Gå til innhold

Røyking og helseansatte...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen i stad med datteren min, og på veien ut igjen sto den legesekretæren vi hadde snakket med i skranken og tok seg en pause, med en røyk. Rett utenfor inngangen inn til legekontoret. Datteren min påpekte at "hun dama tok seg en sånn røyekpinne", og jeg synes selv det så helt merkelig ut.

Litt usikker på hva jeg synes om det egentlig, enda jeg ikke er spesielt rigid når det kommer til røyking. Burde det ikke i det minste være en form for regel om å ikke stå å røyke midt i glaninga på pasientene til legekontoret?

Hva synes dere?

Anonymous poster hash: e0bb3...16c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun burde røyket et annet sted etter min mening. Men ingen krise...

Anonymous poster hash: e886c...b5b

Skrevet

Veit om fleire i helsevesenet som røykar. Finn det ekstra merkelig at folk som har sett resultatet av langvarig røyking på nært hold mange gongar velger å røyke. Men dei fleste tek røykepausane der dei ikkje blir sett.

Skrevet

Trodde det var forbudt å røyke utenfor inngangen til sykehus og legekontor

Anonymous poster hash: f65ed...d85
Skrevet

Er en uting å røyke uansett om man er helseansatt eller ikke. Hun burde gått et annet sted der hun ikke stod synlig til.

Selv jobber jeg på Ullevål der det er røykeforbud på hele sykehusområdet. Likevel ser jeg daglig flere titalls ansatte og besøkende som røyker og dette provoserer meg veldig. Disse har ingen respekt for regler, seg selv og andre. Det er nesten umulig å kunne bevege seg på sykehusområdet uten å kunne kjenne røykstanken.

Anonymous poster hash: 4e156...8f9

Skrevet

Jeg er så rett frem at jeg pleier å peke på skiltet de som regel står rett ved og spørre om de kan lese. Som regel blir de flaue og går unna. Jeg har også byttet lege fordi jeg ikke orket å gå til en som stinket røyk, og jeg har bedt om å få ei jordmor som ikke lukter dritt når jeg fødte.

Røyk bør man virkelig droppe når man jobber med mennesker, det er så pokkers ekkelt å lukte på at jeg blir kvalm.

Anonymous poster hash: 7580d...fd6
Skrevet

Røyking utenfor offentlige inn/utganger er en uting uansett. Det minste de ansatte kan gjøre er å vise at de respekterer reglene der de jobber. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...