Gå til innhold

Har noen vært igjennom IVF?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi prøvde å få barn på egenhånd lenge, og så snart vi fikk mulighet til å prøve IVF hoppet vi på, og det med et vellykket førsteforsøk  :yvonne: 

Problemet er at jeg har fortalt det til noen få, men jeg får ikke snakket skikkelig ut om det hele. Jeg føler ikke at jeg kan mase ut om alt, og jeg får jo ikke den forståelsen fra noen som ikke har vært igjennom det samme selv. Jeg er veldig åpen om det med de få som vet det, men de har aldri spurt noe særlig, og da synes jeg det er vanskelig å snakke om. Særlig nå, nå er liksom alt det glemt ettersom jeg har termin i dag..... :bond:

Vi er suuuuuuuuuperheldig som har fått et vellykket forsøk, men det hadde jaggu vært godt å snakke med noen som vet hva dette faktisk innebærer....

Anonymous poster hash: 1ff5f...6e2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet :klemmer:

Gratulerer med mirakelet !!

Mitt er 9 år og sitter å tegner i sengen akkurat no !!

"Made in St. Olav Hospital" :fnise:

Anonymous poster hash: e92f0...705
Skrevet

Jepp! En ivf sønn på 5 år, og ivf tvillinger på 20 mnd. :)

Anonymous poster hash: 58b43...b53

Skrevet

To jenter med IVF!

Anonymous poster hash: 0cfe7...d7e

Skrevet (endret)

Hei å nå ble jeg glad, endelig noen nye innlegg ang ivf !   :D   

Jeg og min samboer prøvde i nesten  4 år, var på dobbel pergo kur  (hormoner)  uten hell, så ble det etter litt til at vi skulle prøve prøverørs ved Telemark sykehus.. Litt gøy at det ble der, for jeg ble født på det sykehuset og bor nå på Sørlandet.    

Vi fikk jo beskjed en del ganger der oppe at det pleier ikke å gå på første forsøk, men jaggu gjorde det det !  Å nå venter vi en eller ei i Desember :D

Vet hvordan du føler det med forståelse, er liksom ingen jeg kjenner som har vært gjennom dette, så  er litt alene om hvordan det har vært både psykisk og fysisk..

Legg meg gjerne til som venn eller skriv til meg på pm hvis du vil snakke mer :)

Endret av lykkeliiten
Skrevet

Fortell det til flere da vel

Anonymous poster hash: f61c0...a3b

Skrevet

Jepp! Har et IVF barn født i 2013, og satte inn to embryoer på tirsdag 😊

Anonymous poster hash: 207b2...bf2

Skrevet

Det er kanskje ikke alle som tenker på hvordan et barn blir til? Jeg har selv IVF-barn og alt var spennende i starten. Etter som graviditeten gikk, barnet ble forløst og nå er 3 år så tenker jeg sjelden på at jeg har et barn som er tint i frysa på St.Olav

Skrevet

Ja :) vi hadde vært første forsøk i mars . Og nå er jeg straks i uke 14 . Tenk å være så heldig å treffe på første forsøk ❤️

Anonymous poster hash: d7fd2...7d4

Skrevet

Eldste er spesialbestilt, yngste er heimelaga :)

Skrevet

Har tvillinger som etter IVF, ble gravid på første forsøk.

Men jeg har overhodet ingen interesse av og springe rundt å fortelle det, ikke videre interesert i å vite hvordan andre ble gravide heller.

Anonymous poster hash: f5daf...09f

Skrevet

Jeg sto i kø for IVF men vi fikk til til slutt!

Først en enkel pergokur i høst som ikke ga eggløsning... Byttet gynekolog og den nye ga meg beskjed om å gående et par kilo (fra 60kg) og dobbel kur pergotime. Gikk ned fire kilo, og den doble kuren ga meg eggløsning <3 Så tok vi en måned i mellom, og jeg dro og tok røntgen med kontrastvæske av eggstokkene i neste doble pergotimeforsøk, og den syklusen ble jeg jammen gravid :) Ble altså gravid andre gangen jeg faktisk hadde eggløsning (etter halvannet år venting på eggløsning), så føler meg kjempeheldig!

Tenker masse på dere som får gjennom IVF for var mentalt forberedt på det selv. Sender alle en god klem :)

Skrevet

Så heldige dere er som har fått flere. Vi fikk en icsi prinsesse på 2dre forsøk, hadde så 3 fryseforsøk, som ente i ma og ia. Så la jeg på meg og fikk ikke prøverørsforsøk. Og vekta forble høy, til tross for iherdige forsøk, og metforminbehandlinger osv. Fikk GBP til slutt. men nå er jeg 38 år, og datteren er 9, og føler jeg at det er for seint. Orker ikke prøverørskarusellen en gang til....

Trist, skulle så gjerne hatt søsken.

Anonymous poster hash: e92f0...705
Skrevet

Kom inn på assistert befruktning forumet vårt her inne. Der er vi mange damer som har god erfaring. Innlegget ditt forsvinner litt i mengden her inne på anonym:-) du kan forresten være anonym der inne også.

Anonymous poster hash: bb489...d5d

Skrevet

Hei!

Jeg er 17+3 med vårt første IVF barn :-) lyktes endelig på tredje ferskforsøket :-)

Her har vi vært ærlige med de rundt oss siden dag en, og det er veldig godt :-) masse støtte, ikke noe forventningspress, masse forståelse, og en enorm glede når vi endelig lykkes :-)

Skrevet

Gratulerer, HI! Det er fantastisk. :-)

Jeg har to ICSI-barn på 5 og 7. Tenker sjelden på hvordan de ble til lenger, men husker at jeg hadde stort behov for å prate om det da jeg sto midt oppe i det. Skjønner deg med andre ord godt.

Anbefaler deg forumet til Ønskebarn. Fantastiske jenter som man kan prate hull i hodet på uten å gå lei. ;-)

Anonymous poster hash: 6d60f...9a9

Skrevet

Ved siden av meg ligger det to små mirakler på 4 måneder <3 de blei til ved Telemark fertilitetsklinikk. Vi var igjennom tre runder med pergo m/inseminasjon, 2 fryseforsøk og 3 ferskforsøk, før vi endelig lykkes mai 2013. Tvillingene kom til verden 18 januar 2014, og de er verdt hver nedtur. Prøvetiden og tøffe forsøk blei glemt da jeg fikk de to miraklene i armene for første gang. Vi har en eskimo i frysa på klinikken, men foreløpig koser vi oss med de to vi har så får vi se hva som skjer i fremtiden. Vi fortalte kun om dette til noen få, men etter første negative ivf fortalte vi det til familiene våres, trang litt støtte...

Skrevet

Hei å nå ble jeg glad, endelig noen nye innlegg ang ivf !   :D   

Jeg og min samboer prøvde i nesten  4 år, var på dobbel pergo kur  (hormoner)  uten hell, så ble det etter litt til at vi skulle prøve prøverørs ved Telemark sykehus.. Litt gøy at det ble der, for jeg ble født på det sykehuset og bor nå på Sørlandet.    

Vi fikk jo beskjed en del ganger der oppe at det pleier ikke å gå på første forsøk, men jaggu gjorde det det !  Å nå venter vi en eller ei i Desember :D

Vet hvordan du føler det med forståelse, er liksom ingen jeg kjenner som har vært gjennom dette, så  er litt alene om hvordan det har vært både psykisk og fysisk..

Legg meg gjerne til som venn eller skriv til meg på pm hvis du vil snakke mer :)

Jepp! Har et IVF barn født i 2013, og satte inn to embryoer på tirsdag

Anonymous poster hash: 207b2...bf2

oi, da får dere ha masse lykke til! Den ventetiden der er bare helt syk! Folk går jo gravid i 9 mnd, hvor de som oftest ikke vet om det før testen er klar, eller tegnene er på plass. Mens vi har jo gått i 9 måneder og vel så det!

Skrevet

Ja :) vi hadde vært første forsøk i mars . Og nå er jeg straks i uke 14 . Tenk å være så heldig å treffe på første forsøk ❤️

Anonymous poster hash: d7fd2...7d4

ååå, gratulerer så masse! Dere er ordentlig heldige! De fleste tar jo det å få barn som en selvfølge, mens det i virkeligheten er langt i fra!

Skrevet

Ved siden av meg ligger det to små mirakler på 4 måneder <3 de blei til ved Telemark fertilitetsklinikk. Vi var igjennom tre runder med pergo m/inseminasjon, 2 fryseforsøk og 3 ferskforsøk, før vi endelig lykkes mai 2013. Tvillingene kom til verden 18 januar 2014, og de er verdt hver nedtur. Prøvetiden og tøffe forsøk blei glemt da jeg fikk de to miraklene i armene for første gang. Vi har en eskimo i frysa på klinikken, men foreløpig koser vi oss med de to vi har så får vi se hva som skjer i fremtiden. Vi fortalte kun om dette til noen få, men etter første negative ivf fortalte vi det til familiene våres, trang litt støtte...

Så heldige som fikk to i samme sleng etter så mye strev også da! Herlighet for en reise! Det er ikke lett på den psykiske siden synes jeg, og jeg hadde det jo LETT sammenlignet med dere! 

Skrevet

Gratulerer, HI! Det er fantastisk. :-)

Jeg har to ICSI-barn på 5 og 7. Tenker sjelden på hvordan de ble til lenger, men husker at jeg hadde stort behov for å prate om det da jeg sto midt oppe i det. Skjønner deg med andre ord godt.

Anbefaler deg forumet til Ønskebarn. Fantastiske jenter som man kan prate hull i hodet på uten å gå lei. ;-)

Anonymous poster hash: 6d60f...9a9

ja, man har jo vært igjennom noe ganske stort, som folk flest tar som en selvfølge. Det går ikke an å virkelig forstå før man er oppe i det selv. Det er jo også en liten pris å betale for det man får, men som du sier, trang til å snakke om det føler jeg absolutt! Det ble nevnt litt underveis, etterpå ingenting. Jeg synes det er så rart, for det sitter inni meg som om det hele var i går... Tusen takk for svar og tips om forum! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...