www.dinside.no/826076/null-paracet-etter-vaksine Anonymous poster hash: a2b05...213

Studien gjelder FOREBYGGENDE behandling med paracetamol, dvs å gi paracet for du i det heletatt vet om barnet får feber. Det er ikke det det er snakk om i HI sitt tilfelle- babyen har feber. Les artikkelen litt nøyere, så ser du også at paracetamol bør vurderes ved feber.

Skrevet

Nei det er ikke rent sludder, men tro hva du vil.

http://www.dinside.no/826076/null-paracet-etter-vaksine

Hvis du hadde giddet å lese artikkelen står det at paracet ikke skal gis for å forebygge feber etter vaksine. Hvis barnet FÅR feber så skal det vurderes å gi. Evner du å forstå forskjellen?

Anonymous poster hash: 136fe...e9a

Skrevet

Gi febernedsettende da barnet har feber og ubehag er vel greit, selv om mange helsestasjoner ber foreldre holde igjen.

Jeg hørte på helsestasjon for feber er ikke falig, men min fikk kramper og havna på sykehus. Og barnelegen sa at hun mente helsestasjon var for streng, og en del barn gikk unødig lenge med ubehag og feber. Altid opplevd at magen hos mine har løsnet av stikkpiller.

Anonymous poster hash: a5276...d5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...