Gå til innhold

Kaker med marshmallow- og sukkerfondant smaker dritt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje de ser pene ut (for de som liker den "stilen"), men hjelper lite når smaken er kraftig forringet av søppelet på toppen. Er det ikke bedre at kakene smaker godt enn at de ser pene ut? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heller at de smake godt enn pene. Bonus om det ser bra ut i tillegg.

for meg er smak et must. Bruker stort sett marsipan. MYE bedre :) 

Anonymous poster hash: cb780...d03
Skrevet

Deg om det. Jeg synes fondant på kaker er godt. Men heldigvis, alle liker ikke det samme.

Skrevet

Jeg plukker av alt griseri på toppen, kan ikke fordra det:)

Anonymous poster hash: 53802...63d
Skrevet

Jeg liker det heller ikke. Prøver å fjerne det så diskret jeg kan.

Anonymous poster hash: 6aff2...6d1
Skrevet

Altså, det er mye som smaker bedre. Men jeg synes da ikke det er vondt.

Skrevet

Syns det er godt jeg, i små mengder.

Heldigvis er vi forskjellige og heldigvis blir vi ikke tvunget til å spise ting vi ikke vil ha.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Smaker grusomt.  Og det verste er at en del konditorier / bakerier har begynt å kalle det hvite søppelet for "Hvit marsipan" og det er jo rett og slett å lure folk.

Skrevet

Enig! Smaker absolutt ikke godt! Men ser jo fint ut da ;)

Anonymous poster hash: 633cd...b2d

Skrevet

Jeg blir skuffa når jeg en sjelden gang er i selskap og trur jeg får servert den lekreste marsipankake så viser det seg og være æsjebæsje fondant :(  

Skrevet

Enig. Er som å putte tyggis på kaka! Men jeg synes det ser fin ut.

Skrevet

Er helt enig med deg, den smaker jo bare sukkerkliss. Barna mine liker den derimot bedre enn de liker marsipan, så på oppstæsja kaker til barneselskap bruker jeg mf. Jeg syns også den er lettere å jobbe med enn marsipan.

Skrevet

Liker ikke marsipan så for meg er det bare topp. Men smaken er som baken ;)

Skrevet

Kanskje de ser pene ut (for de som liker den "stilen"), men hjelper lite når smaken er kraftig forringet av søppelet på toppen. Er det ikke bedre at kakene smaker godt enn at de ser pene ut? 

Enig!

Ser ut som barbiekliss, og smaker sånn jeg innbiller meg barbiebæsj smaker

Skrevet

De gangene jeg har laget og servert kake med sukkerpasta har jeg også sagt at det bare er å plukke av lokket for dem som ikke liker - jeg gjør jo det sjæl 😝 men syns det er enklere å jobbe med enn marsipan, så..

Skrevet

Jeg liker ikke marsipan, men fondant går helt fint. Jeg skjønner bare ikke helt problemet ditt. Det er jo ikke verre enn at du peeler av det lille tynne laget med fondant og spiser resten av kaken? Jeg liker fondant, men tar det alltid bort likevel fordi det blir for søtt oppå kaken med mye. På samme måte spiser jeg aldri marsipanen dersom jeg tar et stykke av marsipankake.

Hvorfor man bruker fondant? Jeg bruker det for å glede barna mine. De elsker at jeg lager kaker som både smaker godt og ser kule ut, og da er marshmellowfondant enkelt å jobbe med :) Under er det et tykt lag med sjokoladefrosting, så det er lett å ta av laget med fondant og bare spise selve kaken (som alltid er en saftig sjokoladekake med god sjokoladekrem/frosting). Nå skal jeg lage angry bird-kake til bursdagen til 7-åringen i morgen, han hadde så lyst på det, så da skal han få det :)

Anonymous poster hash: 9cd3a...64e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...