Gå til innhold

Andregangsintervju; noen med erfaring eller tips til ei nervøs ei?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er blitt kalt inn til andregangsintervju. Har søkt på stilling som butikksjef.
Vil virkelig ha denne jobben, og jeg kjenner at jeg er så nervøs at fy! 

Det jeg lurer på er selvsagt hva som skjer på andregangsintervju? 
Er det mye "strengere" (hvis jeg kan si det slik) enn det første intervjuet? 
Jeg hadde det første intervjuet med én mann fra bedriften, og på andregangsintervjuet skal det være samme mann tilstede i tillegg til én til.

Jeg har fått tilbud om å reise ned til Oslo for å ha dette intervjuet der, samt besøke en av de nyeste butikkene som nettopp har åpnet der. 
Er det da slik at jeg blir testet eller lignende i den butikken? Er det vanlig at man skal å besøke en butikk under intervju-runden, uten at det ligger mer bak?:P
Sikkert dumme spørsmål, men men..

har hørt flere historier hvor søkere måtte gjøre mye på andregangsintervjuet, nesten som en konkurranse, samt fått mange lurespørsmål.

 



Anonymous poster hash: a2c2c...c76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

andregangsintervju pleier å være mindre formellt, de ønsker oftest å vise enda mer av hva de driver med, og ønsker ofte dine synspukter og prøver å se at du passer inn. ofte er du eneste kandidat, og dersom de syns at gjennomgangen er som de ønsker kan du bli tilbudt jobben. andre ganger er det for å se mer av personligheten, men det viser at du er en reell kandidat og de vil vite mer om deg. Lykke til, vær deg selv og senk skuldrene. dette går nok bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI

Nå ble jeg innbilsk over svaret du ga over her, for det høres ut som det bare er jeg som får gå videre:p
Er sikkert ikke det, men er lov å håpe ;)

Noen som vet om lønn feks, og hva burde jeg minst kreve som minstelønn? Butikksjefer tjener jo ikke fett akkurat. 
Når de spør om lønn, vil jeg helst ikke dumme meg helt ut ved å sikte for lavt eller høyt



Anonymous poster hash: a2c2c...c76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen flere med erfaring, gjerne fra butikkyrket?

 

Anonymous poster hash: a2c2c...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønn kommer an på alder og om du har jobbet med dette før.

 

Mitt andregangsintervju innebar bl.a en prøve der jeg ble vist rundt i butikken og plutselig bedt om å ekspedere noen kunder. Måtte gjennom et par andre ting og.. Veldig gøy, og jeg fikk jobben.



Anonymous poster hash: 9af6b...e4a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi

 

Kan du fortelle mer om de andre tingene du måtte gjøre?

Er akkurat det jeg gruer meg for; at jeg må ekspedere kunder eller lignende butikkarbeid. Og det er ikke fordi jeg ikke er god i det, men fordi jeg kjenner jo ikke butikken, hvor varene er, kampanjer, og kjenner ikke til kassesystemet der engang....åå gud

 

Anonymous poster hash: a2c2c...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det varierer veldig fra sted til sted og avhengig av arbeidsplass. Noen ganger er 2.gangsintervju mer utfordrende enn 1.gangs, andre ganger mer. Det er jo gjerne færre kandidater på 2.gangsintervjuet, så det blir billigere totalt sett å ha de utfordrende tingene der. 

 

Så du må nesten vente og se :)



Anonymous poster hash: f831f...933
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jo ikke ute etter om du kan kassesystemet, tipper de vil se kommunikasjon mellom deg og kunde, og lurer du på noe er det jo bare å spørre. Nå kjente jeg en del av varene og konseptet fra før av siden jeg hadde lest meg opp på forhånd, sjekket nettbutikken osv, så det var ikke vanskelig å selge noe. Det meste er merket slik at man kan plukke opp noe i en fart å sjekke fakta under, sko er ofte merket med om de er skinn eller syntet osv. Hvis du har butikkerfaring er det null stress, bare ha troa:)

 

Anonymous poster hash: 9af6b...e4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min ble innkalt til andregangsintervju. Etter en kort uformell samtale ble det klart at han var eneste kandidat og ble tilbudt jobb. Intervju nr. 2 var sikkert bare en siste sjekk på at de hadde funnet rett kandidat. Dette var ikke noe nærheten av den typen stilling du har søkt på, men likevel..

 

Lykke til  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi

 

Jeg tviler på at jeg er den eneste til 2.gangsintervju.

 

Men takk for svar! :)

 

Nien flere erfaringer og råd?

 

Anonymous poster hash: a2c2c...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smil og vær glad, gjør ditt beste og vær deg selv så langt du kan :) Mer kan ingen forvente. Ingen kan være 100% forberedt på et jobbintervju. Når er intervjuet?

 

Lykke, lykke til!



Anonymous poster hash: 093a3...3ad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi

 

Jobbintervjuet er om 2 uker..

Er så nervøs for at jeg ikke er "nok", og at de har kalt meg videre bare for å "fylle opp" kandidater til 2. Interjvuet. Hehe.

 

Også lurer jeg fælt på hvilke lurespørsmål jwg kan få, slike brain caser

 

Anonymous poster hash: a2c2c...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi

 

Må jeg ha med attester, referanser, kopi av cv og søknad på intervjuet?

 

Jeg har enda ikke fortalt min nåværende sjef at jeg har tenkt å slutte, og er ganske sikker på at han ikke kommer til å like det..

 

Men er så mye rot med lønn og utnytting av ansatte der jeg jobber nå at jeg ikke klarer mer! Er bare redd for at sjefen min gir meg en dårlug referanse på pur faen..

 

Anonymous poster hash: a2c2c...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt med en perm med CV, attester, søknad, osv på intervjuet, gjerne ferdig kopiert og med ei ekstra plastmappe. Trenger du det er det supert, trenger du det ikke har du det klart til senere og slipper å være engstelig for at du trenger det ;)

 

Når jeg har jobbet med ansettelser pleier vi å spørre om referanser, og da vil vi gjerne ha en nåværende eller tidligere sjef. Vi spør ofte om nåværende sjef vet at de søker jobben, og eventuelt kort om hvorfor ikke. Vi har jo forståelse for at ikke alle ønsker å si alt til alle :)



Anonymous poster hash: f831f...933
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi

 

Cv skal jeg ta kopi av.

Når det gjelder attester har jeg faktisk ingen nå :o

Min nåværende sjef vet ikke at jeg skal slutte, og han er den eneste som kan gi meg attest relevant til denne stillingen.

 

Det jeg gruer mest til er ikke selve intervjuet, men hva jeg evt må gjøre i butikken vi skal besøke..og hvilke lurespørsmål som kan komme

 

Anonymous poster hash: a2c2c...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vil jo ikke gi deg "lurespørsmål"! Tviler på at det er i noens interesse å sette deg helt ut ved å gi deg urimelige spørsmål/oppgaver som du vil ha store problemer med å løse. I så fall er det en useriøs bedrift. De vil se det beste i deg, og da er det ingen god taktikk å sette deg helt ut av spill. 

 

Det gikk tydeligvis bra første gang, det blir sannsynligvis ikke noe verre nå. Hvis du får et spørsmål du ikke kan besvare på stående fot kan det være lurt å tenke litt høyt, så kommer det nok til deg.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi

 

Intervjuet ble utsatt pga vansker med flybillett, og jeg fikk ikke det endelige svaret på det før dagen før avreise.

Elendig...har de ingen respekt for jobbsøkerne?!

I tillegg sa de at vi skulle avtale et nytt intervju, men jeg har ikke hørt noe på en uke..

 

Hvis jeg var uaktuell for stillingen og de hadde funnet noen bedre, så ville de vel ha sagt det, og ikke fortalt meg at de skal utsette intervjuet??

 

Men samtidig; hvis de var interessert i meg så ville de vel vist mer respekt, og gitt beskjed når de sier de skal det?!

 

Anonymous poster hash: a2c2c...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...