Gå til innhold

samboeren skal på fest i dag og det er 1 uke til termin!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde du latt han gå? Det er overraskelses fest for bestekompisen som er ferdig utdannet, og han mener det er viktig å gå. Det er forsåvidt ok, men det er ikke snakk om å ikke drikke alkohol der. Der han skal på fest er det to min fra sykehuset å gå. Kan han bli nektet å komme inn dersom han er tydelig beruset? Regner med han klarer å skjerpe seg. Jeg har sagt til han at jeg ikke ønsker å ha han med om han drikker seg beruset, men kan tenke meg han kommer uansett. Har ikke lyst til å dra på føden alene, men hvis han mener det er viktig å drikke i dag, vil jeg ikke ha han med. Syns det er synd og dårlig gjort at han vil ta den sjangsen:-(

Anonymous poster hash: 1f22b...ea5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mange barn har du fra før? Tenker hvis dette er første fødselen å du ikke kjenner tegn til fødsel da mannen reiser, skal det nok litt til at du føder i løpet av natten. Hadde tenkt det var greit å drikke noe, men ikke fra sans og samling. Det er kanskje litt unødvendig så kort tid før termin. Forstår dine følelser, men forstår også mannen din:-)

Anonymous poster hash: 6f3e7...d26

Skrevet

Siden det er så nærme sykehuset ville jeg sagt ok til at han kunne gå. men selvfølgelig null alkohol og helst bare noen timer, ikke hele natta.

jeg regner med at fulle menn blir avvist på føden. De har ikke noe der å gjøre.

Skrevet

En ting er å nyte alkohol annen er å drekka seg drita som en fjortis. Er vel såpass voksen nå og skal bli pappa så han bør vel helst holde seg unna.

1-2 kanskje 3? øl. 

Anonymous poster hash: 17ad0...573
Skrevet

Med mindre du føder på 10 min, så la nå mannfolket gå. Herregud... du kan jo gå 14 dager på overtid? Er han ikke voksen nok til å beherske drikkingen sin, så får du sende han til mor hans på nytt og be hun oppdra han atter en gang!

Og nei... du er ikke mamman han. Skjønner meg ikke på dere kvinnfolk som nekter mannen å hygge seg, selv om fødselen nærmer seg.

Skrevet

Er det tegn til at fødselen er i gang da? Om ikke er det svært lite sannsynlig at du føder i løpet av disse timene. Hadde ikke latt det at mannen ville gå på fest forsure tilværelsen min.

Skrevet

Jeg hadde synes det var helt greit. Lite sannsynlig at du føder nå, og om det skjer kommer han raskt til deg. 

Det går nok bra.

Skrevet

Hadde jeg ikke hatt noen tegn på fødsel hadde jeg latt han dra. Det kan jo i prinsippet gå mange uker til før fødsel er i gang.

Viktig han har med telefon og er tilgjengelig. Tror ikke min mann hadde valgt å drikke men hadde han tatt noen øl hadde jeg ikke sagt noe på det.

Anonymous poster hash: 6cfd3...862

Skrevet

Hvis han trenger å drikke seg dritings hadde han ikke vært sammen med meg i det hele tatt, så den problemstillingen hadde jeg heldigvis sluppet unna. 

Anonymous poster hash: b6c6a...0bc
Skrevet

Hvis du er førstegangs, tar en fødsel normalt en del timer. Ikke noe problem at han drar på fest. Regner med han får liv til å dra på jobb.

Men han bør jo ta ansvar for at han er tilgjengelig om en fødsel skulle starte under festen og også være i form dagen derpå.

Anonymous poster hash: 7f4ef...a37

Skrevet

Vi har et barn fra før, som riktignok kom 6 dager over termin. Min mor og søster har fått sine barn før termin og raske fødsler ligger til familien. Hadde 2 timer fra 3 cm åpning til full åpning med første, men den gang gikk vannet før det skjedde noe som helst, så fikk jo en grei advarsel. Jordmor påpekte at det var fint vi bodde så nærme sykehuset(5 min kjøring) mtp at det gjerne gikk fortere med 2. Men får heller bare ringe han med engang det skjer noe.

Skrevet

Jeg hadde styrtfødsel på nummer 1. Fødte 9 dager før tiden. Nummer 2 kom på kjøkkengulvet hjemme. Er nå gravid med nr.3 og mannen holder seg edru. Skjer det like fort denne gangen også så rekker vi ikke sykehuset og en beruset mann som jordfar er ikke å foretrekke.

Det er snakk om å avstå fra alkohol i noen uker. Det burde de fleste klare.

Anonymous poster hash: 8013e...01e
Skrevet

Med mindre du føder på 10 min, så la nå mannfolket gå. Herregud... du kan jo gå 14 dager på overtid? Er han ikke voksen nok til å beherske drikkingen sin, så får du sende han til mor hans på nytt og be hun oppdra han atter en gang!

Og nei... du er ikke mamman han. Skjønner meg ikke på dere kvinnfolk som nekter mannen å hygge seg, selv om fødselen nærmer seg.

jeg er enig i at han selvsagt skal få gå. Men han kommer til å drikke seg drita, er det som bekymrer meg.

Skrevet

Hadde uten tvil sagt at han kunne gå. Maks 2-3 alkoholenheter, telefonen tett. Men det bør han skjønne selv, det er ikke et godt minne for noen om far kommer ramlende inn på fødestuen etter at barnet er ute.

Skrevet

jeg er enig i at han selvsagt skal få gå. Men han kommer til å drikke seg drita, er det som bekymrer meg.

Smart.... skjønner meg ikke på slike mannfolk heller, som ikke klarer å beherske seg. Ikke gamle gutten dette da? :/

Skrevet

La han dra? Er du mora hans?

Jeg hadde "latt han dra". Dersom du er usikker på om han kommer til å drikke for mye så mind han på at fødsel kan være rundt hjørnet...

Anonymous poster hash: f386b...e12

Skrevet

Smart.... skjønner meg ikke på slike mannfolk heller, som ikke klarer å beherske seg. Ikke gamle gutten dette da? :/
han innbiller seg nå hvertfall selv han ikke er gamle gutten. Han er 27 år

Skrevet

La han dra? Er du mora hans?

Jeg hadde "latt han dra". Dersom du er usikker på om han kommer til å drikke for mye så mind han på at fødsel kan være rundt hjørnet...

Nei, jeg er ikke moren hans, jeg burde Kansje omformulert spm litt annerledes. Selvsagt skal han få gå på fest. Men han har ingen planer om å holde seg i nærheten av edru i kveld. Jeg har sagt jeg ikke vil ha han full med på fødselen, det bare ler han bort. Sist jeg skulle føde måtte jeg hente han på fest 6 dager over termin. Men det er riktignok noen år siden.

Skrevet

Slik var det hos oss, mannen ville ut den kvelden. Jeg ville ikke ta sjansen. Etter en stund med diskusjon og surmuling gikk vi i seng! En time etter starta fødselen 😝 men vet aldri!

Anonymous poster hash: e9ae3...66d

Skrevet

Hehe minner meg om min ex mann. Drakk seg drita mens ungene var små, og ødela søndagen som regel. Legg merke til at jeg skriver EX :D

Skrevet

Vi får håpe han har mange andre gode kvaliteter. Voksne menn som drikker seg drita er ikke spesielt sexy.

Skrevet

Han får ikke komme inn på fødestua hvis han er beruset nei, de ansatte har da virkelig nok med deg om de ikke skal passe på en voksen drittunge i tillegg. 

Anonymous poster hash: b6c6a...0bc
Skrevet

Hva slags mann er dette da?

Forrige gang måtte du hente ham på fest når fødselen startet? Seriøst?

Nei han får virkelig ta seg sammen. Jeg synes ikke du skal kalles for "moren hans" kun fordi du reagerer.

Jeg føler meg tryggere hvis mannen er hos meg den siste tiden, og hvis han går ut, så skal han holde seg edru.

Det er helt ok å "kreve" det. Det er ikke mye å be om!

Anonymous poster hash: 359c7...814
Skrevet

Vi får håpe han har mange andre gode kvaliteter. Voksne menn som drikker seg drita er ikke spesielt sexy.

spesielt ikke på føden ;-)

Skrevet

Synest det er merkelig at kvinner skal bestemme over hva deres menn skal få lov til.

Han er voksen.

Om fødsel skulle starte ring han.

Ta evt taxi eller få noen til å kjøre deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...