Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #1 Skrevet 7. juni 2014 Hvis din datter eller sønn hadde fått seg en pakistansk kjæreste, hadde de fått din velsignelse? Eller ville du gjort alt for å ødelagt forholdet? Anonymous poster hash: da312...be2
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #2 Skrevet 7. juni 2014 Nei. Å nei hadde ikke ødelagt. Anonymous poster hash: c8138...a17
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #3 Skrevet 7. juni 2014 Min " velsignelse" ville de fått på bakgrunn av personlighet og ikke nasjonalitet. Ærlig talt! Anonymous poster hash: c839c...719
☆☆☆ Skrevet 7. juni 2014 #4 Skrevet 7. juni 2014 Ville ikkje komme på å prøve å ødelegge andres forhold uansett, berre rett manipulerande og ondskapsfulle folk gjer slikt. Forøvrig dømmer eg ikkje folk ut frå nasjonalitet.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #5 Skrevet 7. juni 2014 Pakistanerne er blant de mest integrerte minoritetene i Norge. Når det er sagt, hadde jeg tatt meg tid til å bli kjent med familien og gutten, i stedet for å trekke for raske konklusjoner. Anonymous poster hash: 138c3...717
*Miss Marple* Skrevet 7. juni 2014 #6 Skrevet 7. juni 2014 Det er (heldigvis) ikke opp til meg å hverken godkjenne eller protestere på mine barns valg av partnere og det skulle jammen mer til enn en annen nasjonalitet før jeg hadde lagt meg opp i deres valg. All erfaring tilsier at de må gjøre sine egne erfaringer. Alt man kan gjøre som foreldre er å være åpen og inkluderende og håpe på at ting går bra. Og ev være en støtte om de trenger det ved ev brudd.
gale damen Skrevet 7. juni 2014 #7 Skrevet 7. juni 2014 Jeg hadde vel mulighens anerkjent mine barns rett til å ta egne valg, og stolt på dem nok til å vite at det nok var et skikkelig menneske de skulle gifte seg med. I tillegg kunne jeg vel også selv blitt kjent med den andre parten og muligens.. bare muligens.. hadde jeg kanskje til og med synes at det var en fin person..
Berta_78 Skrevet 7. juni 2014 #8 Skrevet 7. juni 2014 Gode Gud for en holdning. Jeg blir helt syk av å tenke på at vanlige kvinner med pakistansk opphav som sikkert sitter her inne skal måtte lese dette 40 år gamle oppkastet. Det er ikke rart at det er tøft å integreres i dette landet. Hadde barnet mitt møtt en pakistansk gutt eller jente som kom fra en familie med verdier som skilte seg grovt fra mine, som enkelte pakistanske familier har, hadde jeg passet på å forbli barnets nærmeste hele veien slik at han/hun hadde visst at jeg ville backe, ikke dømme uansett hva som måtte skje.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #9 Skrevet 7. juni 2014 Jeg hadde ikke likt det. Håper ikke hun finner en Pakistansk mann. Dette er pga deres kvinnesyn. Mange gale menn Anonymous poster hash: 487cb...45f
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #10 Skrevet 7. juni 2014 Kommer ann på hvor relgiøs personen hadde vært. Hadde ikke latt dattera mi gå med hijab liksom. Nå er jo de fleste pakistanske unge i Norge både andre og tredje genereasjons da. Er vel uansett ikke forledre som bestemmer hvem barna sine er sammen med, men hadde ikke gjort meg noe hvis kulturforskjellen ikke var for stor. Vet ihvertfall at blandingen gir pene barn. Anonymous poster hash: a472b...1e2
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #11 Skrevet 7. juni 2014 Jeg håper jeg klarer å oppdra ungene mine til å bli så selvstendige at de ikke vil bry seg en døyt om hva jeg mente om deres valg av ektefelle. Anonymous poster hash: 31e2e...297
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #12 Skrevet 7. juni 2014 Mine barn får velge selv. Eneste grunn til å legge seg opp i et forhold er hvis det er sterke indikasjoner på vold og misbruk. Anonymous poster hash: a377d...ee5
Nullstress;) Skrevet 7. juni 2014 #14 Skrevet 7. juni 2014 Det hadde bært lettere å "godta" at min sønn hadde funnet en pakistansk jente, enn at min datter skulle blitt sammen med en pakistansk mann. Dette rett og slett pga kvinnesyn og kvinners rettigheter om noe skulle gått galt mellom de to og det var barn inne i bildet. Snakker da selvsagt om de tilfellene hvor far tar med seg barna på ferie og ikke kommer hjem igjen. Ekstreme tilfeller - JA. Men det får så være... Når det er sagt, er det ikke noe jeg kan gjøre for å nekte kjærlighet mellom to mennesker. Likne kan jeg bure henne inne. Så skjer det så skjer det. Hos oss er alle velkomne, selv om tankene mine sikkert hadde surret rundt...
Englenemine Skrevet 7. juni 2014 #15 Skrevet 7. juni 2014 Så lenge han gjorde henne lykkelig og behandlet henne bra ja selvfølgelig. Dette gjelder uavhengig av hudfarge.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #16 Skrevet 7. juni 2014 Aldri i livet! Anonymous poster hash: 991c2...6b5
MammantilNurket Skrevet 7. juni 2014 #17 Skrevet 7. juni 2014 Det kommer helt an på om h*n er flink til å lage pakora
Superdolly Skrevet 7. juni 2014 #18 Skrevet 7. juni 2014 Det er (heldigvis) ikke opp til meg å hverken godkjenne eller protestere på mine barns valg av partnere og det skulle jammen mer til enn en annen nasjonalitet før jeg hadde lagt meg opp i deres valg. All erfaring tilsier at de må gjøre sine egne erfaringer. Alt man kan gjøre som foreldre er å være åpen og inkluderende og håpe på at ting går bra. Og ev være en støtte om de trenger det ved ev brudd. Dette. For 150 år siden eller, deromkring ville jeg nok ha tenkt mer på om jeg kunne ha "godkjent" mitt barns valg av ektefelle. I 2014 er ikke det min avgjørelse, men mitt barns.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #19 Skrevet 7. juni 2014 Jeg har vel ingen rett til å "godkjenne" partneren til noen som helst??? Mitt barn er et selvstendig individ, og jeg håper da virkelig at jeg oppdrar han til å bli en flott mann som i aller høyeste grad tar sine egne gode valg. Min jobb er å støtte og respektere de valgene han tar som voksen, og er det valg jeg ikke synes er de beste så er det synd for meg. Anonymous poster hash: b70ce...7d1
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #20 Skrevet 7. juni 2014 Så lenge ikke jenta mi kommer hjem med en dypt religiøs muslim, så tror jeg det går greit! Anonymous poster hash: 14389...84d
Nettisen:) Skrevet 7. juni 2014 #21 Skrevet 7. juni 2014 Ja det spørs jo om vi blir enige om medgiften... Eller vent, vi lever visst i 2014 og det er barna selv som velger kjæreste ja.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #22 Skrevet 7. juni 2014 http://ipad.dagbladet.no/2014/06/07/nyheter/utenriks/pakistan/eresdrap/33718428/ Anonymous poster hash: 14389...84d
Puppen og lillemor Skrevet 7. juni 2014 #23 Skrevet 7. juni 2014 Jeg håper jeg klarer å oppdra barna mine til å bli selvstendige individer som på ingen måte føler de må ha min godkjennelse for valg av partner (eller andre valg)
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #24 Skrevet 7. juni 2014 Nei! Jeg har selv vært i et forhold med en pakistaner i flere år. Han kunne virke så norsk og grei i starten, men ble full kulturkrasj etterhvert. Og slet virkelig med å bli kvitt han da det ble slutt, han stalket meg periodevis i flere år etterpå. Jeg kjenner til den pakistanske kulturen, så nei. Anonymous poster hash: 27eb8...15a
Iiiiik Skrevet 7. juni 2014 #25 Skrevet 7. juni 2014 Så vidt meg bekjent, er det ikke lenger sånn at foreldre godkjenner eller velsigner barnas valg av ektefelle. Jeg håper mine barn finner en partner som elsker dem for den de er og som gir dem et godt liv. Selv hvis det motsatte skulle skje, er det ikke jeg som velger. Jeg vil fortsette å være en samtalepartner, en som respekterer dem og en de trives med å være sammen med. Hvis de skulle havne sammen med en drukkenbolt, en dypt religiøs osv, håper jeg de har styrke nok til å bryte med det og ivareta seg selv. Med min støtte hvis de ønsker det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå