Gå til innhold

Gjør folk virkelig ikke annet

Anbefalte innlegg

Skrevet

...enn å passe på om andre søker på jobber osv:p ?

Er ufrivillig arbeidsledig, fordi sjefen ikke kunne tilby meg mer jobb etter permisjonen.

Og jeg går nå på dagpenger.

Å være arbeidsledig synes jeg er utrolig lite stas, og jeg er flau over å ha havnet der.

Dermed blir ikke saken noe bedre når folk i nær krets (ikke gode venner)spør og graver i ett sett om jobb. Jeg føler de overvåker meg, og det gjør meg stresset.

Etter et møte med NAV for ikke så lenge siden, gikk vi igjennom jobbloggen. Og jeg fikk skryt for min innsats på jobbsøkerfronten. Di vet jeg gjør mitt beste, og står på.

Likevel kan det se ut som at man ikke skal ha et liv, selv om man går på dagpenger.

For da blir småbarnsmødrene misunnelige:P

Vurderer å legge ut minst mulig om hverdagen min på facebook. Og den kommende ferien kommer til å gå stilt for seg.

De må gjerne rapportere til NAV, for jeg har mitt på det rene;)

Men jeg er likevel skuffet over at de lar min situasjon ødelegge humøret deres.

Hvorfor bry seg??

Anonymous poster hash: 85d4c...5fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen er nysgjerrige, noen misunnelige, noen synes synd på deg osv. Du får ikke ta deg så nær av alle spørsmålene. Som du sier; du har ditt på det rene og du er aktiv jobbsøker :)

Mannen min var arbeidsledig i vår, i 6 måneder. Når han fikk spørsmål om jobbsituasjon av bekjente, begynte han å le litt og sa han var blitt naver ;) Han forklarte jo kort greia, men tok seg ikke så selvhøytidelig. Kanskje du skal prøve det :)

Anonymous poster hash: e7ed9...a4c

Skrevet

Jeg er en sånn en som er fæl til å spørre om slikt, men det er gjerne i sammenheng med at jeg har sett en ledig jobb og jeg vil høre om de fortsatt søker. Har et par venner jeg holder øynene oppe for og dermed ser jeg jo hva som er ledig her og tipser videre. MEN det er ikke for å være slem, det er for å støtte.

Så klart vet jeg at dette kan bli ubehagelig. Samboeren min gikk ledig i lengre tid og folk kom "Jaha, har han ikke fått seg jobb enda" og da svarte jeg "nei" og de fulgte som oftest opp med 2har han ikke søkt på noe da?" og jeg svarer "skal du se kopi av alle søknadene han har endt eller?" da gir de seg.

Men ble ikke bedre selv om han fikk seg jobb, fikk jobb som nattevakt og vi hoppende glade. å da fikk vi bare svar "å, så synn da, det er jo så tungt, han vet ikke hva han går til" og vi svarer "han har prøvd det før og det var ikke noe problem" PLUTSELIG har de ikke noe mer å snakke med oss om, tydeligvis på grunn av det ikke er mer å klage på. :P

Ble litt rotete, men skjønner hvordan du har det. :) lykke til med jobb søkingen

Skrevet

Takk for forståelsen dere:)

Er vel litt blandet dette med andres hensikter.

Hun som snakket ned meg i dag, mente jeg bare kunne ta ditten og datten av ekstravakter (selv om jeg har prøvd, uten hell). Mannen jobber annenhver måned, og er hjemme i permisjon. Så det gjør meg veldig lite attraktiv for potensielle arbeidsgivere. Får bare avslag.

Men skal på et møte hos NAV til høsten igjen:) Og far jeg ikke fått jobb til da, kan det bli aktuelt med en utplassering.

Dette er jeg veldig glad for!

Men det skumle er at jeg kan bli utnyttet av arbeidsgiver, slik at jeg blir billig arbeidskraft(i tillegg til ikke å få noe jobb etter prøvetiden) :/

Jeg må altså jobbe 100% for 7.000,- fra NAV. Og prøvetiden er på 3-6 mnd..

HI

Anonymous poster hash: 85d4c...5fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...