Gå til innhold

Er ikke syke barn vært noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører alle sier "Det er det samme hva det blir bare barnet er friskt". Så klart ønkser man med beste for barnet og at det skal være friskt. MEN man slutter jo ikke å være glad i barna sine bare fordi de "feiler" noe.

Snakker ikke av egen erfaring, men min venninne har et barn, som er hennes øyensten og som hun elsker over alt på jord. Han er en fantastisk gutt. Han har ADHD og er autist. Dermed så faller han utenfor den "bare barnet er friskt" kategorien.

Hater hater hater den setningen. Man elsker barna sine selv om de ikke er friske!!!

Anonymous poster hash: 0652f...ffc
Videoannonse
Annonse
Gjest Julia1984
Skrevet

Verdt heter det.

Jo, syke barn er verdt noe i mine øyne hvertfall

Skrevet

Sorry, dysleksien min kikka inn i farta.

Anonymous poster hash: 0652f...ffc
Skrevet

Ja du sier noe. Kjærligheten til barna har ingen grenser. Selvfølgelig ønsker man seg et friskt barn. Jeg skulle ønske at mitt barn som har trippeldiagnose at hun ikke var syk og slet med sine ting.

Men selv om hun er syk er hun hele verden for meg og mannen min.

Anonymous poster hash: 87b93...e68

Skrevet

Joda, men det er vel legitimt å ønske friske barn likevel..

Ingen eg kjenner ville aktivt valgt barn med funksjonsnedsettelser/sjukdom, det er ikkje dermed sagt at dei ikkje ville blitt glad i barnet om dei fekk eitt.

Skrevet

Jo selvsagt er de det. Men i stedetfor å ønske seg det ene eller det andre kjønnet, så bør man heller ønske seg et friskt barn. Uavhengig om det er jente eller gutt.

Skrevet

Fordi man ønsker friskt barn betyr ikke det at man ikke vil elske det om det ikke er friskt.

Forstår egentlig ikke problemstillingen din?

Tror du at det finnes mennesker som IKKE håper barnet de bærer på er friskt?

Anonymous poster hash: 50b2c...4fe

Skrevet

Man ønsker det beste for barna sine og om det blir født med en skade eller diagnose kan man regne med at det får et tøffere liv enn de fleste samt at det muligens medfører store smerter og angst.

Jeg ønsket meg friske, levende barn, men da vi fikk et barn som var sykt og døde så elsket vi det selvsagt høyere enn himmelen. Det var ingenting mindreverdig med engelen vår, men vi hadde selvsagt ønsket at hn var frisk og fikk leve.

Skrevet

Selvfølgelig ønsker man at barnet sitt er friskt, det er da et helt legitimt ønske.

Har selv et handikappet barn som jeg elsker høyere enn livet selv, men selvfølgelig skulle jeg ønske hun slapp de utfordringene hun har, sykehusbesøkene, alle timene med fysioterapi, hjemmetrening, tøying, hjelpemidler osv. Jeg vet at hun vil få et fullverdig og godt liv selv med sitt fysiske handikapp, hun er intelligent og blid, sosial og flittig, hun kommer til å ta en utdannelse og få en fin jobb. Men likevel skulle jeg jo ønske at hun slapp å ha slike ekstra utfordringer i livet som det et handikapp er.

Jeg har også en sønn med migrene, jeg elsker han selvfølgelig fra topp til tå, men jeg skulle ønske han slapp å ligge på et mørkt rom å kaste opp av smerte når han får anfall.

Det å ønske at barnet er friskt har ikke med mangel på kjærlighet for dem å gjøre altså, da har du misforstått helt.

Anonymous poster hash: d62d7...2da
Skrevet

Selvfølgelig vil man elske barnet uansett.

Men man vil slltid håpe i det lengste at barnet man bærer på er frisk og at det skal slippe ekstra utfordringer i hverdagen.

Anonymous poster hash: bc9ca...a54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...