Gå til innhold

De eldre ansatte på KK i Bergen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt to gode venninner som har født der i fjor og de fortale at det var grusomme dager, stress og kjeft, ingen hjelp og mye overlatt til seg selv.

Spesielt av de godt voksne der. Jeg har født et barn på Østlandet før og det var det de godt voksne som hadde god tid, rolig råd og gjorde meg trygg de dagene jeg var der.

Når gruer jeg meg...

Anonymous poster hash: d511c...f91
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jordmor under fødsel har jeg ikke så mye positivt å si om. Hun var vel 40-45 år kanskje.

Jordmor som tok over ved vaktskiftet et par timer etter fødsel derimot var en veldig koselig dame. Hun var i 60 årene.

Var også borti et par andre også(en på legesjekken før hjemreise og en på poliklinikken noen dager etter fødsel) og ikke særlig mye positivt å si om de heller, den ene var rundt 60, den andre i 40 årene.

Kan bare ikke skjønne behovet for å være så sur, når de har den typen jobb.

Var der bare i ett døgn og var mer eller mindre overlatt til meg selv, så traff ikke så mange. Nesten så jeg sier heldigvis.

Har også født ved et annet sykehus og der var jeg borti de fleste ansatte de dagene jeg var der, og de visste ikke hva godt de skulle gjøre, bare blide og positive, samme når på døgnet.

Anonymous poster hash: a5377...953
Skrevet

Jeg har født 2 barn på kk, og bare vært heldig! Fått all hjelpen jeg har trengt, jordmor kom inn til meg en stund etter fødsel og spurte hvordan jeg opplevde fødselen (begge gangene) og fortalte om fødselen fra hennes ståsted! Jeg har bare fine ord å si om de der oppe :) Jeg fødte på storken. Lykke til! Og husk på at man stortsett bare hører de negative historiene!

Anonymous poster hash: 03f19...00b

Skrevet

Gikk 13 dager på overtid (med overtid mener jeg over termindato) og fikk kjeft av jordmor under fødsel. Ingen oppfølging etterpå og jeg reiste hjem etter 1 og 1/2 dag for da orket jeg ikke å være der lengre. Neste gang føder jeg på Voss eller reiser til foreldrene mine for å føde på sykehuset der.

Anonymous poster hash: cc586...1ff
Skrevet

Vil si det samme som #3, en hører de negative historiene. Jeg har ikke selv født der, men kjenner mange som har født der, og har ikke hørt noe negativt.

Anonymous poster hash: 99a11...a03
Skrevet

Jeg hadde også en jordmor under fødselen som var en drittkjerring. Kunne ikke svare på noe, var ufyselig og frekk mot en usikker førstegangsfødende full i angst pga et høyrisiko svangerskap. Hun klarte med de dårlige ferdighetene å nesten ta livet av meg. Ble rådet til å klage henne inn, men orket ikke, var innlagt i ukeavisene etter fødselen pga komplikasjoner.. Kunne godt tenkt meg flere barn, men pga dette rasshullet, så tør jeg ikke, fordi jeg vet at jeg må føde på KK. Tror denne jordmoren var rundt 40-50 år. Gikk til kontroll på KK i ukene før fødsel og noe andre av de jordmødrene som jeg gikk til da, de var kjempe hyggelige og beroligende, tror to av de ihvertfall var nærmere 60 årene enn 50.

Anonymous poster hash: 45e27...1bc

Skrevet

Jeg og skal føde på kk.. Kan man be om å få byttet jordmor dersom kjemien rett og slett ikke harmonerer? JEg har overhodet ingen ønske om å ha ett spetakkel av et kvinnemenneske i samme rom som meg en gang når jeg skal føde. Det må jo være kjemi.. ?? 

Anonymous poster hash: 2c6ed...8de
Skrevet

Jeg har født to barn på storken, og har kun positivt å komme med, herlige folk der:) Var der to døgn begge gangene.

Skrevet

Jeg har svært dårlige erfaringer fra jordmødrene/barnepleierne fra barsel som var eldre. Hadde en flott og flink jordmor under fødsel.

Anonymous poster hash: 008e4...d03

Skrevet

Jeg ligger på Kk nå!

Føler meg som værdens værste mor.. Jeg får ikke til å amme! ( Denne gangen heller) Så nå får jeg kjeft. Og får null oppfølgning eller smertestillende. Fikk haste ks.. Ligger på rommet å gråter.

Skal aldri mere sette mine bein her!

Anonymous poster hash: 32b1d...c56

Skrevet

Jeg ligger på Kk nå!

Føler meg som værdens værste mor.. Jeg får ikke til å amme! ( Denne gangen heller) Så nå får jeg kjeft. Og får null oppfølgning eller smertestillende. Fikk haste ks.. Ligger på rommet å gråter.

Huff, akkurat sånn beskrev en venninne av meg sin opplevelse av kk. Haste snitt, kjeft, null hjelp med hylende barn...hun dro hjem "før tiden" for hun orket ikke mer. Syns noen burde tipse Haukeland om disse trådene. Enig i at man ofte bare hører de negative historiene, men de bør ikke være så mange syns jeg!. Priser meg lykkelig over å vøre utflyttet bergenser. Jeg skal føde alle mine barn før jeg flytter hjem igjen <3 st.olavs

Anonymous poster hash: e5948...9d1

Skrevet

Jeg har født 3 ganger på KK, og synes jordmødrene har vert grei alle gangene. Med nr 2 haddejeg ei jordmor som jeg vil tippe var 50+, ho holdt seg litt i bakgrunnen og var ikke nødvendigvis det jeg vil kalle for en solstråle, men ho fikk jobben gjort! og jeg var fornøyd. Men den siste gangen jeg fødte, som var i fjor sommer, hadde jeg en fantastisk jordmor. Er nok for ung til å være av de eldre ansatte, men må bare få skryte av ho likevel. Synes det var så mye negativt her om KK. Vil tippe hun var i midten av 40 årene, ho var bare heilt fantastisk. Jeg har aldri hatt behov å bli "dullet" så veldig med når jeg har vert i fødsel, så føler måten jeg har blitt møtt på har passet for meg. Jeg har full forståelse for at alle har forskjellige ønsker å behov og at det som fungere med noen fødende ikke nødvendigvis fungerer for andre.

Anonymous poster hash: 8cf56...124

Skrevet

Jeg har født på kk en gang. Prematurfødsel. Hadde en dansk innleid jordmor som var helt fantastisk . Ingenting negativt å si om hun.

Men dagene på barsel derimot. Fy for ett rot og for noen sure mennesker som jobbet der. Spesielt de eldste av de. Ble ikke hørt, fikk ingen hjelp bare tilsnakk.

Når jeg nå skal føde igjen i løpet av året, så håper jeg så inderlig at det ikke blir verken for tidlig eller ks, så jeg kan reise hjem igjen kjapt .

Anonymous poster hash: f0be1...7ad

Skrevet

Jeg fikk hastesnitt, barnet mitt var prematurt og måtte på barneklinikken. Hun døde dagen etterpå, og jordmødrene kom nesten ikke inn til meg etter fødselen de tre dagene jeg lå på Barsel. De var null interessert.

Anonymous poster hash: 201c3...92f

Skrevet

Jeg fikk hastesnitt, barnet mitt var prematurt og måtte på barneklinikken. Hun døde dagen etterpå, og jordmødrene kom nesten ikke inn til meg etter fødselen de tre dagene jeg lå på Barsel. De var null interessert.

Forferdelig 😟

Anonymous poster hash: c0179...391

Skrevet

Jeg fikk hastesnitt, barnet mitt var prematurt og måtte på barneklinikken. Hun døde dagen etterpå, og jordmødrene kom nesten ikke inn til meg etter fødselen de tre dagene jeg lå på Barsel. De var null interessert.Anonymous poster hash: 201c3...92f

Forferdelig Anonymous poster hash: c0179...391

Ja, det fikk etterspill.

Skrevet

Jeg fødte på kk. Jeg er veldig fornøyd

Anonymous poster hash: db7e3...1c9

Skrevet

Jeg ligger på Kk nå!

Huff, akkurat sånn beskrev en venninne av meg sin opplevelse av kk. Haste snitt, kjeft, null hjelp med hylende barn...hun dro hjem "før tiden" for hun orket ikke mer. Syns noen burde tipse Haukeland om disse trådene. Enig i at man ofte bare hører de negative historiene, men de bør ikke være så mange syns jeg!. Priser meg lykkelig over å vøre utflyttet bergenser. Jeg skal føde alle mine barn før jeg flytter hjem igjen <3 st.olavs

Anonymous poster hash: e5948...9d1

De er fullstendig klar over det. Det er mye fokus på at KK får mye kritikk, spesielt i BT.

De har sagt flere ganger at de skal bedre seg, men ingenting skjer. Men for ikke lenge siden fikk de krass kritikk i en rapport fra fylkeslegen og nå skal ting visstnok være i bedring. Får man håpe.

http://www.ba.no/nyheter/article6605696.ece

Skrevet

Jeg har født 2 barn på kk, og bare vært heldig! Fått all hjelpen jeg har trengt, jordmor kom inn til meg en stund etter fødsel og spurte hvordan jeg opplevde fødselen (begge gangene) og fortalte om fødselen fra hennes ståsted! Jeg har bare fine ord å si om de der oppe :) Jeg fødte på storken. Lykke til! Og husk på at man stortsett bare hører de negative historiene!

Anonymous poster hash: 03f19...00b

Men hvorfor er det som oftest bare KK, Haukeland man hører negative historier fra. Og ikke de andre store fødeavdelingene i landet?

Skrevet

Fylkeslegen kom med en knusende rapport om KK i 2013. Det er ikke slik at man "kun hører om de negative historiene". Dette er reellt, og det er en grunn til at rapporten kom, KK har hatt tyve saker som har gått til fylkeslegen bare på to år. Det er bare til å søke opp rapporten, der kan man lese alt. Den ligger tilgjengelig på nettet.

At man kun har opplevd positive ting på KK betyr ikke at de negative ikke finnes. Husk på at konsekvensene for en dramatisk fødsel (hvor f.eks barnet blir skadet eller dør) er ufattelig mye større for den rammede familien enn for de familiene hvor alt går på skinner. Ved de fleste normale, ukompliserte fødsler er det jo slik at det ville ha gått bra uten hjelp fra fødselshjelpere uansett, rett og slett fordi det er naturen som har gått sin gang. Tror ikke det er poeng i hylle KK for disse fødselene.

Skrevet

spam slettet

Himmel og hav

Brukermoderator

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...