Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #1 Skrevet 5. juni 2014 Vi har hatt flere utbrudd av MRSA blandt våre brukere. Alle ansatte skal skjekke seg. Men så kom jeg plutselig til å tenke på noe... når minstemann ble født, ble han operert, deretter fant de gule stafylokokker på halsen hans. Er det MRSA? Vi har jo stafylokkoker i normalfloraen, men ikke gule..? Herregud får helt angst nå for at jeg er smittebærer, og allt arbeidet ift det:0. Anonymous poster hash: 5b992...a14
TanteTroll Skrevet 5. juni 2014 #2 Skrevet 5. juni 2014 Hadde det vært mrsa, og ikke en "vanlig" gul stafylokokk de fant på sønnen din, så hadde du garantert fått beskjed. Hvis dette også ble oppdaget mens dere var innlagt på sykehus, ville gutten din blitt isolert og smitteverntiltak iverksatt. Gule stafylokokker er hos mange en del av normalfloraen. Vanlig på hud og i nese. Jeg er ganske sikker på at sønnen din IKKE hadde mrsa
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #3 Skrevet 5. juni 2014 Takk for svar! Ja ble så usikker når jeg tenkte tilbake på det, for de satte i gang med smittevernstiltak, gule stellefrakker, og isolerte rommet!:s men bare i 3 dager.... fikk aldri noe beskjed om at det var mrsa, bare at det var stafylokokker og de måtte isolere rommet. Anonymous poster hash: 5b992...a14
☆☆☆ Skrevet 5. juni 2014 #4 Skrevet 5. juni 2014 Hadde guten din hatt MRSA ville du ikkje gått glipp av det, så du kan slappe heilt av ift det. Likevel kan du vere kolonisert av MRSA viss nokre av bebuarane på jobben din har det og det ikkje har vore gode isolasjonsregimer på plass. Men ingen grunn til bekymring foreløpig, det er meir enn tidsnok viss testen blir positiv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå