Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #1 Skrevet 6. juni 2014 Praktiske tips som når man driver og slutter men må dra bort. Ikke sikkert offentlige doer er så kult? Bruke bleie på natt? Hva med tørking og håndvask? Uhell når man ikke er hjemme? Og er det ok å tisse ute om vi leker i hagen osv? Bak en busk. Ikke overalt liksom. Eller er det helt feil? Anonymous poster hash: 17bdc...b4f
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #2 Skrevet 6. juni 2014 Det med offentlig toalett kan jeg ikke se hvorfor det skulle være et problem? Ukult? For hvem? 2-3åringen..? Her brukte vi nattbleie en periode etter at hun var tørr på dagtid. Da bleien var tørr på morgenen x antall dager så sluttet vi på natta og. Pleier å ha med skift når vi drar ut av huset. Man vet aldri når de plutselig har et uhell. Klart det er lov å tisse i buskene Men kanskje greit å lære de at de ikke skal tisse overalt ja Anonymous poster hash: 1a039...0c3
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #3 Skrevet 6. juni 2014 Det med offentlig toalett kan jeg ikke se hvorfor det skulle være et problem? Ukult? For hvem? 2-3åringen..? Her brukte vi nattbleie en periode etter at hun var tørr på dagtid. Da bleien var tørr på morgenen x antall dager så sluttet vi på natta og. Pleier å ha med skift når vi drar ut av huset. Man vet aldri når de plutselig har et uhell. Klart det er lov å tisse i buskene Men kanskje greit å lære de at de ikke skal tisse overalt ja Anonymous poster hash: 1a039...0c3 Har hørt noen kollegaer som snakket om at barna deres nektet å bæsje/tisse borte. Og tenkte at offentlige store ekle doer sikkert kunne være skummelt. Ikke vet jeg:) Min har tom bleie på morgenen. Men er vel lurt å være sikker ja. Er litt spent på om han husker sifra da når han må på do. Hvis han ikke gjør det. Hvor lenge prøve før vi setter på bleie igjen og tar en pause? Eller ture på? Knekk i selvtilliten med mye uhell kanskje? Anonymous poster hash: 17bdc...b4f
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #4 Skrevet 6. juni 2014 Du må jo spørre mye i starten om han må på do, ikke forvente at han skal huske det selv. Og seriøst, man tisser ikke i hagen! Æsj. Man går inn på do så sant man kan, for noen griser dere er. Hva mener du, hva med håndvask? De skal vaske seg etter hvert dobesøk så klart, det er jo ikke et spørsmål en gang. Anonymous poster hash: 438e0...5ec
Himmel og hav Skrevet 6. juni 2014 #5 Skrevet 6. juni 2014 Spam slettet Himmel og hav Brukermoderator
Mother Gothel Skrevet 6. juni 2014 #6 Skrevet 6. juni 2014 Du må jo spørre mye i starten om han må på do, ikke forvente at han skal huske det selv. Og seriøst, man tisser ikke i hagen! Æsj. Man går inn på do så sant man kan, for noen griser dere er. Hva mener du, hva med håndvask? De skal vaske seg etter hvert dobesøk så klart, det er jo ikke et spørsmål en gang. Anonymous poster hash: 438e0...5ec Med tanke på hvor mange dyr som tisser i hagen i løpet av et døgn tror jeg ikke litt barnetiss kan skade.. Er jo ikke verre enn å gå bort til en busk eller i utkanten av hagen? Jeg har lært å aldri dra noe sted uten våtservietter. De kommer veldig godt med! Her har vi en rosin og masse jubel som premie etter å ha tisset/nærhet på do. Nå helt i begynnelsen tar jeg henne med på do ca hvert kvarter/halvtime. Prøver å trekke ut tiden etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #7 Skrevet 6. juni 2014 Ikke kjeft på ungene deres den dagen de får kjeft for å pisse på skolens område osv da, siden dere lærer dem at det er helt ok å slenge den ut for å tisse der det passer dem. Er det toalett i nærheten bruker man det. Og hva med håndvask? Æsj. Man må nødvendigvis holde tissen for å styre strålen, det er kvalmt å ikke vaske seg etterpå. Våtservietter er IKKE bra nok, det skal såpe og varmt vann til. Anonymous poster hash: 438e0...5ec
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #8 Skrevet 6. juni 2014 Ikke kjeft på ungene deres den dagen de får kjeft for å pisse på skolens område osv da, siden dere lærer dem at det er helt ok å slenge den ut for å tisse der det passer dem. Er det toalett i nærheten bruker man det. Og hva med håndvask? Æsj. Man må nødvendigvis holde tissen for å styre strålen, det er kvalmt å ikke vaske seg etterpå. Våtservietter er IKKE bra nok, det skal såpe og varmt vann til. Anonymous poster hash: 438e0...5ec Men herregud da! Snakk om å være hysterisk Datteren min tisser selvsagt i skogen når vi er ute på tur, men hun skjønner jo utmerket at dette ikke er noe hun skal gjøre midt i byen/skolegården Og sånn by the way, vi har hytte uten innlagt vann Creeeeeapy Anonymous poster hash: 1a039...0c3
LivetErEnLek Skrevet 6. juni 2014 #9 Skrevet 6. juni 2014 Er igrunn enig i at man tisser på do og ikke ute med mindre man er på tur og ikke kan vente. Jobber i barnehage og vi opplever faktisk en del unger opp i 4-5 års alderen som bare drar ned buksa og tisser der det passer dem. Er jo ikke noe poeng i å lære dem uvaner tenker jeg. Når det er sagt, kan jeg godt la et barn tisse i en grøftekant på vei hjem fra butikken fordi de ikke klarer å holde seg.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #10 Skrevet 6. juni 2014 Er igrunn enig i at man tisser på do og ikke ute med mindre man er på tur og ikke kan vente. Jobber i barnehage og vi opplever faktisk en del unger opp i 4-5 års alderen som bare drar ned buksa og tisser der det passer dem. Er jo ikke noe poeng i å lære dem uvaner tenker jeg. Når det er sagt, kan jeg godt la et barn tisse i en grøftekant på vei hjem fra butikken fordi de ikke klarer å holde seg. Det blir noe helt annet, er det krise er det krise. Man lar ikke være å bruke toalettet av ren latskap var det jeg mente, er doen rett inn døra så hallo, bruk den. Anonymous poster hash: 438e0...5ec
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #11 Skrevet 6. juni 2014 Ikke kjeft på ungene deres den dagen de får kjeft for å pisse på skolens område osv da, siden dere lærer dem at det er helt ok å slenge den ut for å tisse der det passer dem. Er det toalett i nærheten bruker man det. Og hva med håndvask? Æsj. Man må nødvendigvis holde tissen for å styre strålen, det er kvalmt å ikke vaske seg etterpå. Våtservietter er IKKE bra nok, det skal såpe og varmt vann til. Anonymous poster hash: 438e0...5ec Holde tissen? Du lærer ikke gutter til å stå å tisse? Æsj. Anonymous poster hash: 17bdc...b4f
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #12 Skrevet 6. juni 2014 Jøsses, så mange sure kjerringer det var her da! Har ikke noen tips til deg Hi, men lykke til! Anonymous poster hash: aa560...a3a
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #13 Skrevet 6. juni 2014 Ikke kjeft på ungene deres den dagen de får kjeft for å pisse på skolens område osv da, siden dere lærer dem at det er helt ok å slenge den ut for å tisse der det passer dem. Er det toalett i nærheten bruker man det. Og hva med håndvask? Æsj. Man må nødvendigvis holde tissen for å styre strålen, det er kvalmt å ikke vaske seg etterpå. Våtservietter er IKKE bra nok, det skal såpe og varmt vann til. Anonymous poster hash: 438e0...5ec Holde tissen? Du lærer ikke gutter til å stå å tisse? Æsj. Anonymous poster hash: 17bdc...b4f Jeg skulle heller ikke lære gutten å stå for å tisse, men han er ikke dummere enn at han har fått med seg hva de større guttene i barnehagen gjør. Det er heller ikke lett for en gutt å tisse utendørs uten å stå når de tisser. Men skal være sagt at han foretrekker å sitte når han tisser inne, men innimellom synes han det er gøy å stå. Anonymous poster hash: 23706...cf3
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #14 Skrevet 6. juni 2014 Ikke kjeft på ungene deres den dagen de får kjeft for å pisse på skolens område osv da, siden dere lærer dem at det er helt ok å slenge den ut for å tisse der det passer dem. Er det toalett i nærheten bruker man det. Og hva med håndvask? Æsj. Man må nødvendigvis holde tissen for å styre strålen, det er kvalmt å ikke vaske seg etterpå. Våtservietter er IKKE bra nok, det skal såpe og varmt vann til. Anonymous poster hash: 438e0...5ec Holde tissen? Du lærer ikke gutter til å stå å tisse? Æsj. Anonymous poster hash: 17bdc...b4f Har du gutter? Vet du at noen har tiss som peker litt i alle retninger til tider slik at de må styres i riktig retning enten de står eller sitter? Mine sitter forøvrig. Anonymous poster hash: 438e0...5ec
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #15 Skrevet 6. juni 2014 Ikke kjeft på ungene deres den dagen de får kjeft for å pisse på skolens område osv da, siden dere lærer dem at det er helt ok å slenge den ut for å tisse der det passer dem. Er det toalett i nærheten bruker man det. Og hva med håndvask? Æsj. Man må nødvendigvis holde tissen for å styre strålen, det er kvalmt å ikke vaske seg etterpå. Våtservietter er IKKE bra nok, det skal såpe og varmt vann til. Anonymous poster hash: 438e0...5ec Holde tissen? Du lærer ikke gutter til å stå å tisse? Æsj.Anonymous poster hash: 17bdc...b4f Har du gutter? Vet du at noen har tiss som peker litt i alle retninger til tider slik at de må styres i riktig retning enten de står eller sitter? Mine sitter forøvrig. Anonymous poster hash: 438e0...5ec Gutter tisser ikke med ereksjon.. Anonymous poster hash: 17bdc...b4f
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #16 Skrevet 6. juni 2014 Ikke kjeft på ungene deres den dagen de får kjeft for å pisse på skolens område osv da, siden dere lærer dem at det er helt ok å slenge den ut for å tisse der det passer dem. Er det toalett i nærheten bruker man det. Og hva med håndvask? Æsj. Man må nødvendigvis holde tissen for å styre strålen, det er kvalmt å ikke vaske seg etterpå. Våtservietter er IKKE bra nok, det skal såpe og varmt vann til. Anonymous poster hash: 438e0...5ec Holde tissen? Du lærer ikke gutter til å stå å tisse? Æsj.Anonymous poster hash: 17bdc...b4f Har du gutter? Vet du at noen har tiss som peker litt i alle retninger til tider slik at de må styres i riktig retning enten de står eller sitter? Mine sitter forøvrig. Anonymous poster hash: 438e0...5ec Gutter tisser ikke med ereksjon.. Anonymous poster hash: 17bdc...b4f Hjelpes. HAR du gutter? Noen ganger peker de som sagt i alle retninger, og av og til må de holdes på for å ikke sprette opp av trykket. Det sier seg selv. Anonymous poster hash: 438e0...5ec
trollemor86 Skrevet 6. juni 2014 #17 Skrevet 6. juni 2014 Her har det fungert bra med mye drikke noen dager slik at det blir mye tissing. På den måten er det akkurat som om de ser lyset Mine får tisse i hagen om de vil, men bare på et bestemt sted da..
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #18 Skrevet 6. juni 2014 Her var ene ikke tørr om natta så lenge hun hadde bleie, men når vi gjorde et forsøk på å la henne sove uten viste det seg at hun var natttørr lokevel. Hun tissa bare fordi hun hadde bleie på. Så det kan være greit å prøve seg uten nattbleie selv om ikke nattbleia er tørr. Anonymous poster hash: 41070...86e
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #19 Skrevet 7. juni 2014 Ikke kjeft på ungene deres den dagen de får kjeft for å pisse på skolens område osv da, siden dere lærer dem at det er helt ok å slenge den ut for å tisse der det passer dem. Er det toalett i nærheten bruker man det. Og hva med håndvask? Æsj. Man må nødvendigvis holde tissen for å styre strålen, det er kvalmt å ikke vaske seg etterpå. Våtservietter er IKKE bra nok, det skal såpe og varmt vann til. Anonymous poster hash: 438e0...5ec Holde tissen? Du lærer ikke gutter til å stå å tisse? Æsj.Anonymous poster hash: 17bdc...b4f Har du gutter? Vet du at noen har tiss som peker litt i alle retninger til tider slik at de må styres i riktig retning enten de står eller sitter? Mine sitter forøvrig. Anonymous poster hash: 438e0...5ec Gutter tisser ikke med ereksjon..Anonymous poster hash: 17bdc...b4f Hjelpes. HAR du gutter? Noen ganger peker de som sagt i alle retninger, og av og til må de holdes på for å ikke sprette opp av trykket. Det sier seg selv. Anonymous poster hash: 438e0...5ec Har du gutter? Jeg har to pluss mann. Og nei. De må faktisk ikke holde i tissen for å tisse. Hehe... Kanskje du skulle få mannen som kan utstyret stå for tissetreningen? Anonymous poster hash: 17bdc...b4f
❤lille stjerne❤ Skrevet 7. juni 2014 #20 Skrevet 7. juni 2014 Vi bare tok bleien av og lot det stå til. Tisselaken i sofa og sebg of engangskladd i bilstol. Alltid pose og skiftetøy i veska og potte bak i bilen. Og ja, man må få lov å tisse bak busker og trær i en overgangsperiode.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #21 Skrevet 7. juni 2014 Ros MYE hver gang de har klart å gå på potte. Si f.eks til faren etterpå "vet du hva ida klarte?? Hun gikk på potte helt alene". Da blir de så stolte og vil ha den skrøyten igjen... spør ofte om de må på do. Ikke kjeft om det skjer uhell. Ikke ha hastverk. Ikke stress å laglyder som "OOOFFF ELLER AARH" Når barnet må tisse og du har dårlig tid.. gjør pottetrening til en god opplevelse. Lykke til Anonymous poster hash: c4df2...cd7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå