Gå til innhold

Eksamen siste året på vgs, yrkesfag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg snart ferdig med dette året på helsefag, skal ut i lære til høsten. Hva er sjansen for å komme opp i muntlig eksamen når man ikke kom opp i skriftlig? Er livredd for å komme opp i muntlig.. Føler liksom det er litt større sjanse å komme opp i muntlig siden vi slapp skriftlig. Er jeg nesten garantert muntlig eksamen nå? Grøss... 

Anonymous poster hash: 293b2...b4e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kom opp i norsk muntlig, ingenting skriftlig. Så er mye mulig ja! :P

Skrevet

20% av elevene på yrkesfag skal opp i skriftlig eller muntlig. Så det er ikke så veldig mange som kommer opp.

Men noen er det jo alltid!

Anonymous poster hash: 59f8e...b70
Skrevet

Sjansen for at du kommer opp er ganske stor om du ikke kom opp i skriftlig. Men slapp av, muntlig for elever på yrkesfag er svært tilpasset forutsetningene til elevene og det blir tatt mange hensyn. Faglæreren vet vel at du er nervøs, og vil kunne geleide deg smertefritt gjennom. Sensorene er også ganske så ofte erfarne med muntlig på yrkesfag, og vet hvordan de skal gjøre denne opplevelsen til en fin opplevelse for elevene.

Senk skuldrene og la det stå til. :)

Anonymous poster hash: c8d50...831
Skrevet

Å komme opp muntlig på vg2 y-fag er piece of cake. Faglæreren din er jo eksaminator, og den som har laget oppgavene. Ergo: oppgavene tar utgangspunkt i det som er gjennomgått.

Anonymous poster hash: 8e237...895

Skrevet

Er ikke stoffet jeg er redd for, er det å ha muntlige presentasjoner... 

Takk for svar alle sammen, får vel begynne å forberede meg mentalt til muntlig. HI 

Anonymous poster hash: 293b2...b4e
Skrevet

Det er en ganske liten sjanse. 20% av alle elevene på YF skal opp i eksamen i fellesfagene, og disse fordeles normalt sett med ca 10% på VG1 og 10% på VG2. Av disse 10% på VG2, vil ca 5% være skriftlig. Det er altså i utgangspunktet bare 5% av alle elevene som kan bli trukket ut til muntlig eksamen, så med mindre du går på en veldig liten skole er risikoen liten. Likevel kan du jo selvsagt være uheldig.

Hilsen lærer på VGS som nettopp hadde oppe et parti i skriftlig.

Anonymous poster hash: 695c6...378
Skrevet

Jeg var oppe i både sktiftlig og muntlig siste året på videregående. Maks uflaks :P

Anonymous poster hash: fbc29...41d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...