Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #1 Skrevet 6. juni 2014 Har baby på fire mnd. Det er nå tydelig at hun foretrekker meg, og hun begynner lett å skrike når andre holder henne. Tidligere var hun mer komfortabel med å bli holdt av andre, så vet ikke hvorfor hun reagerer annerledes nå. Men uansett blir min mor så skuffet over at baby ikke vil holdes av henne, og hun mener at det er min "feil" siden baby ikke er sosialisert nok(!). Jeg mener at dette bare er vrøvl, og at en så liten baby bare trenger sin mor (eller far). Vi holder oss riktignok mye hjemme, jeg og baby. Det er fordi babyen ofte blir urolig når vi er ute på noe (mulig det blir for mye stimuli). Men vi treffer andre folk stort sett hver dag, og baby liker å se på og "snakke" med nye folk (så lenge jeg holder henne). Jeg har vel rett i at man ikke trenger å sosialisere babyer?! Det er min første baby, så jeg et jo ingen ekspert. Anonymous poster hash: 28d28...641
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #2 Skrevet 6. juni 2014 Åh, blir gæærn av folk som sier sånt. Må bare prøve å overse alle sånne kommentarer, de kommer i fleng etterhvert. Men det er ganske kjipt å høre sånt....følg din babys ønsker, vil hun ikke ,så vil hun ikke. Kanskje det er mormor sin "feil" ,som ikke har vært nok på besøk?? Det er hvertfall ikke din feil, du er en supermor:) Anonymous poster hash: a9c88...4b8
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #3 Skrevet 6. juni 2014 Vi har latt andre holde henne fra hun var nyfødt, samt prøve å trøste om hun gråter for noe. Hun er nå en trygg og god jente som takler nye folk og nye situasjoner. Merker at mamma og pappa er best, men hun får ikke hysterisk anfall omhun ser andre folk Anonymous poster hash: 60946...680
Mineto Skrevet 6. juni 2014 #4 Skrevet 6. juni 2014 Du tenker og føler helt rett HI. Ingen babyer trenger sosial trening utover den gode kontakten de knytter til sine omsorgspersoner. Det sosiale og behovet for andre barn og mer stimuli kommer sakte nen sikkert etterhvert som barnet blir eldre. Du har altså helt rett; babyer trenger ikke å sosialiseres!
gale damen Skrevet 6. juni 2014 #5 Skrevet 6. juni 2014 Nei, det trenger de ikke. Babyen trenger sine nærmeste omsorgspersoner. Resten kommer etter hvert.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 6. juni 2014 #6 Skrevet 6. juni 2014 Nei, det gjør de nok ikke, men jeg tror ikke det er skadelig heller i riktige doser. Men jeg skjønner godt at bestemor er litt lei seg, så jeg ville gitt henne litt å gå på når det gjelder litt dumme / ikke riktige uttalelser.
Elskerhøsten2014 Skrevet 6. juni 2014 #7 Skrevet 6. juni 2014 Ja veldig viktig,er jo en grunn til at hun er knyttet til deg,siden du ikke gjør nettopp det,min lille har aldri vert sånn,kun mot helt fremmende
catchbaby Skrevet 6. juni 2014 #8 Skrevet 6. juni 2014 Jeg har hørt at de aller fleste babyer får en sånn periode der de kan kjenne seg utrygge og favoriserer dermed gjerne mamma og/eller pappa. (kan bli hysteriske av å bli holdt av andre o.l) Husker ikke hvilken måned det var vanlig i, men det varierer helt sikkert. Kan jo hende det er det som skjer? Fikk hvert fall høre at det normalt gikk over ganske så kjapt. Snakk om et par måneder eller så. Men jeg er ingen ekspert og er som sagt bare noe jeg har hørt. Ellers så synes jeg at baby skal få bestemme. Er hun ukomfortabel så bør hun ikke tvinges. Det blir nok bra til slutt uansett
Kråke Skrevet 6. juni 2014 #9 Skrevet 6. juni 2014 Det at hun foretrekker deg, viser at dere har en god og sunn tilknytning. Det er positivt! At hun er skeptisk til andre nå er en del av utviklingen. Tilknytningen til andre kommer senere. Hadde det på akkurat samme måte her, fikk beskjed om at babyen måtte være oftere hos andre og mindre hos meg fordi hun var så "mammadalt". Men det er altså bare tull. Nå som hun er noen måneder eldre, har hun kjempegod kontakt med besteforeldrene sine. Be moren din smøre seg med tålmodighet et par-tre måneder til.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #10 Skrevet 6. juni 2014 Nei det må de ikke. Dette er grunnleggende psykologi, babyen din er helt normal, og har ingen behov for å sosialiseres med andre... ennå. Anonymous poster hash: 98a83...248
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #11 Skrevet 6. juni 2014 Dette er et helt normalt instinkt! Vanligvis begynner denne fasen ved 7 mnd alder, men noen babyer er tidlig ute. Sånn er det med all utvikling hos barnet. http://www.mammanett.no/barn/grat_6-18 Anonymous poster hash: a60eb...e91
☆☆☆ Skrevet 6. juni 2014 #12 Skrevet 6. juni 2014 Babyen gir beskjed om kva den treng. Om ho vil vere hjå mamma bør den få lov. Har ei slik sjølv. Ho er snart 7 mnd og godtek pappa også, men mamma er best. Andre vil ho ikkje bli holdt av lenger enn nokre minutt i gongen. Har vore slik frå starten av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå