Gå til innhold

England: Foreldre arrestert for omsorgssvikt pga overvektig sønn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt at det tas grep når ikke foreldrene klarer det!

Anonymous poster hash: a50a4...ac7

Skrevet

"There's nothing we can do about it!"

*grøss*

Skrevet

Men her på DIB. Sier man at ekstrem overvekt hos barn gir grunnlag for vurdering om det er en omsorgssvikt bryter helvete løs. Da trakasserer man folk. Stikke hodet i sanden er folk glad i her inne.

Anonymous poster hash: 1bbee...848

Skrevet

Åh, hjelp. Jeg er 174 cm høy og har bmi som overvektig med mine 80 kg, jeg er virkelig god og lubben altså. Tør ikke tenke på hvordan en 11-åring på 95 kg ser ut.. Stakkars barn!

Ingenting vi kan gjøre med det sier faren, for han mener det er genetisk, men de må jo handle enorme mengder mat, usunn mat.

Anonymous poster hash: 7564c...ae6

Skrevet

Selvsagt er det omsorgssvikt å la ungene bli smellfeite! Å tro noe annet er som å tro på julenissen. Det er latskap og dårlig kosthold som gjør unger feite, og det er foreldrenes feil uansett. INGEN barn blir trillrunde av sunn mat og aktivitet. 

Anonymous poster hash: 2d4ae...237
Skrevet

Åh, hjelp. Jeg er 174 cm høy og har bmi som overvektig med mine 80 kg, jeg er virkelig god og lubben altså. Tør ikke tenke på hvordan en 11-åring på 95 kg ser ut.. Stakkars barn!

Ingenting vi kan gjøre med det sier faren, for han mener det er genetisk, men de må jo handle enorme mengder mat, usunn mat.

God og lubben? Jeg er 173 og 77 kg, BMI sier overvektig, men jeg er langt ifra lubben. :)

Anonymous poster hash: ab7c1...a6f

Skrevet

God og lubben? Jeg er 173 og 77 kg, BMI sier overvektig, men jeg er langt ifra lubben. :)

Jeg er samme som deg, og jeg er lubben. Vi er forskjellig bygd. Jeg har digre pupper og en del mage. Timeglassfigur ellers. Burde nok gått ned 10 kg minst.

Anonymous poster hash: 2d4ae...237

Skrevet

Ved kva BMI skal grensa gå, meinar du, når det gjeld omsorgsovertaking?

Anonymous poster hash: 8c5b2...b49
Skrevet

Ved grensen fedme bør det bli en granskning.

Uansett. Barnehage, skole, helsestasjon bør slå alarm mye tidligere.

Det også for faktisk å fange de som HAR en sykdom slik at de kan få hjelp tidlig.

Fedme er faktisk en av de største helsetruslene i vår tid og må ikke kimses av.

Anonymous poster hash: 1bbee...848

Skrevet

Vel det er ihvertfall jeg...

I dag tidlig veide jeg 80,1 kg, midjemålet var 94 cm på det smaleste og skremmende 106 cm på det tykkeste rett under navelen, det er helseskadelig overvekt det!

Men man er forskjellig bygd, jeg har tynne armer og ben, liten rumpe og tydelig eplefasong. Om du har timeglassfasong med rundt rumpe og store lår, smal midje og store pupper/brede skuldre ser du garantert mye slankere ut enn meg.

Skrevet

Ikke meg du spurte, men svarer likevel.

Å sette en absolutt grense tror jeg blir vanskelig. Men helsevesenet og skolen bør reagere tidlig når de ser at et barn begynner å bli større enn det burde være. Det er mye lettere å gjøre noe med det før barnet begynner å bli hemmet av sin overvekt.

Foreldre burde etter min mening selv kontakte fagfolk hvis de ser at de ikke har kontroll på barnets vekt.

Hvis foreldre selv ikke tar tak i det så bør helsevesen/bhg/skole trå inn.

Hvis foreldre ikke gjør det de da må for å normalisere barnets vekt, da mener jeg at omsorgsovertaking er på sin plass!

Anonymous poster hash: 48d51...b52

Skrevet

Det sto vel i artikkelen at flere tiltak var prøvd, men foreldrene ville ikke samarbeide. Det er der det ligger, ikke i akkurat hva bmi'en ligger på. Barnet er sykelig overvektig og foreldrene har blitt kontaktet av barnevern og helsemyndigheter for å få hjelp med kosthold og for å få barnet ned i vekt, men de vil ikke ta imot noe hjelp fordi de mener barnet har arvet fedmen fra familien til pappaen... Da er det på tide med strengere tiltak.

Skrevet

Jeg er like høy som deg og 2-3 kg. tyngre og er ikke det jeg vil kalle virkelig god og lubben. En flott sykkelslange rundt magen og muskler i armer og bein. Så det varierer nok litt hvordan en bærer vekta eller hvilket øye som ser.

Skrevet

Ingenting vi kan gjøre med det sier faren, for han mener det er genetisk, men de må jo handle enorme mengder mat, usunn mat.Anonymous poster hash: 7564c...ae6

God og lubben? Jeg er 173 og 77 kg, BMI sier overvektig, men jeg er langt ifra lubben. :)Anonymous poster hash: ab7c1...a6f

Jeg er 172 og 65 kg, og syntes at JEG er lubben :-) trivselsvekt ligger på 60

Anonymous poster hash: a50a4...ac7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...