Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #1 Skrevet 6. juni 2014 Det bare slo meg etter å ha lest en avisoverskrift i dag. Amerikanere som er tatt til fange i Afganistan = gissel. Afganere som er tatt til fange av amerikanere = fange. Etter alt som har dukket frem i media den siste tiden er vel behandlingen ganske lik, men så klart Amerkia tar jo ikke gissler det er det bare alle andre som gjør. Anonymous poster hash: 00f53...08e
skjotta Skrevet 6. juni 2014 #2 Skrevet 6. juni 2014 Et gissel brukes som pressmiddel/forhandlingsbrikke/ utpressing. En fange er ikke til salgs.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #3 Skrevet 6. juni 2014 Et gissel er en uskyldig part. en fange kan være uskyldig dømt, men har (oftest) gjort noe ulovlig. Anonymous poster hash: ee18b...e31
skjotta Skrevet 6. juni 2014 #4 Skrevet 6. juni 2014 Et gissel er en uskyldig part. en fange kan være uskyldig dømt, men har (oftest) gjort noe ulovlig. Anonymous poster hash: ee18b...e31 i en krigssituasjon (som det er snakk om her) er dette med uskyldig og ulovlig litt uffent...
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #5 Skrevet 6. juni 2014 Ok, så da forskjellen at de USA kan kalle sine 70000 krigs-fanger for fanger siden de ikke ønsker å ha noe i retur for de? De vil helst at de bare skal bli glemt i det hullet de måtte befinne seg i? Anonymous poster hash: 00f53...08e
sug lut Skrevet 6. juni 2014 #6 Skrevet 6. juni 2014 Et gissel er et forhandlingskort. Ellers kan man jo diskutere definisjonsmakt til kuene kommer hjem. Gutta på skauen - terrorister eller motstandhelter? IRA - frigjøringsbevelgelse eller terrororganisasjon?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå