Gå til innhold

Betydelig hjerterytmeforstyrrelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg utredes for hjerterytmeforstyrrelse, og selv om kardiologen til nå har beroliget med at det ikke behøver å være noe kjempefarlig, sniktittet jeg over skulderen hans i dag og leste at jeg hadde _betydelig_ hjerterytmeforstyrrelse. Jeg fikk meg ikke til å spørre mer der og da, for det var jo litt pinlig å innrømme sniktittingen, og så ble jeg litt lamslått over ordlyden.

Så nå er jeg kjemperedd og engstelig fram til neste kardiologtime, de tok en del prøver av meg i dag, og er det noen som kan berolige meg litt og som kanskje har erfaring med diagnosen _betydelig_?

Anonymous poster hash: 01bcb...7e8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En kompis av meg har "betydelig" hjerterytmeforstyrrelse. Han har i flere år vært - og er - blant landets absolutt beste innen sin idrett, som er en av verdens tøffeste mtp belastning på kroppen.

Han lever fint med det, selv om han selvfølgelig i perioder merker en del til det. Han har faktisk hatt effekt av akupunktur, det gjorde at han ikke har de mest ekstreme hjerterytmene, og de kommer også sjeldnere, også under konkurranse.

Anonymous poster hash: 52d41...741
Skrevet

Takk for oppløftende svar. Jeg er slett ingen toppidrettsutøver, men likevel godt trent og normalvektig, så jeg får håpe at det ikke er så riv ruskende galt for meg heller.

HI

Skrevet

Betydelig trenger ikke bety så mye mer enn at du har stort antall av hva det nå er, og trenger ikke si noe om alvorlighetsgraden til det du har. Så det er ingen diagnose, mer en kvantitering :)

Anonymous poster hash: 0b6ac...946
Skrevet

Takk for nok et beroligende svar!

Skrevet

Jeg har en rytmeforstyrrelse som er betydelig uten at den er farlig:-) De ville fortalt deg om den var farlig! Men selv om noe slikt kan være ufarlig så kan det er ganske slitsomt og hemmende.

Anonymous poster hash: f64e6...bc1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...