Gå til innhold

hva er minstesatsen til aap?


Anbefalte innlegg

Skrevet

i kroner? Noen som har peiling??



Anonymous poster hash: df5d5...edc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hva som er minstesats, men jeg har utbetalt ca. 8600 kr. hver 14 dag.

 

Anonymous poster hash: d747a...932

Skrevet

Jeg vet ikke hva som er minstesats, men jeg har utbetalt ca. 8600 kr. hver 14 dag.

 

Anonymous poster hash: d747a...932

det må jo være MYE mer enn minstesats hvertfall...

 

hi

 

Anonymous poster hash: df5d5...edc

Skrevet

Jeg tror jeg hadde rundt 10 000 utbetalt i måneden. Det var i 2012.

 

Anonymous poster hash: 222bd...235

Skrevet

Jeg hadde 6500 hver 14. Dag..

 

Anonymous poster hash: f5157...974

Skrevet

Tidligere samboer hadde utbetalt 5600 hver 14.dag

 

Anonymous poster hash: 54013...c89

Skrevet

Minstesatsen er 656,- pr dag (5 dager pr.uke)



Anonymous poster hash: e0238...66e
Skrevet

Minimumsytelsen er 1,97G, men for personer under 26 år er man likevel garantert en minimumsytelse på 2,44 G

 

1G er 85 245 i året (7 103 i måneden). Det settes nytt grunnbeløp hvert år, årets kommer hvert øyeblikk.

     

 



Anonymous poster hash: 7e23c...48d
Skrevet

 

Minimumsytelsen er 1,97G, men for personer under 26 år er man likevel garantert en minimumsytelse på 2,44 G

 

1G er 85 245 i året (7 103 i måneden). Det settes nytt grunnbeløp hvert år, årets kommer hvert øyeblikk.

     

 

 

Anonymous poster hash: 7e23c...48d

 

 

Det er feil.

Det er ikke alle under 26 år som oppfyller kavet til Ung Ufør og dermed får rett til minimum 2,44 G. Det er flere vilkår enn kun alder som i tilfelle skal oppfylles. Ung Ufør handler om å få påvist varig nedsatt arbeidsevne som føge av alvorlig sykdom før fylte 26 år. det handler altså om type diagnose og alvorlighetsgraden av denne. Det betyr også at du kan få stønaden UU etter fylte 26 år derfom den nedsatte arbeidsevnen inntraff før fylte 26 år.

 

Anonymous poster hash: 19178...d29

Skrevet

5500kr per 14. dag er minstesats.

 

Anonymous poster hash: 077ba...8f3

Skrevet

oi.. håper ikke det er så lite som 7000 i mnd :( det ville være utrolig lite for meg.. men får kanskje noe i tillegg for 3 barn?

Skatter man også av denne stønaden? 

 

hi



Anonymous poster hash: df5d5...edc
Skrevet

Jeg får 5800 hver 14. dag inkl barnetillegg.

Har ikke fått ung ufør, selv om jeg ble syk før jeg fylte 26

 

Anonymous poster hash: 74a64...c71

Skrevet

 

oi.. håper ikke det er så lite som 7000 i mnd :( det ville være utrolig lite for meg.. men får kanskje noe i tillegg for 3 barn?

Skatter man også av denne stønaden?

 

hi

 

Anonymous poster hash: df5d5...edc

Det er ikke 7000, det er 5500kr per 14.dag.

Du får barnetrygd i tillegg...

 

Anonymous poster hash: 077ba...8f3

Skrevet

Og man skatter av det ja.

Skrevet

 

oi.. håper ikke det er så lite som 7000 i mnd :( det ville være utrolig lite for meg.. men får kanskje noe i tillegg for 3 barn?

Skatter man også av denne stønaden?

 

hi

 

Anonymous poster hash: df5d5...edc

Det er ikke 7000, det er 5500kr per 14.dag.

Du får barnetrygd i tillegg...

 

Anonymous poster hash: 077ba...8f3

 

Det kommer jo an på skattetrekket ditt. Pr. i dag er 656,- minstesatsen. Det gir en gbruttoutbetaling på 6560,- hver fjortende dag. Så trekkes det jo skatt.

 

 

 

Anonymous poster hash: e0238...66e

Skrevet

Får minste sats- kr 5500 hver 14 dag utbetalt ( etter skatt) jammen ikke hæla i taket å være syk :(

 

Anonymous poster hash: 4eb8e...484

Skrevet

 

oi.. håper ikke det er så lite som 7000 i mnd :( det ville være utrolig lite for meg.. men får kanskje noe i tillegg for 3 barn?

Skatter man også av denne stønaden? 

 

hi

 

Anonymous poster hash: df5d5...edc

 

Barnetillegget er 27 kr pr dag, pr barn. 

 

Anonymous poster hash: 7e23c...48d

Skrevet

 

 

Minimumsytelsen er 1,97G, men for personer under 26 år er man likevel garantert en minimumsytelse på 2,44 G

 

1G er 85 245 i året (7 103 i måneden). Det settes nytt grunnbeløp hvert år, årets kommer hvert øyeblikk.

     

 

 

Anonymous poster hash: 7e23c...48d

 

 

Det er feil.

Det er ikke alle under 26 år som oppfyller kavet til Ung Ufør og dermed får rett til minimum 2,44 G. Det er flere vilkår enn kun alder som i tilfelle skal oppfylles. Ung Ufør handler om å få påvist varig nedsatt arbeidsevne som føge av alvorlig sykdom før fylte 26 år. det handler altså om type diagnose og alvorlighetsgraden av denne. Det betyr også at du kan få stønaden UU etter fylte 26 år derfom den nedsatte arbeidsevnen inntraff før fylte 26 år.

 

Anonymous poster hash: 19178...d29

 

Jeg bare kopierte fagforbundet sin uttalelse om aap jeg... Der står det at man får ung ufør tillegget om man må over på aap før man fyller 26 år.

http://www.fagforbundet.no/forsida/tema/?article_id=49654

 

Men de har kanskje tolket nav feil, man må holde tungen rett i munnen for å forstå trygdesystemet i dette landet, for det er kompliserte greier. 

 

Anonymous poster hash: 7e23c...48d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...