Gå til innhold

Noen leger her?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Burde man dra til lege om man har slike symptomer? Jeg dovner bort i ben, mister synet, hele ryggen er nummen med kløe og bortdovnet, har dårligere konsentrasjon og hukommelse i tillegg til at føttene mine kiler om dere sjønner, urolige føtter! Trodde dette kunne ha en sammenheng med at jeg står i 8 t på jobb hver dag. Hmm.. Ble litt bekymret. Ikke meningen og okkupere tråden altså!

 

Anonymous poster hash: 5d197...f47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Burde man dra til lege om man har slike symptomer? Jeg dovner bort i ben, mister synet, hele ryggen er nummen med kløe og bortdovnet, har dårligere konsentrasjon og hukommelse i tillegg til at føttene mine kiler om dere sjønner, urolige føtter! Trodde dette kunne ha en sammenheng med at jeg står i 8 t på jobb hver dag. Hmm.. Ble litt bekymret. Ikke meningen og okkupere tråden altså!

 

Anonymous poster hash: 5d197...f47

 

Ja, du bør kontakte lege. Noen kan få slike symptomer pga stress, men det kan også være tegn på alvorligere ting. Det bør i hvert fall undersøkes slik at man kan utelukke alvorligere ting.

 

Anonymous poster hash: e19f9...87c

Skrevet

Tror ikke det er så mange leger som har svart her :P

Skrevet

Tror ikke det er så mange leger som har svart her :P

 

Helt enig ;)

 

Men jeg er i hvert fall helseutdannet og rimelig kvalifisert til å svare ;)

 

Anonymous poster hash: e19f9...87c

Skrevet

Har hatt det sånn i snart to år. Høyre øye som blir redusert i synet, venstre arm som dovner bort, og er i tillegg myesvimmel og ør i hodet. Har vært kjempe redd for MS, og sjekket alt uten funn. Vært på MR av hodet to ganger, vært hos nevrolog og øyelege for å sjekke synsnervebetennelse, samt tatt alt av blodprøver. Ingenting galt. Legen vet ikke hva mer de kan tilb meg, men jeg er fremdeles plaget.....



Anonymous poster hash: 08402...936
Skrevet

Syntes du kan ta deg en tur på sykehuset jeg. Bli innlagt på nevrologisk avdeling. MS er det første som slår meg.

 

Anonymous poster hash: a5526...1ad

Skrevet

Min fetter hadde lignende symptomer, fant ingenting på flere mr. Så tok han eeg (sjekk ang epilepsi)

der fant de svulst på hjernen...



Anonymous poster hash: 7b0f7...93f
Skrevet

 

Har hatt det sånn i snart to år. Høyre øye som blir redusert i synet, venstre arm som dovner bort, og er i tillegg myesvimmel og ør i hodet. Har vært kjempe redd for MS, og sjekket alt uten funn. Vært på MR av hodet to ganger, vært hos nevrolog og øyelege for å sjekke synsnervebetennelse, samt tatt alt av blodprøver. Ingenting galt. Legen vet ikke hva mer de kan tilb meg, men jeg er fremdeles plaget.....

 

Anonymous poster hash: 08402...936

 

 

Få en dyktig kiropraktor til å vurdere nakken din, og muskulatur i nakke og skuldre.

 

Anbefaler deg aller helst en kiropraktor som har spesialisering innen nevrologisk rehabilitering. Det er ikke mange av dem i landet, men Helse i Sentrum i Oslo har i hvert fall en som er en av de dyktigste!

Han har reddet meg og flere andre jeg kjenner :)

 

Anonymous poster hash: e19f9...87c

Skrevet

 

 

Har hatt det sånn i snart to år. Høyre øye som blir redusert i synet, venstre arm som dovner bort, og er i tillegg myesvimmel og ør i hodet. Har vært kjempe redd for MS, og sjekket alt uten funn. Vært på MR av hodet to ganger, vært hos nevrolog og øyelege for å sjekke synsnervebetennelse, samt tatt alt av blodprøver. Ingenting galt. Legen vet ikke hva mer de kan tilb meg, men jeg er fremdeles plaget.....

 

Anonymous poster hash: 08402...936

 

 

Få en dyktig kiropraktor til å vurdere nakken din, og muskulatur i nakke og skuldre.

 

Anbefaler deg aller helst en kiropraktor som har spesialisering innen nevrologisk rehabilitering. Det er ikke mange av dem i landet, men Helse i Sentrum i Oslo har i hvert fall en som er en av de dyktigste!

Han har reddet meg og flere andre jeg kjenner :)

 

Anonymous poster hash: e19f9...87c

 

Takk for tips. Har hatt 6 timer hos kiropraktor på Klinikk for Alle på Majorstuen,  men ikke blitt bedre. Hva slags symptomer hadde du?

 

Anonymous poster hash: 08402...936

Skrevet

Takk for tips. Har hatt 6 timer hos kiropraktor på Klinikk for Alle på Majorstuen,  men ikke blitt bedre. Hva slags symptomer hadde du?

 

Anonymous poster hash: 08402...936

 

 

 

Da anbefaler jeg deg virkelig å gå til Kim L. på Helse i Sentrum! :)

 

Jeg har hatt masse symptomer, alt fra dovning i arm(er), dovning av ene benet, innskrenket syn (som regel på ene siden), svimmelhet, hodepine, kvalme... og en masse mer.

 

Siden du bor i Oslo så er det absolutt verdt å dra til ham. Jeg vet om folk som reiser flere timer én vei for å gå til ham!

 

Anonymous poster hash: e19f9...87c

Skrevet

 

Takk for tips. Har hatt 6 timer hos kiropraktor på Klinikk for Alle på Majorstuen,  men ikke blitt bedre. Hva slags symptomer hadde du?

 

Anonymous poster hash: 08402...936

 

 

 

Da anbefaler jeg deg virkelig å gå til Kim L. på Helse i Sentrum! :)

 

Jeg har hatt masse symptomer, alt fra dovning i arm(er), dovning av ene benet, innskrenket syn (som regel på ene siden), svimmelhet, hodepine, kvalme... og en masse mer.

 

Siden du bor i Oslo så er det absolutt verdt å dra til ham. Jeg vet om folk som reiser flere timer én vei for å gå til ham!

 

Anonymous poster hash: e19f9...87c

 

Det skal jeg definitivt gjøre! Tusen takk! (ikke meningen å kuppe tråden din HI)

 

Anonymous poster hash: 08402...936

Skrevet

Hei,

 

Jeg vil ikke tenkt så mye på at dette muligens er MS, det er jo en veldig alvorlg diagnose, men absolutt ikke noe akutt, eller grunn til øyeblikkelig undersøkelse.

 

Det er mange diagnoser/tilstander det du beskriver kan være, mest sannsynlig ikke noe å bekymre seg over. De fleste som har de symptomene du beskriver har heldigvis ikke noen alvorlig diagnose, og symptomene forsvinner ofte etter en stund.

 

Men, det kan jo være noe alvorlig, derfor skal det undersøkes. Jeg stusser på at du ikke får tilbud om time før om en måned, hadde du vært mn pasient, ville jeg prioritert å undersøke deg ila. en uke. Det er dessverre stor variasjon på hvem som tar telefonen og hvilken praksis legekontoret har. Jeg synes legen din har veldig lang ventetid (om det er pga. Ferie har legen ansvar for å sette inn vikar), hadde jeg vært deg, hadde jeg vurdert å bytte fastlege pga ventetiden, jeg tenker fastlegen din har for mange pasienter på lista si.

 

Jeg synes ikke du trenger å løpe på legevakten med mindre du får veldig forverring eller nye symptomer ila. helgen. Jeg ville forsøkt å kontakte legekontoret igjen på tirsdag, særlig dersom symptomenehar blitt verre. Alle leger/legekontor har akutttimer hver dag.

 

Å ja, jeg er lege :)

 

Anonymous poster hash: 30c46...a23

Skrevet

Hei,

 

Jeg vil ikke tenkt så mye på at dette muligens er MS, det er jo en veldig alvorlg diagnose, men absolutt ikke noe akutt, eller grunn til øyeblikkelig undersøkelse.

 

Det er mange diagnoser/tilstander det du beskriver kan være, mest sannsynlig ikke noe å bekymre seg over. De fleste som har de symptomene du beskriver har heldigvis ikke noen alvorlig diagnose, og symptomene forsvinner ofte etter en stund.

 

Men, det kan jo være noe alvorlig, derfor skal det undersøkes. Jeg stusser på at du ikke får tilbud om time før om en måned, hadde du vært mn pasient, ville jeg prioritert å undersøke deg ila. en uke. Det er dessverre stor variasjon på hvem som tar telefonen og hvilken praksis legekontoret har. Jeg synes legen din har veldig lang ventetid (om det er pga. Ferie har legen ansvar for å sette inn vikar), hadde jeg vært deg, hadde jeg vurdert å bytte fastlege pga ventetiden, jeg tenker fastlegen din har for mange pasienter på lista si.

 

Jeg synes ikke du trenger å løpe på legevakten med mindre du får veldig forverring eller nye symptomer ila. helgen. Jeg ville forsøkt å kontakte legekontoret igjen på tirsdag, særlig dersom symptomenehar blitt verre. Alle leger/legekontor har akutttimer hver dag.

 

Å ja, jeg er lege :)

 

Anonymous poster hash: 30c46...a23

Tusen takk for svar.

Armen er bort dovnet men synet normalt foreløpig.

Skal dra på legevakta om det blir for ille.

Foreløpig tar jeg det med ro :-)

Skal ringe legen på tirsdag å er det ikke noe ledig da så skal jeg ha time til en av de andre.

Dette finner jeg meg ikke i, jeg er 29år å skal ikke være slik i kroppen da?

 

 

Anonymous poster hash: 28a97...7aa

Skrevet

Hei,

 

Jeg vil ikke tenkt så mye på at dette muligens er MS, det er jo en veldig alvorlg diagnose, men absolutt ikke noe akutt, eller grunn til øyeblikkelig undersøkelse.

 

Det er mange diagnoser/tilstander det du beskriver kan være, mest sannsynlig ikke noe å bekymre seg over. De fleste som har de symptomene du beskriver har heldigvis ikke noen alvorlig diagnose, og symptomene forsvinner ofte etter en stund.

 

Men, det kan jo være noe alvorlig, derfor skal det undersøkes. Jeg stusser på at du ikke får tilbud om time før om en måned, hadde du vært mn pasient, ville jeg prioritert å undersøke deg ila. en uke. Det er dessverre stor variasjon på hvem som tar telefonen og hvilken praksis legekontoret har. Jeg synes legen din har veldig lang ventetid (om det er pga. Ferie har legen ansvar for å sette inn vikar), hadde jeg vært deg, hadde jeg vurdert å bytte fastlege pga ventetiden, jeg tenker fastlegen din har for mange pasienter på lista si.

 

Jeg synes ikke du trenger å løpe på legevakten med mindre du får veldig forverring eller nye symptomer ila. helgen. Jeg ville forsøkt å kontakte legekontoret igjen på tirsdag, særlig dersom symptomenehar blitt verre. Alle leger/legekontor har akutttimer hver dag.

 

Å ja, jeg er lege :)

 

Anonymous poster hash: 30c46...a23

Tusen takk for svar.

Armen er bort dovnet men synet normalt foreløpig.

Skal dra på legevakta om det blir for ille.

Foreløpig tar jeg det med ro :-)

Skal ringe legen på tirsdag å er det ikke noe ledig da så skal jeg ha time til en av de andre.

Dette finner jeg meg ikke i, jeg er 29år å skal ikke være slik i kroppen da?

 

 

Anonymous poster hash: 28a97...7aa

Skrevet

Jeg leste symptomene dine en tang til, og du skriver ingenting om hvor lenge du har hatt disse symptomene! Hvis du har lagt det fram slik for sekretærene forstår jeg at du ikke får akuttime, de høres ut som symptomer du har hatt en stund.

 

Men jeg skjønner at du blir engstelig, men absolutt ingen grunn til å dra på legevakten nå.

 

Synes også det er veldig dumt at det er så mange som kommer med en mulig alvorlig diagnose ut i fra noen få uspesifikke symptomer, det blir litt som å si at alle som har hodepine bør ta ct for det kan jo bære svulst!!!

 

Hilsn legen som svarte over her!

 

Anonymous poster hash: 30c46...a23

Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Tror ikke det er så mange leger som har svart her :P

Iallefall 1!

Skrevet

Hei,

Jeg vil ikke tenkt så mye på at dette muligens er MS, det er jo en veldig alvorlg diagnose, men absolutt ikke noe akutt, eller grunn til øyeblikkelig undersøkelse.

Det er mange diagnoser/tilstander det du beskriver kan være, mest sannsynlig ikke noe å bekymre seg over. De fleste som har de symptomene du beskriver har heldigvis ikke noen alvorlig diagnose, og symptomene forsvinner ofte etter en stund.

Men, det kan jo være noe alvorlig, derfor skal det undersøkes. Jeg stusser på at du ikke får tilbud om time før om en måned, hadde du vært mn pasient, ville jeg prioritert å undersøke deg ila. en uke. Det er dessverre stor variasjon på hvem som tar telefonen og hvilken praksis legekontoret har. Jeg synes legen din har veldig lang ventetid (om det er pga. Ferie har legen ansvar for å sette inn vikar), hadde jeg vært deg, hadde jeg vurdert å bytte fastlege pga ventetiden, jeg tenker fastlegen din har for mange pasienter på lista si.

Jeg synes ikke du trenger å løpe på legevakten med mindre du får veldig forverring eller nye symptomer ila. helgen. Jeg ville forsøkt å kontakte legekontoret igjen på tirsdag, særlig dersom symptomenehar blitt verre. Alle leger/legekontor har akutttimer hver dag.

Å ja, jeg er lege :)Anonymous poster hash: 30c46...a23

Det er ikke uvanlig at man kan ha opptil 3-4 uker ventetid hos fastlege i disse tider, det er nemlig ferie for enkelte de nærmeste ukene, og de setter ikke inn vikarer nødvendigvis. Derfor synes jeg det er drøyt at du anbefaler en pas å bytte lege utfra den lille infoen du får her.

 

Forøvrig, nytilkommede synsforstyrrelser hos unge mennesker kombinert med dysestesier bør tas alvorlig og kan være akutt. Slike symptomer skal vurderes snarlig for å vurdere indikasjon for innleggelse/utredning i spesialisthelsetjenesten.

 

Hilsen sykehuslegen (tidligere fastlege)

 

Anonymous poster hash: a0884...fec

Skrevet

Jeg leste symptomene dine en tang til, og du skriver ingenting om hvor lenge du har hatt disse symptomene! Hvis du har lagt det fram slik for sekretærene forstår jeg at du ikke får akuttime, de høres ut som symptomer du har hatt en stund.

 

Men jeg skjønner at du blir engstelig, men absolutt ingen grunn til å dra på legevakten nå.

 

Synes også det er veldig dumt at det er så mange som kommer med en mulig alvorlig diagnose ut i fra noen få uspesifikke symptomer, det blir litt som å si at alle som har hodepine bør ta ct for det kan jo bære svulst!!!

 

Hilsn legen som svarte over her!

 

Anonymous poster hash: 30c46...a23

Har hatt det på og av i ett år men aldri så ille som nå.

 

Anonymous poster hash: 28a97...7aa

Skrevet

Det eneste som får fart på legesekretærene er å si at du stiller de ansvarlig hvis det skjer deg noe. Da vil du garantert få time på dagen :) alla legekontor har ØH timer hver dag.

 

Anonymous poster hash: 1acfd...bee

Skrevet

 

Hei,

Jeg vil ikke tenkt så mye på at dette muligens er MS, det er jo en veldig alvorlg diagnose, men absolutt ikke noe akutt, eller grunn til øyeblikkelig undersøkelse.

Det er mange diagnoser/tilstander det du beskriver kan være, mest sannsynlig ikke noe å bekymre seg over. De fleste som har de symptomene du beskriver har heldigvis ikke noen alvorlig diagnose, og symptomene forsvinner ofte etter en stund.

Men, det kan jo være noe alvorlig, derfor skal det undersøkes. Jeg stusser på at du ikke får tilbud om time før om en måned, hadde du vært mn pasient, ville jeg prioritert å undersøke deg ila. en uke. Det er dessverre stor variasjon på hvem som tar telefonen og hvilken praksis legekontoret har. Jeg synes legen din har veldig lang ventetid (om det er pga. Ferie har legen ansvar for å sette inn vikar), hadde jeg vært deg, hadde jeg vurdert å bytte fastlege pga ventetiden, jeg tenker fastlegen din har for mange pasienter på lista si.

Jeg synes ikke du trenger å løpe på legevakten med mindre du får veldig forverring eller nye symptomer ila. helgen. Jeg ville forsøkt å kontakte legekontoret igjen på tirsdag, særlig dersom symptomenehar blitt verre. Alle leger/legekontor har akutttimer hver dag.

Å ja, jeg er lege :)Anonymous poster hash: 30c46...a23

Det er ikke uvanlig at man kan ha opptil 3-4 uker ventetid hos fastlege i disse tider, det er nemlig ferie for enkelte de nærmeste ukene, og de setter ikke inn vikarer nødvendigvis. Derfor synes jeg det er drøyt at du anbefaler en pas å bytte lege utfra den lille infoen du får her.

 

Forøvrig, nytilkommede synsforstyrrelser hos unge mennesker kombinert med dysestesier bør tas alvorlig og kan være akutt. Slike symptomer skal vurderes snarlig for å vurdere indikasjon for innleggelse/utredning i spesialisthelsetjenesten.

 

Hilsen sykehuslegen (tidligere fastlege)

 

Anonymous poster hash: a0884...fec

Jeg har ikke anbefalt å bytte lege, men ville vurdert det. Jeg mener at de som har fire ukers ventetid kanskje har for mange på lista si, Man skal sette inn vikar ved ferie, man kan ikke velge å ikke gjøre det. Pasientene skal ikke lide for at legen har ferie.

 

Jeg er enig i at slike symptomer skal tas alvorlig, men om de har vært til stede i et år ser jeg ikke grunn til å gi akuttime, men jeg ville nok selv valgt å sett pasienten ila en uke om jeg hadde blitt spurt. Jeg lan forstå vurderingen til sekretærene, selv om jeg ikke ville vurdert det helt slik selv

 

Hilsen fastlegen

 

Anonymous poster hash: 30c46...a23

Skrevet

Det eneste som får fart på legesekretærene er å si at du stiller de ansvarlig hvis det skjer deg noe. Da vil du garantert få time på dagen :) alla legekontor har ØH timer hver dag.

 

Anonymous poster hash: 1acfd...bee

Synes det er dumt å prøve å få time på den måten, akutte tilfeller tas i værste fall hos legevakten.

 

50% av øhjelpstimene er ikke øhjelp er min erfaring!

 

Hilsen tidligere fastlege

 

Anonymous poster hash: 30c46...a23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...