Gå til innhold

Lærer noe hver dag!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille hjertet på snart fem uker har slitt med magen sin idag og igår. Har ikke fått bæsja ordentlig heller. Skulle skifte bleie på han istad og mens han lå på stellematta pludra vi og skravla litt sammen. Han fikk et rart uttrykk i ansiktet. Kikka meg rett i øya og PANG! At en så liten kropp kan produsere noe så massivt av en eksplosjon hadde jeg ikke i min villeste fantasi sett for meg. Alt løsna og selvsagt rett på meg. Både lyden og resultatet var så voldsomt, samtidig som han fikk det mest salige og selv fornøyde uttrykket jeg noen sinne har sett.. Var så komisk at jeg kan leve på det i lang lang tid. Dog ikke så gøy at jeg skal la bleierumpa ligge bar så alt for lenge lengre.

 

De små ting <3



Anonymous poster hash: 9b199...bdf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er definitivt bare en salig førstegangsmamma som kan skrive et helt innlegg om bæsj og så avslutte med et hjerte til slutt :D



Anonymous poster hash: 323e0...be6
Skrevet

 

Det er definitivt bare en salig førstegangsmamma som kan skrive et helt innlegg om bæsj og så avslutte med et hjerte til slutt :D

 

Anonymous poster hash: 323e0...be6

 

Der blei jeg tatt på senga :D

 

Anonymous poster hash: 9b199...bdf

Skrevet

Med en liten gutt som har det samme problemet, så kunne jeg nok skrevet noe alla det samme :)

 

Herlig :)

Skrevet

Hehe! Fikk meg til å tenke på da yngste var baby og ikke bæsjet på fem uker. Satt i vippestolen sin, snudde meg unna i to minutter, og da jeg snudde meg tilbake var det en stooooor brun dam utover gulvet. Har aldri sett så mye bæsj på en gang! Følte en glede på barnets vegne da jeg innså hva dammen bestod av.



Anonymous poster hash: 91b6c...899
Skrevet

Du tenkte ikke på å kontakte lege hvis babyen din var forstoppet i 5 uker??

 

Anonymous poster hash: b8b41...e49

Skrevet

Du tenkte ikke på å kontakte lege hvis babyen din var forstoppet i 5 uker??Anonymous poster hash: b8b41...e49

Det står at ungen har slitt med magen idag og igår og at ungen er 5 uker gammel. Heldigvis ikke så lenge!

Skrevet

Du tenkte ikke på å kontakte lege hvis babyen din var forstoppet i 5 uker??

 

Anonymous poster hash: b8b41...e49

Herregud, hvor dum går det an å bli? Ordet forstoppa har jeg ikke nevnt en gang og jeg skriver at han ikke har bæsja ORDENTLIG på to dager. Han har bæsja, men jeg har registrert at han har mageknip og vondt. Mest sannsynlig luftsmerter. Var jo helt åpenbart at han sliter med luft i magen. Og når den endelig kom ut kom det også masse bæsj ut, som en eksplosjon. 

 

Hvor er leseforståelsen din hen?

 

Anonymous poster hash: 9b199...bdf

Skrevet

 

Du tenkte ikke på å kontakte lege hvis babyen din var forstoppet i 5 uker??

 

Anonymous poster hash: b8b41...e49

Herregud, hvor dum går det an å bli? Ordet forstoppa har jeg ikke nevnt en gang og jeg skriver at han ikke har bæsja ORDENTLIG på to dager. Han har bæsja, men jeg har registrert at han har mageknip og vondt. Mest sannsynlig luftsmerter. Var jo helt åpenbart at han sliter med luft i magen. Og når den endelig kom ut kom det også masse bæsj ut, som en eksplosjon. 

 

Hvor er leseforståelsen din hen?

 

Anonymous poster hash: 9b199...bdf

 

Ser at du kanskje mener hun over der. Oooops. Sorry tar det på min kappe. Jeg burde lest alle innleggene. 

 

Hadde han ikke bæsja på fem uker hadde jeg definitivt gått til legen..

 

Anonymous poster hash: 9b199...bdf

Skrevet

Du tenkte ikke på å kontakte lege hvis babyen din var forstoppet i 5 uker??

 

Anonymous poster hash: b8b41...e49

Selvfølgelig kontaktet vi lege, og ble fulgt opp der. Flere ganger, og var jevnlig på helsestasjonen. Så lenge barnet er tilpass og kun har fått morsmelk er det ikke farlig.

 

Anonymous poster hash: 91b6c...899

Skrevet

 

Lille hjertet på snart fem uker har slitt med magen sin idag og igår. Har ikke fått bæsja ordentlig heller. Skulle skifte bleie på han istad og mens han lå på stellematta pludra vi og skravla litt sammen. Han fikk et rart uttrykk i ansiktet. Kikka meg rett i øya og PANG! At en så liten kropp kan produsere noe så massivt av en eksplosjon hadde jeg ikke i min villeste fantasi sett for meg. Alt løsna og selvsagt rett på meg. Både lyden og resultatet var så voldsomt, samtidig som han fikk det mest salige og selv fornøyde uttrykket jeg noen sinne har sett.. Var så komisk at jeg kan leve på det i lang lang tid. Dog ikke så gøy at jeg skal la bleierumpa ligge bar så alt for lenge lengre.

 

De små ting <3

 

Anonymous poster hash: 9b199...bdf

Et lite tips som revolusjonerte hverdagen for oss: barnet vårt hadde tydelig mageproblemer som nyfødt. Og hver gang vi så han hadde problemer, eller han hadde bæsjet litt, holdt vi han over vasken med lårene mot krippen og masserte magen i en stor rund sirkel med solen. Etter dette bæsjet han stabilt en gang pr dag og mye bedre i magen. Samt etterhvert begynte å si fra til oss når han måtte bæsje så vi kunne ta han over do. Fra han var seks mnd til barnehagen hadde vi kanskje fem bleier med bæsj i. Det ble ikke videreført i bhg (fra 13 mnd) så nå har vi bæsjebleier. Men likevel noe jeg vil gjøre med neste også. .

 

Anonymous poster hash: 9c851...5be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...