Gå til innhold

til b-mennesker med morgenfugler!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan takler dere det? Jeg holder på å bli helt koko.. vet ikke hvorfor vi på død og liv skal stå opp klokken fem om morgenen? Hvordan fungerer dere i jobben og alt det der når smårollingen skal opp så tidlig?

Og hva skal jeg gjøre for å få han til å sove lenger..? Jeg har prøvd å legge han rolig ned igjen, men da blir han med en gang helt rasende, og begynner å hyle skikkelig. Vi har jo flere barn så jeg må jo ta han opp til slutt så han ikke vekker alle. Og når han først har startet hylingen så stopper han ikke. Han vil være i hendene hele tiden, og det er jo verdens undergang om jeg må sette han ned litt. Jeg setter meg i sofaen men han er rett og slett helt rabiat og drar i meg og hyler for han vil jeg skal opp og stå. Jeg reiser meg ikke og han holder på i en halv - en time. Når han da gir seg er alt tipp topp, og slik har det vært et par uker nå. Jeg får ikke anledning til å sove på dagtid, så jeg er helt skutt om kvelden og henger da etter med ting i huset.

Er det noen som har funnet det magiske trikset for å få sovet litt lenger om morgenen?

Anonymous poster hash: fbdf3...cc0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi legger oss tidlig så jeg får den søvnen jeg trenger. Har ofte slokket lyset før 21. Man blir vant til det, men er like vondt å måtte stå opp hver mrg alikevel. Nå har barnet blitt 2 år og kan faktisk sove til 630. Dette har skjedd bare de siste mnd. Håper han strekker seg enda litt lengre når han begynner å bli litt større.

Anonymous poster hash: 196f8...6d2
Skrevet

Det blir bedre når de blir litt eldre. Fra 4 års alder sov min til 6.30 Nå er han 7, sover til 6.45. Nå er han så gammel at han venter med å stå opp til kl 0800.

Anonymous poster hash: ea072...0ef

Skrevet

Ikke noe magisk triks, dessverre..

Prøv å gjøre det HELT mørkt på soverommet hans.

Hvor gammel er han? At han står opp kjempetidlig er én ting, men at han har som krav at du bærer ham rundt omkring er en annen.

Kan far stå opp med ham en periode, for å bryte mønsteret litt?

Anonymous poster hash: e8ffe...617

Skrevet

Jeg er skikkelig B-menneske, og ønsker å sove så menge vi kan. Nå har ikke vår våknet kl 5 så mye, men de gangene det har skjedd har hun blitt tatt over i vår seng. Da krøkes hun seg sammen og kan finne på å sove til både 8 og 9 :) Hun må også ha det mørkt på soverommet, så rullgardin og blendegardiner de et must :)

Skrevet

Jeg er veldig B-menneske, men heldigvis er mannen morgenfugl. Han står alltid opp med barna. :tommelopp:

Skrevet

Hvor gammelt er barnet? Jeg synes det er en ting at han våkner så tidlig, men at han krever å bli båret rundt var litt... mye.

Jeg er b-menneske, men i grunnen har man ikk så mange andre valg enn å dra seg ut av senga. Ett av mine barn sov dårlig om nettene med gjentatte oppvåkninger, natteskrekk og voksesmerter og litt forskjellig. Ett annet av mine bar våknet presis kl 06.30 hver eneste morgen. Ikke så tidlig som din, men når man aldri får mer enn maks to timers sammenhengende søvn er det grusomt. Jeg gikk mer eller mindre i koma til yngste fylte fire og begynte å sove natta gjennom.

Hos oss byttet vi voksne på. Tok annenhver natt og annenhver morgen når vi hadde fri. Likevel var det beintøft.

Skrevet

Man fyller på med bøttevis av kaffe og lider seg igjennom de tøffe morgenstundene til barna er eldre :) Jeg er alene med to, eldstemann er morgenfuglen i huset. Han er nå 7 år og klarer seg jo flott alene en stund på morgenen. Minstejenta er 4, og har det siste året sovet til ca halv ni- ni i helgene. B-menneske akkurat som mamma'n :) Så jeg står opp når hun kommer hoppende inn i senga mi. Det var noen tøffe år da eldste var liten og ikke kunne stå opp alene, han sov aldri lengre enn til kl 6. Nå kan han drøye til kl 7 i helgene, men ikke noe særlig lengre.

Anonymous poster hash: 02487...553

Skrevet

Hvordan takler dere det? Jeg holder på å bli helt koko.. vet ikke hvorfor vi på død og liv skal stå opp klokken fem om morgenen? Hvordan fungerer dere i jobben og alt det der når smårollingen skal opp så tidlig?

Og hva skal jeg gjøre for å få han til å sove lenger..? Jeg har prøvd å legge han rolig ned igjen, men da blir han med en gang helt rasende, og begynner å hyle skikkelig. Vi har jo flere barn så jeg må jo ta han opp til slutt så han ikke vekker alle. Og når han først har startet hylingen så stopper han ikke. Han vil være i hendene hele tiden, og det er jo verdens undergang om jeg må sette han ned litt. Jeg setter meg i sofaen men han er rett og slett helt rabiat og drar i meg og hyler for han vil jeg skal opp og stå. Jeg reiser meg ikke og han holder på i en halv - en time. Når han da gir seg er alt tipp topp, og slik har det vært et par uker nå. Jeg får ikke anledning til å sove på dagtid, så jeg er helt skutt om kvelden og henger da etter med ting i huset.

Er det noen som har funnet det magiske trikset for å få sovet litt lenger om morgenen?

Hvor gammel er han? Hvis han er gammel nok til det må han rett og slett få beskjed om at nå er det nok, kutt ut denne oppførselen. Mamma vil ikke være med deg når du hyler for ingenting. Putt ham inn på rommet med beskjed om å komme ut når han er ferdig med å hyle. 

Er de yngre må man selvsagt trøste, men man trenger ikke dille. En kos og så-så hvis det ikke er grunn til hylinga er mer enn nok, og så hadde jeg rett og slett ignorert dem til de sluttet. Sikkert mange som ikke er enige siden flesteparten av ungene her inne blir trillet og båret rundt til de begynner på skolen, men når man er alene med mer enn et barn kan man rett og slett ikke vie all oppmerksomhet til kun den ene. 

Anonymous poster hash: 5831b...c9c

Skrevet

Takk for svar!

Regner med dette er en frustrasjon for mange når man har små barn :)

Det har vært veldig tidlig nå siste tiden, og frustrasjonen er stor om morgenen! Jeg er som regel den som står opp men det hender far også står opp om morgenen. Når han sto opp i dag gikk jeg og la meg igjen et par timer, men jeg liker ikke sove flere timer etter jeg egntlig har startet dagen.. våkner liksom ikke helt etterpå da. Gutten er 18 mnd og bruker ikke verken hyle eller blir båret, så dette han gjør om morgenen er helt utenom hans vanlige oppførsel! Og jeg trøster såklart gutten om han er lei seg eller har vondt, men det er helt tydelig han gjør dette for å kontrollere meg. Jeg setter meg i sofaen og han river og sliter i klærne mine mens han hyler til han brekker seg. I dag satt jeg i tre kvarter på denne måten før han ga seg. Da er alt bra og normalt igjen.

HI

Skrevet

De gangene en av ungene våkner tidlig, så tar vi de i senga vår. Ikke alltid de sovner igjen, men de slappert hvert fall av så vi får sovet litt til :P sjelden så tidlig som 5, men det har skjedd det også. Om jeg ikke skal tidlig på jobb, så nekter jeg å stå opp før 7, med mindre det skjer noe. Er virkelig ikke noen morgenfugl!

Skrevet

De gangene en av ungene våkner tidlig, så tar vi de i senga vår. Ikke alltid de sovner igjen, men de slappert hvert fall av så vi får sovet litt til :P sjelden så tidlig som 5, men det har skjedd det også. Om jeg ikke skal tidlig på jobb, så nekter jeg å stå opp før 7, med mindre det skjer noe. Er virkelig ikke noen morgenfugl!

Med førstemann gjorde vi også det, han sov noen timer ekstra i vår seng om morgenen. Men denne lille krabaten skal virkelig ikke det, er man våken så må dagen starte. Han har ikke vært slik alltid så håper på forandring i nærmeste fremtid :) Før (da jeg ikke hadde barn) syntes jeg 7 var brutalt, nå høres 7 deilig ut hehe! 

hi

Skrevet

Hvor gammel er han?

Anonymous poster hash: 5c456...dbe
Skrevet

Hvor gammel er han?

beklager,ser det nå...Jeg hadde faktisk bare gått inn,sagt at det er natta,gitt smokke,gått ut og hatt igjen døra,rett og slett.ialefall med tanke på hans hysteriske oppførsel når dere først står opp.han er jo trøtt,ingen tvil om det...

Skrevet

Føler for å flytte ut når babyen våknar 5.30 :( Men så smiler ho..

Får ho stort sett til å sovne att, dei dagane det ikkje skjer kan på ingen måte falle saman med fridag i bhg for eldste utan store konsekvensar for mitt velvære. Då må eg ta dagdubb om eg får det til for å vere menneske.

Skrevet

Hvor gammel er han? Hvis han er gammel nok til det må han rett og slett få beskjed om at nå er det nok, kutt ut denne oppførselen. Mamma vil ikke være med deg når du hyler for ingenting. Putt ham inn på rommet med beskjed om å komme ut når han er ferdig med å hyle. 

Er de yngre må man selvsagt trøste, men man trenger ikke dille. En kos og så-så hvis det ikke er grunn til hylinga er mer enn nok, og så hadde jeg rett og slett ignorert dem til de sluttet. Sikkert mange som ikke er enige siden flesteparten av ungene her inne blir trillet og båret rundt til de begynner på skolen, men når man er alene med mer enn et barn kan man rett og slett ikke vie all oppmerksomhet til kun den ene. 

Anonymous poster hash: 5831b...c9c

Jeg er ikke noen dille-mamma som bærer rundt på barnet hele tiden, men han var syk en lang periode og da ble han jo båret på mye mer, og det kan være det henger igjen fra det. Uansett, han våknet igjen klokken fem i dag, og jeg hadde bestemt meg for å la han gråte en liten stund om det skjedde. Gikk inn, ga han smukken - som han kastet avgårde - og la han ned i sengen. Husker ikke hva jeg sa men tror ikke det spiller noen rolle :) La meg igjen og fulgte med på babycallen (video, og ja han er for stor til babycall men jeg bruker den når det er vanskelig å høre gjennom dørene) og så at etter en stund satt han i sengen mens han ropte, og ti minutt etter det sov han. Til halv åtte! :D :D :D 

Skrevet

Ingen gode råd. Annet en at du selv må legge deg tidligere. Jeg er oppe før fuglene hver dag så her er det ungene som sover lenge.

Anonymous poster hash: c372a...f6f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...