bønni Skrevet 6. juni 2014 #1 Skrevet 6. juni 2014 Hei - noen som har noe tips til behandling: De siste ukene har jeg hatt hodepine nesten hver dag. Ikke så ille at jeg blir satt helt ut av funksjon, men til tider ganske vondt. Jeg pleier egentlig ikke å ha vondt i hodet, så synes det er rart. Lurer på om det kan komme fra rygg og skuldre, jeg tror jeg er dønn stiv og med vonde muskler der. Kan stemme litt med typen hodevondt, uten at jeg skal være for sikker. Blir også svimmel innimellom - kobler også dette til muskelspenninger og at jeg innimellom "glemmer" å puste skikkelig. Hvordan kan jeg få gjort noe med dette? Har lyst til å få massert opp rygg, nakke og skuldre, men har aldri tatt noe massasje før, hva slags steder kontakter jeg? Annet som er lurt? Trening, akupunktur, fysio???
mamma_til_gutt Skrevet 6. juni 2014 #2 Skrevet 6. juni 2014 Tren! Blir mye verre 1-2 uker før det slipper. Anbefales!
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #3 Skrevet 6. juni 2014 Jeg har alltid vært plaget av spenningshodepine og det som hjelper meg mest, er å finne ut hvorfor jeg har mye spenninger å gjøre noe med det. Jeg er alltid helt stiv i skuldre, nakke og rygg, men i perioder er det verre. Noen ganger er det fordi jeg har jobbet for ensformig på jobben, da forsøker jeg å variere og i alle fall sitte riktig og variert på stolen, variere bordhøyden (har heve senkebord) osv. Andre ganger kan det være fordi jeg er anspent om natta, det er vanskeligere å gjøre noe med, men gjør (selvpåfunnede) avslapningsøvelser før jeg sovner osv. I tillegg forsøker jeg å strekke de musklene som er stive. Av behandling har jeg mest tro på manuellterapeuter (om du treffer på en som er flink). Jeg har også forsøkt fysioterapeut, men han bare masserte og skravlet og kom ikke med noen tips til hva jeg kunne gjøre selv, men det kan jo hende at du kan være heldigere med en annen fysioterapeut. Jeg har også vært hos kiropraktor en gang jeg fikk akutt vondt i ryggen, hun knakk opp masse og det var veldig godt, den lille perioden det varte, men musklene rundt var like stive som alltid og de låsningene hun hadde knukket opp, kom tilbake ganske raskt. Hvis du bruker mye pc el på jobb, kan det også være lurt å undersøke om synet kan være årsaken til hodepinen. Anonymous poster hash: c716b...8d1
bønni Skrevet 6. juni 2014 Forfatter #4 Skrevet 6. juni 2014 Hva slags trening da? Jeg tror innerst inne jeg vet at du har rett, har blitt alt for lite tid til trening i det siste, og sikkert mye feil bruk av armer, mage og rygg. Men hvordan gå fram for at det skal blir riktig trening… Burde jeg begynne med yoga?
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #5 Skrevet 6. juni 2014 Gå til en god fysioterapeut og få et skikkelig opplegg for trening. Anonymous poster hash: 5b0f6...daf
mamma_til_gutt Skrevet 6. juni 2014 #6 Skrevet 6. juni 2014 Hva slags trening da? Jeg tror innerst inne jeg vet at du har rett, har blitt alt for lite tid til trening i det siste, og sikkert mye feil bruk av armer, mage og rygg. Men hvordan gå fram for at det skal blir riktig trening… Burde jeg begynne med yoga? Jeg har bare gjort generell trening. Allsidig med god bruk av alle muskler over tid. Tror ikke det spiller så stor rolle utover at du bør finne noe du liker slik at du ikke slutter.
bønni Skrevet 6. juni 2014 Forfatter #7 Skrevet 6. juni 2014 Takk nr 2 også. Jeg jobber mye fysisk, har nok gjort en del tungt rygg- og armarbeid, uten å ha bygd opp nok generell styrke på en stund. Og så gjør jeg mye ubevisste anspenninger der jeg glemmer å puste skikkelig - litt stressa innimellom kanskje. Kanskje en manuellterapeut er noe kontakte. Eller rett og slett en flink personlig trener på et senter.
bønni Skrevet 6. juni 2014 Forfatter #8 Skrevet 6. juni 2014 Ja, det er jo riktig det - det er bare så vanskelig å få noe flyt i treningen for tiden. Men jeg kan jo ikke gå rundt med vondt i hodet hele tiden heller!Jeg har bare gjort generell trening. Allsidig med god bruk av alle muskler over tid. Tror ikke det spiller så stor rolle utover at du bør finne noe du liker slik at du ikke slutter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå