Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #1 Skrevet 6. juni 2014 Noen som har erfaring med det? Hvor lenge er det vanlig at slike ting varer, og når går det fra å være "normalt" til å kunne tyde på f.eks tourettes? Barnet mitt har hatt slike tics i et halvt år nå. Det er samme type tics, og er veldig uttalt. Barnet gjør det flere ganger i minuttet, og må ta pauser i daglige gjøremål for å få gjennomført ticsene. Det er litt opp og ned, så i perioder er det litt mindre, men stort sett veldig mye. Ticsene blir verre ved stress, tilsnakk o.l. Noen som vet? Anonymous poster hash: 2443d...bf3
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #2 Skrevet 6. juni 2014 Jeg ville antatt at dette er ikke bare forbigående tics men Tourettes siden dette har pågått såpass lenge og kraftig. Kontakt PPT og få en utredning av Statped. De kan da komme med tips og råd, og tilrettelegge i barnehage/skole. Hvor gammel er barnet ditt? Anonymous poster hash: 7406d...2d6
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #3 Skrevet 6. juni 2014 Jeg ville antatt at dette er ikke bare forbigående tics men Tourettes siden dette har pågått såpass lenge og kraftig. Kontakt PPT og få en utredning av Statped. De kan da komme med tips og råd, og tilrettelegge i barnehage/skole. Hvor gammel er barnet ditt? Anonymous poster hash: 7406d...2d6 Takk for svar. Barnet er 6 år, og vi har nylig begynt med utredning hos BUP på grunn av andre adferdsvansker. De har blitt informert om ticsene, men har ikke sagt noe rundt diagnose ennå. HI. Anonymous poster hash: 2443d...bf3
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #4 Skrevet 6. juni 2014 begge mine gutter har hatt langvarige, men forbigående tics. De pleier å forsvinne etter en periode. Nå har eldste begynt med noen rare lyder igjen. Jeg sier til han at han må prøve å slutte og heller lage andre lyder isteden. Må jo bare se om det hjelper... Lurer på hvor vanlig dette er.. Anonymous poster hash: 84e0d...a89
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #5 Skrevet 7. juni 2014 begge mine gutter har hatt langvarige, men forbigående tics. De pleier å forsvinne etter en periode. Nå har eldste begynt med noen rare lyder igjen. Jeg sier til han at han må prøve å slutte og heller lage andre lyder isteden. Må jo bare se om det hjelper... Lurer på hvor vanlig dette er.. Anonymous poster hash: 84e0d...a89 Har de perioder uten, eller er det slik at et tics utløser et annet? Min har hatt samme type tics sammenhengende i 6 mnd. Hvor langvarige har de forskjellige ticsene vært? HI. Anonymous poster hash: 2443d...bf3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå