Gå til innhold

Duotest vs fostervannsprøve


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Duotest tas ett par uker før ultralyd. Når du så kommer på ultralyd ser de på redultatet av duotesten + ultralyd ( nese, nakke str). Så får du resultatet der og da. Jeg fikk 1:2280, noe som er liten risiko for downssyndrom.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Kan en virkelig velge å gå rett på fostervannsprøve? Risikoen for abort er ikke ubetydelig.

 

Jeg er rett under aldersgrensen og reiste til Danmark for duotest og ultralyd. Dårlige nyheter på duotesten. Jeg valgte å gå for morkakeprøve, på den måten får vi et raskere svar. Skal ta prøven på mandag, gruer meg. Gruer meg også veldig til svaret, har ikke lyst på senabort.

 

Anonymous poster hash: b0955...df4

Hvordan gikk det med deg? 😊

Lenke til kommentar

Duotest her, når de ringte meg med resultatene og sa jeg hadde mindre sjanse enn en 20 åring til å få et barn med Downs så tok jeg selvsagt ikke risikoen med fostervannsprøve. Har han mot alle odds Downs når han blir født nå så var det meningen denne gutten skulle bli født ;)



Anonymous poster hash: 5eae6...f05
Lenke til kommentar

Jeg tok duotest og fikk redusert risiko fra 1:139 til 1:2780 på downs og 1:20000 på de andre.

 

Hadde halvparten av risiko til en 20 åring. 0.03 % sjanse. Tok ikke fostervannsprøve da. Det var ikke tema.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Annonse

Gikk rett på fostervannsprøve og fikk det ønskede resultat. En frisk baby! Jeg ønsket et svar som var riktig. Tok prøve på et svært bra sykehus med dyktig helsepersonell - det var med i vurderingen. Angrer ikke i det hele tatt. Har verdens nydeligste sønn i dag :)



Anonymous poster hash: cb583...cc8
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Det tror jeg. Duotest er en estimering med grunnlag i blodprøver og ul, fvp er sikre resultater utfra fosterets dna. Legen vår mente vi skulle ta fvp for å være på den sikre siden. Han sa også at abortrisikoen er svært liten, mye mindre enn de opplyser om når du tar duotest. Vi valgte harmonytest i københavn istedet siden jeg ikke orket tanken på verken abort eller ei nål i magen. Tror vi fikk 1:under 10.000 på alle trisomier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...